Mastiff Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en V60, rundt 2012, med km iallfall under 80 000. Problemet er at alle sammen har skinntrekk, og jeg hater det virkelig. Kaldt og stivt om vinteren, klamt om sommeren, livsfarlig hvis sola har skint på det. Fins det noen stofftrekk som kan settes på som ikke ser ut som jalla 70-tallstrekk? Jeg vil helst at det skal se ut som om det er de originale trekkene til bilen. Jeg har vurdert å få setene trekt om på møbeltapetseringsverksted, men det koster ikke så rent lite. Så først vil jeg se om jeg får tak i noe. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Hæ? Har _aldri_ opplevd slike problemer som du nevner med skinnseter i V60'n hvertfall. Dog har jeg rødbrune og ikke svarte seter. De fleste V60'ene har vel webasto så du slipper kald bil på vinteren, og AC'en er svært effektiv. Dette ville jeg ikke vært spesielt engstelig for. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Bli sjefen i gata med skulls på setene, http://www.ebay.com/itm/BDK-Original-Licensed-Design-Skull-Full-Set-9Piece-Seat-Covers-for-CAR-SUV-VAN-/111975136362?fits=Make%3AVolvo%7CModel%3AV60&hash=item1a123cfc6a:g:~N4AAOSw~oFXF86I&vxp=mtr Neoprene: http://www.ebay.com/itm/SINGLE-NEOPRENE-WATERPROOF-CAR-SEAT-COVER-TO-SUIT-VOLVO-V60-/252289975618?hash=item3abda78542:g:A1kAAOSwx-9WwqQ0&vxp=mtr Velour: http://www.ebay.com/itm/VOLVO-V60-AUSTRALIAN-SHEEPSKIN-CAR-SEAT-COVERS-5-COLOURS-/301792588991?hash=item46443d74bf:g:1isAAOSw5ZBWPUDn&vxp=mtr Med comfort-puter: http://www.ebay.com/itm/PAIR-COMFORT-PLUS-ORTHOPAEDIC-CAR-SEAT-COVERS-TO-SUIT-VOLVO-V60-/252273370486?hash=item3abcaa2576:g:-9EAAOSwGotWquhx&vxp=mtr Skal du ha heloriginale er det jo nærmeste Volvo-forhandler, men det vil koste skjorta for alle tenker jeg. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 HTS har fine trekk som ser originale ut. De selges vel gjennom Mekonomen, Torshov Bilrekvisita, Bilxtra, Meca mm. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Takk for svar! Shirmah, kanskje Volvo har bedre skinn enn VW/Audi? I så fall er det verd å prøve litt før jeg gjør noe. Pop, jeg er nok redd for at ingen av de er i nærheten av området "originalt utseende", kanskje bortsett fra den siste. De neoprensetene prøvde jeg til en annen bil, og de viste setet under når man vippet fram setet, så det er akkurat det jeg vil unngå. Snylter, jeg kan sjekke dem hvis jeg får bruk for det. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Takk for svar! Shirmah, kanskje Volvo har bedre skinn enn VW/Audi? I så fall er det verd å prøve litt før jeg gjør noe. Pop, jeg er nok redd for at ingen av de er i nærheten av området "originalt utseende", kanskje bortsett fra den siste. De neoprensetene prøvde jeg til en annen bil, og de viste setet under når man vippet fram setet, så det er akkurat det jeg vil unngå. Snylter, jeg kan sjekke dem hvis jeg får bruk for det. Finn deg en bil med Volvo On Call så er det bare å starte dieselvarmer fra telefon før du skal ut å kjøre Men er nå plenty av biler ute med stoff seter, bare å lete etter en bil som er bygget på en kinetic/momentum. Skinn er standard på summum. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 https://issuu.com/htscatalouge/docs/setetrekk-katalog-2016-lavoppl__st Alt av nettsider om HTS setetrekk er nede, så en kan jo undre seg om de er på vei til å pakke sammen sysakene, bokstavelig talt. Har hatt diverse HTS setetrekk oppigjennom, og bortsett fra leatherlook-trekkene som slett ikke var komfortable, har de levert mye virkelig bra vare. Tidligere kjørte jo "alt" av yrkesbiler med setetrekk, og kravene til kvalitet var ganske høye. Idag har jeg inntrykk av at færre og færre bryr seg om setetrekk. Om du ikke har prøvd å kjøre med den aktuelle bilen og setene, vil jeg absolutt anbefale deg det før du bruker tid og penger på setetrekk. Jeg tviler på at det er godt gammeldags skinn fra ku/geit i setene på en bil i denne klassen. Syntetiske materialer har overtatt det meste av markedet for skinn i bil, men det er ikke noe bilprodusentene snakker så høyt om. Fordi det syntetiske gjerne overgår naturlig skinn på mange områder, kanskje spesielt i de områdene du nevner som kaldt/stivt/varmt. Syntetisk kan både se, føles og lukte som naturlig skinn, men kan ha bedre komfort enn naturlig skinn. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Se etter en 2012 R Design. Da kan de være med disse sports setene med blandet stoff/semsket http://www.autoguide.com/gallery/gallery.php/v/main/reviews/volvo/2012-volvo-s60-r-design-review/2012-Volvo-S60-R-Design-seats.jpg.html Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Alt av nettsider om HTS setetrekk er nede, så en kan jo undre seg om de er på vei til å pakke sammen sysakene, bokstavelig talt. Har hatt diverse HTS setetrekk oppigjennom, og bortsett fra leatherlook-trekkene som slett ikke var komfortable, har de levert mye virkelig bra vare. Tidligere kjørte jo "alt" av yrkesbiler med setetrekk, og kravene til kvalitet var ganske høye. Idag har jeg inntrykk av at færre og færre bryr seg om setetrekk. HTS setetrekk lever i beste velgående, det har jeg fra godt informerte kilder i selskapet. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 18. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2016 Takk for tipsene! En R-Design med stoffseter eller delvis stoffseter ser veldig bra ut. Jeg trodde jeg måtte opp på Summum for å få en med pakken som har adaptiv cruise og nødbrems, men jeg ser at det ligger opptil flere R-Design på Finn nå med den kombinasjonen jeg kunne tenke meg. Så da blir nok det den mest aktuelle løsningen. Handelen blir trolig i august. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg fikk et greit tilbud på en med stofftrekk og alt det andre utstyret jeg ville ha (manglet bare ryggekamera, Volvo on Call og navi, men det var ikke noe must for meg), så nå er jeg nesten helt fornøyd. Det enste jeg ikke fatter, er hvorfor bilen maser om at det ikke er belter i bruk i baksetet når det ikke sitter noen der, og det ikke ligger noe der! Er det vanlig? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Hvordan maser den? Piper vel ikke? Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2016 Nei, det kommer fram i displayet, og så må jeg nulle den ut med Read for å få det vanlige skjermbildet (liter per mil). Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Maser den, som at det dukker opp varsellampe? Eller bare sier den ifra i info-displayet? Sistnevnte gjør min også, men det er jo ikke plagsomt på noen måte. Det er jo bare å trykke på "read", så går den vekk. 1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Skal forsvinne av seg selv etter en liten stund da. Er ingen vektsensor i setene bak så det går kun på selve beltet. Prøv å kjør et par minutter å se om beskjeden forsvinner av seg selv. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2016 Ok, forstått. Jeg liker bare ikke sånne ting som jeg ikke har bedt om... En annen snål ting er at man må slå på cruisekontrollen for hver gang man skal kjøre. På VW står den på til man slår den av igjen. Men det er vel bare en tilvenning. Stort sett er bilen veldig behagelig og fin, selv om den hydrauliske automatkassa ikke er like umiddelbar som DSG-en jeg er vant til. Men så er jeg også vant til VWs sinkslipp som fører til rust, så det håper jeg at jeg unngår nå! Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2016 Forresten, en annen snål ting (og det tror jeg må være en bug), er at selv etter et par timers kjøring i dag, det meste i rundt 90, viser gjennomsnittsfart 46 km/t! Og så virker ikke keyless entry, men det fikser nok butikken kjapt. Tipper det er sensoren i håndtaket som må byttes. Småting er det alltid, men butikken har godt rykte på seg (merkeverksted) og ga et års bruktbilgaranti, så jeg tror ikke jeg får noe problem med å få rettet det opp. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Ok, forstått. Jeg liker bare ikke sånne ting som jeg ikke har bedt om... En annen snål ting er at man må slå på cruisekontrollen for hver gang man skal kjøre. På VW står den på til man slår den av igjen. Men det er vel bare en tilvenning. Stort sett er bilen veldig behagelig og fin, selv om den hydrauliske automatkassa ikke er like umiddelbar som DSG-en jeg er vant til. Men så er jeg også vant til VWs sinkslipp som fører til rust, så det håper jeg at jeg unngår nå! Hehe, sikkerhet, sikkerhet, sikkerhet vettu. Mm, det er nok en tilvenning for jeg har akkurat motsatt problem. Kjørt Volvo i 9år nå, og jeg sliter med VW sin cruisekontroll Er nok ikke like respons som en DSG nei, men den gjør jobben vel så bra når alt kommer til alt. Forresten, en annen snål ting (og det tror jeg må være en bug), er at selv etter et par timers kjøring i dag, det meste i rundt 90, viser gjennomsnittsfart 46 km/t! Og så virker ikke keyless entry, men det fikser nok butikken kjapt. Tipper det er sensoren i håndtaket som må byttes. Småting er det alltid, men butikken har godt rykte på seg (merkeverksted) og ga et års bruktbilgaranti, så jeg tror ikke jeg får noe problem med å få rettet det opp. Liker ikke inne fra gammelt av da? Hvis du er vant med VW så vet jeg at noen resetter "info" etter hver tur. Det gjør ikke volvoen før du faktisk ber den om det. Kun på førerdør det ikke funker? Eller gjelder det alle dører? burde være en kjapp sak for forhandler uansett. Endret 3. juni 2016 av -Tommy Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Ja, den girer helt greit når den først er i gang. Det er bare sånne ting som å kjøre ut på hovedveien i en litt kort luke som jeg må passe meg mer på. Og det er mulig at det ligger inne noe gammelt. Kanskje jeg må trykke på reset? På VW er det sånn at gjennomsnittsfarten alltid gjelder for de siste så og så mange milene, akkurat som gjennomsnittsforbruket. Det var noe annet rart. Den viste 0.57 0,67 på absolutt hele turen, helt presist, uten endringer. Og jeg kjørte med henger. Endret 3. juni 2016 av Mastiff Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg fikk et greit tilbud på en med stofftrekk og alt det andre utstyret jeg ville ha (manglet bare ryggekamera, Volvo on Call og navi, men det var ikke noe must for meg), så nå er jeg nesten helt fornøyd. Det enste jeg ikke fatter, er hvorfor bilen maser om at det ikke er belter i bruk i baksetet når det ikke sitter noen der, og det ikke ligger noe der! Er det vanlig? Du har åpnet en av bak dørene . Er det som registreres . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå