Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 En del land i Europa er ikke medlem av EU. Dette gjelder bl.a. Sveits, Monaco, Andorra og flere av miniputt-statene. Her gjelder ikke EUs regelverk om roaming, noe som betyr ekstreme priser i mange tilfeller. Jeg skal ikke dra alle de ekstreme eksemplene her, men nevner Monaco som den desiderte verstingen. Med MyCall betaler du 75 kroner per MB. Hvis du er kunde av et lavprisselskap sjekker du prislista før du reiser. Det man skal legge merke til her, er at Tante Telia og Tante Telenor regner Monaco som del av EU, og gir deg EU-priser, mens småselskapene dundrer til og dra opp prisene til sinnsyke nivåer. Roaming er fortsatt ute av kontroll... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Moral: Sjekk alltid prisene for ditt teleselskap i det landet du skal besøke. Det står på hjemmesidene deres. 1 Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 En del land i Europa er ikke medlem av EU. Dette gjelder bl.a. Sveits, Monaco, Andorra og flere av miniputt-statene. Her gjelder ikke EUs regelverk om roaming, noe som betyr ekstreme priser i mange tilfeller. Jeg skal ikke dra alle de ekstreme eksemplene her, men nevner Monaco som den desiderte verstingen. Med MyCall betaler du 75 kroner per MB. Hvis du er kunde av et lavprisselskap sjekker du prislista før du reiser. Det man skal legge merke til her, er at Tante Telia og Tante Telenor regner Monaco som del av EU, og gir deg EU-priser, mens småselskapene dundrer til og dra opp prisene til sinnsyke nivåer. Roaming er fortsatt ute av kontroll... Dette er et godt poeng, samtidig er det viktig å være klar over at Telenor stort sett har vært verst i klassen. Litt spesielt eksempel, men Telenor er eier (delvis) av Grameenphone i Bangladesh hvor lokalt 1 Gb kostet kr 220 (sikkert billigere nå). for Telenor-kunder koste det på samme tid ca kr 200 for 1 Mb, altså 1000-gangen. (Jeg tror dette var ca 2 år siden.) Det er ikke godhet som gjør at Telenor nå senker prisene, men konkurranse. Derfor viktig å sjekke hva prisene er utenfor EU. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Jeg var 4 uker i Thailand i vinter, med Hello så var det vel 25 kr min for å ringe :o Fikk sms om prisen da jeg landet i Bangkok, men har etter jeg kom hjem byttet Lenke til kommentar
mymistake Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Jeg var 4 uker i Thailand i vinter, med Hello så var det vel 25 kr min for å ringe :o Fikk sms om prisen da jeg landet i Bangkok, men har etter jeg kom hjem byttet Umm, 4 uker i Thailand uten lokalt SIM-kort som de omtrent kaster etter deg? Plukk opp ett ved passkontroll neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå