eirik_stene Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg har akkurat bygd sammen en pc (min første) og det kommer ikke opp noe bilde på skjermen, alle vifter og sånn går så det er ikke PSU`ens skyld og til og med går skjermkort vifta (Sapphire Radeon 9800). Så jeg skjønner ikke helt hva som er galt. Vet at dette er et litt vanskelig å svare på siden det er så mye som kan være galt men tar gjerne mot tips? På forhånd takker for alle svar Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 prøv å sette inn windows cd-en Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 1. Sjekk at kabler til skjermen er koblet skikkelgi i og i riktige punkter. 2. sjekk at skjerm er påslått. (dumt, men faktisk kan være årsaken) 3. Sjekk at Skjermkortet sitter i AGP slotten godt nok. 4. Sjekk om Hovedkortet har innebygd skjermutgang og prøv å koble til skjermen der. Hvis du får bilde på punkte 4 så gå inn i BIOS og disable interne skjermkortet og kjør kun AGP skjermkort. Men får du ikke noe bilde i det hele tatt, så prøv med annet skjermkort eller annen skjerm. Sjekk også alle kabler til hovedkortet, særlig strømforsyning ATX power kabelen. Hvis ikke så rams opp alle enheter som du har i PC'en din, merke, type etc. Specifications er ofte mye til hjelp for å hjelpe. Lykke til. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Ta ut ramen og sett den inn igjen. Evnt prøv med kun 1 brikke hvis du har 2. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Koble til høyttalere hvis du har integrert lydkort på hovedkortet. Noen moderne hovedkort gir feilmeldinger over høyttalerne. Lenke til kommentar
above Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Det der har noe med ramèn å gjøre, prøv å ta ut ramèn og sett den inn igjen. Visst ikke det funker så prøv en annen minne brikke. Jeg måtte bytte ut ramen fordi den ikke kombinerte med hovedkortet. Så prøv en annen eller kjøp en ny. Prøv dette Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 hadde samme problem en gang, da hadde jeg skrudd skruene for hardt fast til hovedkortet Lenke til kommentar
eirik_stene Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 fant ut den helt idiotiske feilen. på cpuen hadde jeg festet cputemperaturføleren fra viften under cpuen og da hadde ikke alle pinnene kommet nedi Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 feilpostet! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 fant ut den helt idiotiske feilen. på cpuen hadde jeg festet cputemperaturføleren fra viften under cpuen og da hadde ikke alle pinnene kommet nedi Så nå er pcen oppe å kjører ? Lenke til kommentar
eirik_stene Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 fant ut den helt idiotiske feilen. på cpuen hadde jeg festet cputemperaturføleren fra viften under cpuen og da hadde ikke alle pinnene kommet nedi Så nå er pcen oppe å kjører ? ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå