shaolin99 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Heisann... Jeg har 2 enkele spørsmål som jeg håper noen kyndige kan hjelpe meg med. 1. Jeg har et enkelt SB Live lydkort som jeg kjøpte for omtrent 4 år siden... I den senere tid har jeg startet å bruke PC'en mer og mer til avspilling av film og musikk. Jeg trenger ikke noe heftig surround lyd, bar god lyd på musikken. Vil jeg kunne få bedre lyd ved å kjøpe et nytt lydkort, og har du et å anbefale meg??? 2. Jeg har en lang kabel på ca. 10m fra PC'en min til anlegget mitt. Kabelen er en billig sak fra clas ohlson. Vil en kabel med bedre kvalitet være verdt investeringen, og har det noe å si at kabelen er så lang som den er? Jeg takker og bukker for all tilbakemelding. Mvh Yngve Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Lydkvaliteten på de fleste mp3 filer er ikke noe å hoppe i taket for, så du greier deg lenge med en billig kabel. Bruker selv en 10m lang signalkabel mellom pc og forsterker/tv, når jeg en skjelden gang ser film fra pcen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 kortet ditt er jo ok så hvorfor ikke bruke det, på den maskinen jeg sitter på nå har jeg et SB live 1024 og det drar mp3 nettradio fint det, men på den litt bedre maskinen kjører jeg audiogy platinum. Kanskje audiogy2 er noe for deg? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Det kortet du har nå er helt ok. 10m signalkabel er også helt ok. Ingen av delene er idéelle, men jeg ville ikke ha brukt penger på å bytte dem ut. bfisk Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Ikke egentlig on-topic, mer tangentielt: på et høyere nivå har kabel-lengde en del å si. Skal du ha skikkelig bra lyd, bør strengt tatt kabelen være balansert på et så langt strekk. Balansering er vel bare jordet skjerming rundt signalkablene, såvidt jeg skjønner. Noen som kan bekrefte/avkrefte? (Det krever selvfølgelig utstyr med balanserte inn-og utganger. Billigste jeg har funnet med det er lydkortet Terratec Producer Phase 28 (ca 2500,-). Men såvidt jeg kan se av internett har INGEN kjøpt det eller testet det...) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Skal du høre på mp3 filer er det uansett penger laaaangt ut av vinduet. Mp3 er rett og slett ikke noe særlig til lyd. Og hvis du skal høre på cd sparer du penger på å kjøpe en cd spiller til 1500 og tar 1m kabel til forsterkeren heh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå