neptun22 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Hei, Har en Case Hjemmesiden blir ikke hostet her på huset men til en annen leverandør. Når IP er satt opp med A-record til hjemmesiden hos ekstern DNS, da skal det vel ikke være nødvendig å sette opp en A-record WWW og IP til hjemmesiden i intern DNS i domenet? Endret 13. mai 2016 av neptun22 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 For å slå opp www.domenet.ditt må du angi et oppslag for 'www' også ja, hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig. Man kan vanligvis sette opp www.domenet.ditt til å peke mot domenet.ditt (altså uten 'www') eller omvendt. Dette er avhengig av om man skal peke domenet i retning av et annet domene eller om det er en IP-adresse. Og i tillegg hvordan kontrollpanelet er utformet der man administrerer domenet. Du må ofte bare prøve deg frem og ha god tålmodighet siden DNS-oppdateringer noen ganger kan ta litt tid. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Når du sier intern DNS så antar jeg at du mener noe ala Active Directory DNS resolver for firmanettet? I så fall MÅ du endre denne som ligger her om det er satt opp en static record tidligere, hvis ikke så vil utstyret som er koblet via firmanettet komme til den gamle adressen og ikke den nye. Har dere ikke gjort noe slikt, så trenger dere ikke å tenke mer på det. Lenke til kommentar
neptun22 Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Hei, Takker for svar. Problemet var interne klienter ikke fikk gjort oppslag mot hjemmesiden etter jeg byttet ip på www record i ekstern og intern DNS. Prøvde det meste med å Clear cache i DNS og feilsøking. Men jeg fikk løst problemet. Det var min tabbe, det var en record med "same as parent folder" jeg har oversett. Er vel ikke noe skummelt å clear cache på dagtid når alle klientene er i bruk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå