DraZeN Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Nå er jeg bare litt lei meg , for noen timer siden slo jeg på maskinen glad og happy for nå skulle jeg spille litt , så plutselig hører jeg denne fæle lyden , fant ut den kom fra hdd , men aner ikke hvorfor! Hdd er en Western digital 80 gb 7200 rpm 8mb cache ! Lyden kan du laste ned her! Stygg hdd lyd Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Er det hyle lyden du tenker på eller litt klikking som eg hørte, men det kunne høres ut som om den manglet smørning. Så da er det vel en deffekt disk du har. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Er sånn konstant hylelyd som er jævli ekkel! Disken funker godt fremdeles men den lyden er helt jævlig! Endret 22. november 2003 av DraZeN Lenke til kommentar
KAS Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hvor lenge har du hatt denne disken? Høres normalt ut for en disk med motor av den gamle typen... Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Kjøpte den i januar/februar er ikke helt sikker , lyden kom bare helt plutselig i dag når jeg slo på pcn , har pcn på nesten konstant , en som lurte på om den rett og slett bare var utslitt men det tror jeg bare ikke Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har du testet den med WD sin Data Lifeguard Tools? Du finner den her: http://support.wdc.com/download/index.asp Det er vel uansett en garantisak om disken er defekt. Håper den ikke er kjøpt hos IT-butikken Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Har du testet den med WD sin Data Lifeguard Tools? Du finner den her: http://support.wdc.com/download/index.asp Det er vel uansett en garantisak om disken er defekt. Håper den ikke er kjøpt hos IT-butikken Nej takk og lov for det , kjøpte den hoss pceksperten.no , men noen jeg snakket med sa at lageret antakeligvis var gått og at det bare var å levere den tilbake ,for disken funker perfekt bortsett fra enormt høyfrekvent fæl lyd! Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 ta backup......! Som nevnt tidligere så last ned test program fra www.wdc.com finner du en feil, så skriv den ut og legg ved forsendelsen ved retur. Stedet du har kjøpt den på setter pris på det. Jeg har hatt 2 helt like disker som du har problemer med nå som det har skjedd akkurat det samme med. Tror det er en svakhet på disse 80 Gb diskene fra WD. Lykke til! Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 ta backup......! Som nevnt tidligere så last ned test program fra www.wdc.com finner du en feil, så skriv den ut og legg ved forsendelsen ved retur. Stedet du har kjøpt den på setter pris på det. Jeg har hatt 2 helt like disker som du har problemer med nå som det har skjedd akkurat det samme med. Tror det er en svakhet på disse 80 Gb diskene fra WD. Lykke til! Men vil det programmet gjenkjenne en feil som f.eks at lageret er gått ? Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 ta backup......! Som nevnt tidligere så last ned test program fra www.wdc.com finner du en feil, så skriv den ut og legg ved forsendelsen ved retur. Stedet du har kjøpt den på setter pris på det. Jeg har hatt 2 helt like disker som du har problemer med nå som det har skjedd akkurat det samme med. Tror det er en svakhet på disse 80 Gb diskene fra WD. Lykke til! Men vil det programmet gjenkjenne en feil som f.eks at lageret er gått ? btw , jeg kan ikke bruke programmet , har ikke floppy Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Programmet finnes i en versjon som kan kjøres i Windows, gjode det sist gang jeg brukte det på en PC. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 ta backup......! Som nevnt tidligere så last ned test program fra www.wdc.com finner du en feil, så skriv den ut og legg ved forsendelsen ved retur. Stedet du har kjøpt den på setter pris på det. Jeg har hatt 2 helt like disker som du har problemer med nå som det har skjedd akkurat det samme med. Tror det er en svakhet på disse 80 Gb diskene fra WD. Lykke til! Men vil det programmet gjenkjenne en feil som f.eks at lageret er gått ? tørr jeg ikke svare på, men jeg tviler på at det tar alle feil ja........! Men finner den ingen feil, så ta selvfølgelig kontakt med butikken du kjøpte den i. Det er opplagt noe feil med disken din. På den ene disken jeg nevnte i forrige innlegg, så fikk jeg heller ingen feil ved testen. Men jeg kontaktet PSdata og fortalte om problemet. Fikk returnr. og sendte den inn. En uke etter hadde jeg en ny disk. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Det skal jeg gjøre , har aldri prøvd retur med pceksperten men håper det går greit , har handlet en god del der. Eneste grunnen til at jeg ikke handlet pcn hoss psdata var at dem ikke hadde den rammen jeg skulle ha! Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg har også en gammel WD 80 gb som fikk en fæl hylelyd etter noen måneders bruk. Jeg hadde samme angsten som du, og kjøpte umiddelbart ny disk og flyttet den gamle over som lagringsdisk for film og lignende som jeg allikvel har på dvd/cd. Disken kviner hver gang jeg aksesserer den, men den lever enda - og det har den gjort i over 1 år nå. (er inne på disken et par ganger om dagen, men har satt sleep funksjonen på disken til 5 min, for bråket er plagsomt). Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Ok , det høres jo greit ut , bortsett fra at jeg ikke kan leve med den lyden ! Har sendt mail til pceksperten for å høre om jeg kan få byttet den defekte disken mot en 120 gb seagate mot et lite mellomlegg! Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Hei, Jeg skal legge inn en retur hos vår distributør nå, og kommer med returadresse og nummer i morgen. Skal også få sjekket ut dette med bytte av disk, og gir deg tilbakemelding i løpet av morgen kveld Fikk denne mailen fra pceksperten idag , sendte mail på lørdag , idag er det søndag . Denne webshoppen har jeg ingen problemer med å anbefale. Fytte rakkern dem har vært greie OG raske WWW.PCEKSPERTEN.NO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå