Gå til innhold

Programvare til utforming av skjemaer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter og jobber med utforming av et ganske omfattende skjema for feltarbeid som skal utføres, der det blir mye bokser, rubrikker, tabeller og figurer. Jeg synes både word og excel blir noe kronglete og upraktisk til dette bruket, og lurer på om noen har forslag til bedre egnet programvare, helst gratis. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ah tenkte jeg skulle komme med et lite tips på veien, da det er noen fallgruver i forhold til skjema på smart-telefon:

• Programvare for visning av PDF på android: Acrobat reader for Android. Andre programmer funkert sikkert de og, men etterspør for mange tillatelser enn nødvendig.
  • Acrobat Reader for Android lagrer ethvert dokument automatisk ved avslutning av programmet. Skal du bruke et dokument som mal gjentatte ganger, så bør du lagre det for seg selv (et sted hvor ikke Acrobat Reader leter for å legge fila inn på hurtiglista i menyen sin)  - og kopiere til fellesmappe ved behov.
  • Ikke prøv å tilpasse den fysiske størrelsen på dokumentet til størelsen på skjermen. Tekstbokser og andre kontrollere i Arobat reader har en tendens til å ikke vises korrekt. Det fungerte veldig bra for min del med A5 størrelse på dokumentene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...