Tekno123 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Ja, men den inneholder jo en del sensitivt i forhold til IP og sånn som jeg ikke har så lyst til å legge ut her Er det en spesiell seksjon som er interessant? Endret 26. mai 2016 av Tekno123 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Det var ikke veldig hjelpsomt..... Men ser ok ut. Koble fra WAN1 så den bytter over til ICE, og kjør en tracert mot vg.no eller noe, og post resultatet her... Tracerouten bør vise hvor problemet ligger.... Lenke til kommentar
Tekno123 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Vel, det kan jeg si allerede nå hva resultatet blir Jeg får ikke pinget gatewayen engang (en ip under den offisielle statiske ip-adressen min). Jeg bruker da verktøyet under Diagnostic på Ciscoen. Lenke til kommentar
Tekno123 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Jeg får stikke og sjekke 4G dekningen tenker jeg. Se vedlagt. Det står Enabled med grønn skrift, men (inactive) under på WAN2 nå. Tror ikke det har stått der før. Vedr. ping fra Ciscoen: Står bare at det er 100% loss. Ved å kjøre fra tilkoblet pc, så får jeg "unable to resolve". DNS og GW er satt til Cisco-routeren. Og som du ser på skjermbildet, så har WAN2 angitt Ice.net sine to dns-servere. Merk en ting: Jeg har satt den statiske IP og GW selv, det er ikke DHCP som har angitt den på Ciscoen. Men jeg har altså satt den til det samme som kom opp på routeren når den virker i vanlig DHCP. Endret 26. mai 2016 av Tekno123 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ja, kan hende at du ikke dekning rett og slett... Sørg for t du har det.. Har du satt IP adressen WAN2 manuelt? Sr det står 7 til slutt der, men i forrige post så står det: WAN=90.143.42.15 WANMASK=255.255.255.252GATEWAY=90.143.42.14 Dobbelsjekk dette.. "Ved å kjøre fra tilkoblet pc, så får jeg "unable to resolve"." Får du pinget en IP adresse i det hele tatt via ICE? F. eks 8.8.8.8? Kan se ut som det er problemer med DNS oppslag også, så prøv å ping en IP adresse.. Sjekk og bekreft dette.. Lenke til kommentar
Tekno123 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) I loggfilen faket jeg hele IP-adressen Så stemmer at det ender med 7. Nei, jeg får ikke pinget. Jeg kommer ikke ut på internett. Det som er problemet hele veien. Men jeg reiser bort og sjekker 4G status, samt prøver koble en laptop direkte til ICE. Jeg angir da statiske Ip-adressen til ice på laptopen, samt gw etc som for WAN2 og ser om den kommer på internett. Hvis den gjør det, så er problemet Cisco. Hvis den ikke gjør det, så er problemet ice Endret 26. mai 2016 av Tekno123 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ja stemmer det, min feil! Men har du satt IP'ene manuelt på WAN2? HAr du plotta inn feil kanskje?? Vis hva du har lagt inn, ink maske. Holder med siste verdi... Lenke til kommentar
Tekno123 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Jeg prøvde med bærbar i Bridge og fungerte ikke engang da. Ingen ping eller noe. Men, jeg fikk til slutt en form for videresending til å virke. Det blir vel en slags dobbelt NAT (funksjonaliteten er litt skjult i de "brukervennlige" menyvalgene), men kun når den er i 4G modus og hastigheten var mer enn bra nok. Takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Virker mer og mer som om du legger inn IP, maske og GW feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå