Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp til adresse-funn

zze

Anbefalte innlegg

Hei, folkens. Har behov for litt hjelp her, og håper noen kan svare.

I februar ble jeg svindlet via finn.no (jeg forhåndsbetalte fyren og selvfølgelig blokkerte han meg og jeg fikk aldri noe kontakt med han etter overføringen...)

Jeg anmeldte forholdet da jeg hadde ekte navn, adresse på fyren, og bevis på bankoverføring i hans navn. Saken ble henlagt (selv om det var kjent gjerningsmann) pga manglende ressurser. 

Jeg bestemte meg derfor for å gå til forliksrådet med saken. Sendte brev til vedkommende ang. varsel om forliksklage med null svar. Sendte da forliksklage til forliksrådet.

Fikk brev fra forliksrådet om at "forliksklagen hadde kommet i retur da vedkommende var ukjent på adressen". Fikk også opplyst at jeg kunne gå til lokal avis og "søke" etter vedkommende og kunnkjøring i Norsk Lysningsblad. Det ble dessverre helt uaktuelt da jeg måtte dekke kostnadene til dette (som er over av det dobbelte av det fyren fikk av meg...). Forliksrådet hadde sjekket opp om adressen stemte med folkeregistret adresse, noe den gjorde. Fyren bodde visst bare ikke der.

Det eneste nå for meg er å finne hans "ekte" adresse. Jeg aner ikke hvordan det kan gjøres på noen annen måte. Er det noen som vet hvordan det kan gjøres? Når han ikke bor på sin folkeregistrerte adresse er det vel lost case? :(

Sykt kjipt for en student. Viser seg vel også at jeg må betale rettsgebyret for forliktsrådet også...

Hilsen en fortvilt student som bare vil ha pengene sine igjen. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud nei, ikke noe fysisk vold. :p Jeg vil bare at forliksklagen kommer til han, og ta det via forliksrådet. Problemet er liksom at jeg ikke får møtt ham uten at han "vet at forliksrådet skjer". :/ Hvor finner jeg adressesøk? Hvis du tenker gulesider og 1881, så har jeg gjort nettopp det...

Lenke til kommentar

Vel, poenget var jo å ringe noen med samme etternavn på samme adresse og spørre hvor vedkommende er/bor, og hvordan han kan kontaktes. Si du er gammel kompis eller noe. Dette er kanskje litt frekt gjort (ingen liker folk som lyver ikke sant), men det får så være.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...