H_jac Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Har hatt en tidligere inlegg med spørsmål om dynamo som kunne ryke på en renault scenic 2004 modemm. Idag dro jeg på verkstedet for å hente bilen, da en bilteknisk onkel skal hjelpe meg med dynamo bytte. Fikk da snakket med verksted teknikeren som hadde feilsøkt på bilen og fikk helt ny informasjon. Dynamo er helt fin, det som måtte byttes var frihjul og dynamoreim. Den svidde lukten hadde kommet av at den hadde vært for nære kompressoren. Ifølge han som sitter på kontoret på verkstedet så er det ikke mulig å oppdrive ny frihjul og derfor må hele dynamo byttes. Merket at han ikke likte teknikeren kom frem å fortalte dynamoen var helt fin, for han hadde opprinnelig sagt til meg at den var helt ødelagt å måtte byttes ut fordi den kommer til å ryke hvert øyeblikk. Det jeg lurer på er om det fortsatt er fare for at dynamo ryker pga problem med frihjul? Etter hva jeg har lest så er denne sin funksjon å forhindre slitasje på andre komponenter ved start. Om det stemmer? Er det noen forskjel på frihjul og remhjul? Hos bilmerkeselger hadde de kun remhjul, men mente det var det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå