Gå til innhold

Advarsel and. Nextgentel

Anbefalte innlegg

Dette er en advarsel til alle kunder av nextgentel! I dag ble mailadressen min som jeg er sterk avhengig av SLETTET, uten noen som helst grunn eller at jeg har gjort noe som kunne for forårsaket dette! Etter en time med support på chat fikk jeg tilbakemeldingenen "Vi får ikke gjenopprettet brukeren, men vi kan heller ikke se register for at denne er slettet fra vår side." og antyder at jeg har slettet den selv (selv om de har register på at jeg ikke engang har vært logget inn på min side hvor brukere administreres på flere måneder). Er dere avhengig av at mailen deres ikke plutselig kan bli slettet HOLD DERE UNNA NEXTGENTEL! Og nei, jeg har ikke sagt opp eller flyttet mitt abonnement som kunne vært årsak til at den ble slettet! Kundebehandler avslutter med å tilby 1 måneds kompensasjon, noe som ikke på noen vei dekker det tapet jeg vil ha med at adressen plutselig bare er slettet og avslutter med "Jeg kan ikke tilføye noe videre i denne saken. Videre behandling må gå gjennom en skriftlig henvendelse til [email protected]"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mailklient på en lokal PC som backup er et must hvis du foretrekker webmail. Selvsagt med kopi til deg selv når du sender! Ingenting du ikke har 100 % kontroll på selv er risikosport. Ikke mye trøst for deg, men slik er det nå en gang...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mailklient på en lokal PC som backup er et must hvis du foretrekker webmail. Selvsagt med kopi til deg selv når du sender! Ingenting du ikke har 100 % kontroll på selv er risikosport. Ikke mye trøst for deg, men slik er det nå en gang...

Har selvfølgelig backup av alle mailer, men det er adressen de har slettet, som de ikke får gjenopprettet (eller opprettet på nytt)! Altså, at jeg ikke får mottatt eller send mailer på mailadressen min mer! 

Lenke til kommentar

Kan ikke nextgentel gjenoprette en e-post konto eller i det minste gi deg samme adressen tilbake???

Da er de evneveike som bedrift.

Nei, de mener de ikke får til det, hverken gjennoprette, eller bare lage den samme adressen på nytt.. Helt fantastisk evneveikt ja! Trodde faktisk fyren på tekning support tullet med meg når han sa den var slettet og at de ikke fikk gjort noe med det!

Tar jo ikke rent kort tid å bytte epost samtlige steder man er registrert og informere alle om at jeg har ny mail!

Endret av nils-me
Lenke til kommentar

Høres ut som om Nextgentel ikke har lært noen ting siden de startet hva kundeservice anngår.

Kan kun se for meg en grunn til at du ikke kan få igen epost adressen din og det er om de har "resirkulert" den og gitt den til noen andre, som i seg selv er en liten katastrofe for de som fikk den.

Lenke til kommentar

Tror nok det sikreste er å sende en mail der du avbestiller ditt abbonemang hos NGT, for værre en det er i dag blir det ikke.

For om du greier å få tilbake din gamle adresse så har du ingen garanti om hvor lenge du har den til eventuelt nytt tull.

Lenke til kommentar

Har selvfølgelig backup av alle mailer, men det er adressen de har slettet, som de ikke får gjenopprettet (eller opprettet på nytt)! Altså, at jeg ikke får mottatt eller send mailer på mailadressen min mer!

Det er normalt null problem å opprette en e-post adresse på sekundet i de fleste systemer. Vet ikke hva Nextgentel kjører, men at det ikke lar seg gjøre å opprette den på nytt tviler jeg sterkt på med mindre det er noe feil.

Lenke til kommentar

Har man ei viktig adresse det er viktig å motta e-post på(eller kunne sende fra) så MÅ en sørge for å velge noe annet enn nettleverandører sine "gratis"-tjenester.

Er det privat, bruk en av de større(GMail, Outlook osv).

Er det bedrift og/eller privat og viktig, sørg som ett minimum for at en har eget domene - leverandør etter eget ønske.

Lenke til kommentar

Gratis og gratis, man betaler jo for det. Jeg kan ikke se at det skal være noe annerledes enn å betale en leverandør som har eget domene.

Du betaler egentlig ikke for det og når du bytter levrandør så mister du også eposten, og det er derfor de gir deg gratis e-post, sånn at du blir avhengig 

Lenke til kommentar

Om de har epost på en exchange-server og denne har blitt slettet fra databasen er det ikke rett frem nei. Man må antagelig sette opp en ny exchange-server og sette opp denne med en backup der din mailboks er.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/aa998109(v=exchg.65).aspx

Antagelig er det mulig så lenge de har backup, men det er altså ikke rett frem og tar fort en dag avhengig av hvordan systemet er ellers. 

Lenke til kommentar

Om de har epost på en exchange-server og denne har blitt slettet fra databasen er det ikke rett frem nei. Man må antagelig sette opp en ny exchange-server og sette opp denne med en backup der din mailboks er.

Nå skriver han vel lengre oppe at det ikke er selve mailene som er problemet, de har han backup av. Det er selve mailadressen som er slettet, og som Nextgentel ikke greier(les vil...) å gjenopprette.

Lenke til kommentar

Nå skriver han vel lengre oppe at det ikke er selve mailene som er problemet, de har han backup av. Det er selve mailadressen som er slettet, og som Nextgentel ikke greier(les vil...) å gjenopprette.

Helt korrekt BIGG. Mailene har jeg, så sa ifra at det gikk greit om alt som lå der av mailer ble slettet, bare jeg fikk adressen tilbake, meeeen neeeidaaa.. Det lot seg ikke gjøre!

Lenke til kommentar

Hva med at du logger deg inn på dine sider hos NG og lager en ny adresse lik den gamle??

Da får beskjed om at adressen allerede er i bruk.. Er jo helt krise som flere sier her at de ikke bare kan logge in som er slags superadmin og gjøre de endringer de ønsker med mailer! De kan da umulig ha et system hvor de faktisk ikke klarer å gjennoprette en mailadresse! 

Blir helt forfjamset over hvor rævva det selskapet faktisk er! 

Lenke til kommentar

Om de har epost på en exchange-server og denne har blitt slettet fra databasen er det ikke rett frem nei.

Har hørt så mye negativt om Exchange nå at jeg begynner å lure på om det er malware med utvidede e-post egenskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...