herzeleid Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Hei! Jeg sitter og jobber med utforming av et ganske omfattende skjema for feltarbeid som skal utføres, der det blir mye bokser, rubrikker, tabeller og figurer. Jeg synes både word og excel blir noe kronglete og upraktisk til dette bruket, og lurer på om noen har forslag til bedre egnet programvare, helst gratis. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Synes Libre Office fungerer helt utmerket til formålet. Laget meg en sjekkliste i PDF-format (til telefonen) som fungerer utmerket. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Libre office base vil jeg tro passer bra. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Ah tenkte jeg skulle komme med et lite tips på veien, da det er noen fallgruver i forhold til skjema på smart-telefon: Programvare for visning av PDF på android: Acrobat reader for Android. Andre programmer funkert sikkert de og, men etterspør for mange tillatelser enn nødvendig. Acrobat Reader for Android lagrer ethvert dokument automatisk ved avslutning av programmet. Skal du bruke et dokument som mal gjentatte ganger, så bør du lagre det for seg selv (et sted hvor ikke Acrobat Reader leter for å legge fila inn på hurtiglista i menyen sin) - og kopiere til fellesmappe ved behov. Ikke prøv å tilpasse den fysiske størrelsen på dokumentet til størelsen på skjermen. Tekstbokser og andre kontrollere i Arobat reader har en tendens til å ikke vises korrekt. Det fungerte veldig bra for min del med A5 størrelse på dokumentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå