Gå til innhold

lydkort og lang kabel

Anbefalte innlegg

Heisann... Jeg har 2 enkele spørsmål som jeg håper noen kyndige kan hjelpe meg med.

1. Jeg har et enkelt SB Live lydkort som jeg kjøpte for omtrent 4 år siden... I den senere tid har jeg startet å bruke PC'en mer og mer til avspilling av film og musikk. Jeg trenger ikke noe heftig surround lyd, bar god lyd på musikken. Vil jeg kunne få bedre lyd ved å kjøpe et nytt lydkort, og har du et å anbefale meg???

2. Jeg har en lang kabel på ca. 10m fra PC'en min til anlegget mitt. Kabelen er en billig sak fra clas ohlson. Vil en kabel med bedre kvalitet være verdt investeringen, og har det noe å si at kabelen er så lang som den er?

Jeg takker og bukker for all tilbakemelding.

Mvh Yngve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke egentlig on-topic, mer tangentielt: på et høyere nivå har kabel-lengde en del å si. Skal du ha skikkelig bra lyd, bør strengt tatt kabelen være balansert på et så langt strekk. Balansering er vel bare jordet skjerming rundt signalkablene, såvidt jeg skjønner. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

(Det krever selvfølgelig utstyr med balanserte inn-og utganger. Billigste jeg har funnet med det er lydkortet Terratec Producer Phase 28 (ca 2500,-). Men såvidt jeg kan se av internett har INGEN kjøpt det eller testet det...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...