Eirik Helland Urke / TU Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Så hvorfor kjøper vi dem likevel? Ukens podcast er klar.Klokkene koster hundretusener, og ingen viser riktig tid Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Det er gjenstander av verdi, i motsetning til smartklokkene som skal byttes ut hvert kvartal til nyeste modell. I tillegg er det ett smykke for menn, det eneste. 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Pøh, alle mine manuelt opptrukne klokker viser riktig tid to ganger om dagen. Bortsett fra de dagene de er trukket, såklart. Endret 13. mai 2016 av Audun_K 5 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Det er gjenstander av verdi, i motsetning til smartklokkene som skal byttes ut hvert kvartal til nyeste modell. I tillegg er det ett smykke for menn, det eneste. Sant nok, men det finnes da andre "mannesmykker" også, som slipsnål og mansjettknapper. Et diskre kjede går også greit (Diskre som i uten forkylt kjetting og et VW merke med en diameter på 15cm) Lenke til kommentar
JonasSt Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 "Foruten smykkefaktoren så ser jeg bare en god grunn for å ha en mekanisk klokke og det er å slippe batteribytte". Men da hopper dere jo bukk over verdistigningen som mange mekaniske klokker opplever. Breitlingen i starten er jo et godt eksempel. Mekanisk klokke kan være investering god som noen dersom man passer på å velge rett merke og modell. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Det er gjenstander av verdi, i motsetning til smartklokkene som skal byttes ut hvert kvartal til nyeste modell. I tillegg er det ett smykke for menn, det eneste. Sant nok, men det finnes da andre "mannesmykker" også, som slipsnål og mansjettknapper. Et diskre kjede går også greit (Diskre som i uten forkylt kjetting og et VW merke med en diameter på 15cm) Joda, men klokke er liksom det eneste som går til alle bekledninger. Fra dress til badeshorts. 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Ingen kvartsklokker viser riktig tid heller, om man skal være skikkelig nøye på det Grunnen virker uansett for meg veldig åpenbar. Det kan være pent, og man slipper å dra mobilen ut av lomma og skru på skjermen og bruke ytterligere av telefonens begrensede batteri kun for å sjekke tiden. Endret 13. mai 2016 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
oceana Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Kåre Valebrokk sa vel noe sånt som at han heller ville bli funnet død sammen en haug prostiuerte, enn med en digital klokke på armen. Jeg er hjertens enig. Digitale klokker har null klasse, da kan man like gjerne bruke telefonen. Et av få 'smykker' gutta har lov å bruke mye penger på. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 og man slipper å dra mobilen ut av lomma Denne operasjonen tok livet av min forrige mobil-tlf så da fikk jeg nok, (mistet i bakken). Kjøpte meg en Seiko til ca. 3000,- Og seff en ny mobil-tlf. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Kåre Valebrokk sa vel noe sånt som at han heller ville bli funnet død sammen en haug prostiuerte, enn med en digital klokke på armen. Jeg er hjertens enig. Digitale klokker har null klasse, da kan man like gjerne bruke telefonen. Et av få 'smykker' gutta har lov å bruke mye penger på.Enig. Lenke til kommentar
Rolf Erling Skalleberg Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Objektivt sett er lydkvaliteten dårligere enn hva som bør være standard for TU. 1 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Kåre Valebrokk sa vel noe sånt som at han heller ville bli funnet død sammen en haug prostiuerte, enn med en digital klokke på armen. Jeg er hjertens enig. Digitale klokker har null klasse, da kan man like gjerne bruke telefonen. Et av få 'smykker' gutta har lov å bruke mye penger på. Bruker en casio kalkulatorklokke. Den er kulere og stiligere enn alt annet man kan få av analoge klokker. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Kåre Valebrokk sa vel noe sånt som at han heller ville bli funnet død sammen en haug prostiuerte, enn med en digital klokke på armen. Jeg er hjertens enig. Digitale klokker har null klasse, da kan man like gjerne bruke telefonen. Et av få 'smykker' gutta har lov å bruke mye penger på. Bruker en casio kalkulatorklokke. Den er kulere og stiligere enn alt annet man kan få av analoge klokker. Det er din mening. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Det er din mening. Jeg vil heller si det er feil. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 og man slipper å dra mobilen ut av lomma Denne operasjonen tok livet av min forrige mobil-tlf så da fikk jeg nok, (mistet i bakken). Kjøpte meg en Seiko til ca. 3000,- Og seff en ny mobil-tlf. For meg også, men jeg kjøpte en mye billigere klokke, med tanke på at jeg kom til å bruke den i situasjoner der fysiske påkjenninger har lett for å skje. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Har et sylskarpt bilde på lærett, av en klokke til 1,7 mill. Det kostet bare 15 000, med ramme og belysning. Verdt kvar ei krone ! Lenke til kommentar
Ernst Ole Bekkedal Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Ingeniører er neppe førstevalget når man skal gjøre en analyse av hva som trigger kjøp i motebransjen :-) 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Ingeniører er neppe førstevalget når man skal gjøre en analyse av hva som trigger kjøp i motebransjen :-) Ur i den prisklassen har lite med moter å gjøre... Lenke til kommentar
Börje Forssell Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 "Skal du ha noe som viser korrekt tid, koster det bare et par hundre kroner for en digital klokke. Det finnes ikke mekaniske klokker i verden som går riktig." , står det. Men sannheten er at det ikke finnes en eneste klokke i hele verden som går riktig. Heller ikke såkalte atomklokker med en feil på ett sekund i løpet av titalls millioner år går helt riktig. Spørsmålet er bare hvilke avvik fra "riktig" tid som kan tolereres. Det kan tilføyes at det heller ikke finnes to klokker i hele verden som går helt likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå