nils-me Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Dette er en advarsel til alle kunder av nextgentel! I dag ble mailadressen min som jeg er sterk avhengig av SLETTET, uten noen som helst grunn eller at jeg har gjort noe som kunne for forårsaket dette! Etter en time med support på chat fikk jeg tilbakemeldingenen "Vi får ikke gjenopprettet brukeren, men vi kan heller ikke se register for at denne er slettet fra vår side." og antyder at jeg har slettet den selv (selv om de har register på at jeg ikke engang har vært logget inn på min side hvor brukere administreres på flere måneder). Er dere avhengig av at mailen deres ikke plutselig kan bli slettet HOLD DERE UNNA NEXTGENTEL! Og nei, jeg har ikke sagt opp eller flyttet mitt abonnement som kunne vært årsak til at den ble slettet! Kundebehandler avslutter med å tilby 1 måneds kompensasjon, noe som ikke på noen vei dekker det tapet jeg vil ha med at adressen plutselig bare er slettet og avslutter med "Jeg kan ikke tilføye noe videre i denne saken. Videre behandling må gå gjennom en skriftlig henvendelse til [email protected]" 2 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Mailklient på en lokal PC som backup er et must hvis du foretrekker webmail. Selvsagt med kopi til deg selv når du sender! Ingenting du ikke har 100 % kontroll på selv er risikosport. Ikke mye trøst for deg, men slik er det nå en gang... 1 Lenke til kommentar
nils-me Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Mailklient på en lokal PC som backup er et must hvis du foretrekker webmail. Selvsagt med kopi til deg selv når du sender! Ingenting du ikke har 100 % kontroll på selv er risikosport. Ikke mye trøst for deg, men slik er det nå en gang... Har selvfølgelig backup av alle mailer, men det er adressen de har slettet, som de ikke får gjenopprettet (eller opprettet på nytt)! Altså, at jeg ikke får mottatt eller send mailer på mailadressen min mer! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Gmail er tingen, Google er ihvertfall seriøse med hensyn til sikkerhet å ha noe knyttet opp mot noe en kan bli nødt til å skifte er ingen god ide og ja jeg har telenor e-mail og andre diverse, men jeg bruker ingen av de Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Kan ikke nextgentel gjenoprette en e-post konto eller i det minste gi deg samme adressen tilbake??? Da er de evneveike som bedrift. Lenke til kommentar
nils-me Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Kan ikke nextgentel gjenoprette en e-post konto eller i det minste gi deg samme adressen tilbake??? Da er de evneveike som bedrift. Nei, de mener de ikke får til det, hverken gjennoprette, eller bare lage den samme adressen på nytt.. Helt fantastisk evneveikt ja! Trodde faktisk fyren på tekning support tullet med meg når han sa den var slettet og at de ikke fikk gjort noe med det! Tar jo ikke rent kort tid å bytte epost samtlige steder man er registrert og informere alle om at jeg har ny mail! Endret 15. mai 2016 av nils-me Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Nei, de mener de ikke får til det, hverken gjennoprette, eller bare lage den samme adressen på nytt.. Akkurat det nekter jeg å tro at de ikke greier, her er det nok snakk om vilje! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Høres ut som om Nextgentel ikke har lært noen ting siden de startet hva kundeservice anngår. Kan kun se for meg en grunn til at du ikke kan få igen epost adressen din og det er om de har "resirkulert" den og gitt den til noen andre, som i seg selv er en liten katastrofe for de som fikk den. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Her er det nok en programvarefeil et sted hos dem. For dårlig at kundeservice ikke eskalerer til en tekniker, men send en henvendelse til den adressen likevel. Endret 15. mai 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hva med at du logger deg inn på dine sider hos NG og lager en ny adresse lik den gamle?? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Tror nok det sikreste er å sende en mail der du avbestiller ditt abbonemang hos NGT, for værre en det er i dag blir det ikke. For om du greier å få tilbake din gamle adresse så har du ingen garanti om hvor lenge du har den til eventuelt nytt tull. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Har selvfølgelig backup av alle mailer, men det er adressen de har slettet, som de ikke får gjenopprettet (eller opprettet på nytt)! Altså, at jeg ikke får mottatt eller send mailer på mailadressen min mer! Det er normalt null problem å opprette en e-post adresse på sekundet i de fleste systemer. Vet ikke hva Nextgentel kjører, men at det ikke lar seg gjøre å opprette den på nytt tviler jeg sterkt på med mindre det er noe feil. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Har man ei viktig adresse det er viktig å motta e-post på(eller kunne sende fra) så MÅ en sørge for å velge noe annet enn nettleverandører sine "gratis"-tjenester. Er det privat, bruk en av de større(GMail, Outlook osv). Er det bedrift og/eller privat og viktig, sørg som ett minimum for at en har eget domene - leverandør etter eget ønske. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Gratis og gratis, man betaler jo for det. Jeg kan ikke se at det skal være noe annerledes enn å betale en leverandør som har eget domene. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Gratis og gratis, man betaler jo for det. Jeg kan ikke se at det skal være noe annerledes enn å betale en leverandør som har eget domene. Du betaler egentlig ikke for det og når du bytter levrandør så mister du også eposten, og det er derfor de gir deg gratis e-post, sånn at du blir avhengig Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Om de har epost på en exchange-server og denne har blitt slettet fra databasen er det ikke rett frem nei. Man må antagelig sette opp en ny exchange-server og sette opp denne med en backup der din mailboks er. https://technet.microsoft.com/en-us/library/aa998109(v=exchg.65).aspx Antagelig er det mulig så lenge de har backup, men det er altså ikke rett frem og tar fort en dag avhengig av hvordan systemet er ellers. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Om de har epost på en exchange-server og denne har blitt slettet fra databasen er det ikke rett frem nei. Man må antagelig sette opp en ny exchange-server og sette opp denne med en backup der din mailboks er. Nå skriver han vel lengre oppe at det ikke er selve mailene som er problemet, de har han backup av. Det er selve mailadressen som er slettet, og som Nextgentel ikke greier(les vil...) å gjenopprette. Lenke til kommentar
nils-me Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Om de har epost på en exchange-server og denne har blitt slettet fra databasen er det ikke rett frem nei. Man må antagelig sette opp en ny exchange-server og sette opp denne med en backup der din mailboks er. Nå skriver han vel lengre oppe at det ikke er selve mailene som er problemet, de har han backup av. Det er selve mailadressen som er slettet, og som Nextgentel ikke greier(les vil...) å gjenopprette. Helt korrekt BIGG. Mailene har jeg, så sa ifra at det gikk greit om alt som lå der av mailer ble slettet, bare jeg fikk adressen tilbake, meeeen neeeidaaa.. Det lot seg ikke gjøre! Lenke til kommentar
nils-me Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Hva med at du logger deg inn på dine sider hos NG og lager en ny adresse lik den gamle?? Da får beskjed om at adressen allerede er i bruk.. Er jo helt krise som flere sier her at de ikke bare kan logge in som er slags superadmin og gjøre de endringer de ønsker med mailer! De kan da umulig ha et system hvor de faktisk ikke klarer å gjennoprette en mailadresse! Blir helt forfjamset over hvor rævva det selskapet faktisk er! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Om de har epost på en exchange-server og denne har blitt slettet fra databasen er det ikke rett frem nei. Har hørt så mye negativt om Exchange nå at jeg begynner å lure på om det er malware med utvidede e-post egenskaper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå