Gå til innhold

Rasisme og sexisme i beste sendetid? Nrk klager over at hvite menn har makt i Brasil

Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Folk hadde steilet om man snakker om hudfargen til en farget leder i afrika som noe som diskvalifiserer ham som leder over hvite og svarte i landet, men når det er en HVIT person, da er det forferdelig at denne hvite personen dikterer hva de fargete skal gjøre!

Det er faktisk rasisme det også! Bare motsatt vei enn vi 'er vant med'...

Det er ingen som sier dette, heller ...

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen i artikkelen eller denne tråden. Du vet, det som er relevant her.

Om du har lyst til å bli fornærmet over en hypotetisk mening som ingen her virker å fremme, og som overhodet ikke er relevant for tråden, så kan jeg selvsagt ikke stoppe deg. Personlig har jeg nettopp spist, men hvis jeg plutselig skulle føle for å skildre maten er dette neppe riktig tråd, eller hva?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen i artikkelen eller denne tråden. Du vet, det som er relevant her.

Om du har lyst til å bli fornærmet over en hypotetisk mening som ingen her virker å fremme, og som overhodet ikke er relevant for tråden, så kan jeg selvsagt ikke stoppe deg. Personlig har jeg nettopp spist, men hvis jeg plutselig skulle føle for å skildre maten er dette neppe riktig tråd, eller hva?

Det jeg skrev kunne jo ikke vært mer relevant!

Tråden handler om påstander om rasistiske holdninger om at en hel-hvit regjering bestemmer over en svart befolkning, mens jeg påpeker at ingen ville reagert på en svart regjering som bestemmer over en hvit befolkning.

Hvordan dette kunne være uforståelig for deg vet jeg ikke.

For orden skyld: jeg er selvsagt ikke fornærmet over en helt grei diskusjon.

Du sier du har spist, men ta deg en bolle til du  :),  og fortell gjerne om det her  ;) 

Lenke til kommentar

Det jeg skrev kunne jo ikke vært mer relevant!

Tråden handler om påstander om rasistiske holdninger om at en hel-hvit regjering bestemmer over en svart befolkning, mens jeg påpeker at ingen ville reagert på en svart regjering som bestemmer over en hvit befolkning.

Hvordan dette kunne være uforståelig for deg vet jeg ikke.

For orden skyld: jeg er selvsagt ikke fornærmet over en helt grei diskusjon.

Du sier du har spist, men ta deg en bolle til du  :),  og fortell gjerne om det her  ;)

Hvor. Hvor er påstanden om rasistiske holdninger? Siter.

Forøvrig er det bare tull at ingen hadde reagert på en 100 % farget regjering i et "hvitt" land. Bare se på tråden om den nye ordføreren i London, den er full av folk som snakker om kapitulering og Londons undergang. Fordi den nye ordføreren er muslim. Ikke alle valgte politikere i London, bare ordføreren. Født og oppvokst i England. Ta den reaksjonen og multipliser med 1000, så begynner vi å nærme oss hvordan reaksjonen hadde sett ut hvis det var snakk om hele regjeringen i Storbritannia, og ikke bare ordføreren i London.

Edit: Noen sitat, bare for gøy:

"Han virker som å være en OK fyr, men er i tvil siden han er muslim."

"Det er trist at det er slik, men før eller siden får vi en muslim i hovedsete i vår hovedstad også."

"Det er en muslimsk okkupasjon av Europeisk land og slike som deg vil ha vondt for å se det før det er for sent."

"Islam har ikke noe å gjøre i Europa. Så enkelt er det bare."

"Trist. En selvdestruktiv fallitterklæring i en tid hvor Vesten er under angrep av militante muslimer."

Bilde som sier "London has fallen".

"Kanskje sør Europa klarer seg mens nord Europa blir vel et muslimsk landområde om kanskje 20 år eller noe. Så da kan du gå en fin tur ute og høre allahu akbar og lov endringer som blir supre for fremtiden(Sarkasme)"

For ikke å snakke om all hetsen rettet mot Obama, som til og med har en hvit mor. Prøv å se for deg at hele kabinettet besto av fargede personer, ikke bare presidenten. Eller alle senatorer fra Det demokratiske partiet, f.eks. Så, ja. Ingen hadde reagert? Den bollen kan du ta selv.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

... men når det er en HVIT person, da er det forferdelig at denne hvite personen dikterer va de fargete skal gjøre!

Det er faktisk rasisme det også! Bare motsatt vei enn vi 'er vant med'...

Problemet du skisserer er en hvit person. Saken er ikke at det bare er hvite personer?
Lenke til kommentar

Jeg kan påpeke det motsatte for deg nå: det ville blitt et jævla rabalder.
Lenke til kommentar

Her er artikkelen:http://www.nrk.no/urix/_erstattet_-dilma-med-24-hvite-menn-1.12944885

Her klager nrk over at Brasil har hvite menn som ledere, etter at ei dame som har ført Brasil til sin verste økonomiske krise, ble stilt for riksretten korupsjon.

Er hele nrk fult av rasister og sexister? Eller er det bare Kristian Elster?

Var det hun som gjorde det, eller var det det som skjedde internasjonalt som generelt skapte trøbbel over hele verden?

Redigert: Det som ser ut til å ha skjedd er at denne venstreorienterte politikeren ble fjernet fra makten og erstattet av høyreorienterte politikere som straks utnevnte en representant for utenlandske investorer som finansminister, og så satte i gang prosessen med å tilrettelegge for et uregulert marked, senke skattene for de rike, kutte i pensjonen for vanlige arbeidere, og ikke minst deregulere arbeidsmarkedet så arbeidere får dårligere beskyttelse og kår.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...