Brannbil Skrevet 22. november 2003 Rapporter Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Altså det kommer en svak lyd fra en av bakhøytalerene i 5.1 anlegget mitt. Det har ikke noe og si om jeg mute´n eller slår lyden på fult. Den er like høy. Og noen ganger blir den høyere utpå kvelden. Det er utrolig plagsomt og høre på det sammen med musikk. Det er ikke anlegget fordi når jeg drar ut kablene fra lydkortet og ut så stopper det. Men når jeg f.eks tar pluggene borti metalet på pc så kommer lyden med en gang... Drar jeg ut strømmen til pc og tp-kabelen så stopper det. men så snart jeg har satt den inn igjen så kommer lyden! Akkurat som om pc tar imot signaler. Det er ingen i huset eller naboer som har parabol eller kabel. Jeg har aldri hørt den lyden før, den kom plutselig for 2 dager siden. Har prøvd og jorde pcen. Men gjalp ikke mye. Den høytaleren har jeg koblet ut. Gadd ikke høre på det hele tiden. Endret 22. november 2003 av Brannbil Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 22. november 2003 Rapporter Del Skrevet 22. november 2003 Dette gir deg jo en god mulighet til å lære tysk da. Lenke til kommentar
V1sual Skrevet 22. november 2003 Rapporter Del Skrevet 22. november 2003 Jeg tror det bor et spøkelse i høytaleren din. Kanskje en tysker døde inni høytaleren din? Ring til Åndenes Makt på TVnorge... De hjelper deg. Lenke til kommentar
Brannbil Skrevet 22. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Trudde jeg skulle få seriøse svar jeg men nei da Endret 22. november 2003 av Brannbil Lenke til kommentar
muffe Skrevet 22. november 2003 Rapporter Del Skrevet 22. november 2003 Er det mulig å bytte signalkabler? Et sett skjermede signalkabler ville sannsynligvis hjulpet. Det kan jo være at signalkabelen fungerer som en antenne idet den koples til jord... Lenke til kommentar
Brannbil Skrevet 22. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Det hjelper ikke. Det er når jeg tar ut strømmen og tp-kabelen at lyden forsvinner, kablene fra lydkortet forblir. Akkurat som om jeg strømkabelen og tp-kabelen er en slags antenne. Men merkelig at den lyden kom for 2 dager siden da!! Er det mulig at en eller annen jeg får tv-signaler fra ? Endret 22. november 2003 av Brannbil Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 23. november 2003 Rapporter Del Skrevet 23. november 2003 Ny twist: I hear dead people Seriøst svar: Hatt samme problem selv, dog ikke med pcen men med.....ja hva f*** var det nå igjen....uansett hatt samme problem selv, men gikk over etter en stund like plutselig som det kom.. Useriøst svar: Get your head checked! (Hørtest ut som en sang-tittel) Lenke til kommentar
alecinatoR Skrevet 23. november 2003 Rapporter Del Skrevet 23. november 2003 (endret) AKKURAT DET SAMME skjer (i hvertfall skjedde) med mine logitech 5.1 FRONThøytalere! Endret 23. november 2003 av Scenic Lenke til kommentar
alecinatoR Skrevet 23. november 2003 Rapporter Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Hva slags lydkort/anlegg har du? Jeg har Creative SoundBlaster Live! 5.1 lydkort og Logitech Z-540, 4.1 høyttalere.. Huff! den skumle tyske radioen : Endret 23. november 2003 av Scenic Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 23. november 2003 Rapporter Del Skrevet 23. november 2003 Har hatt samme problem med noen eldre aktive pc-høytalere. Da kunne jeg tydlig høre på hva de i andre etasje hørte på. Prøv å flytt på høytalere, kabinett, eller alt annet du tror kan ha en innvirkning. Hmm.. tempest-stråling kalles vel dette. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 23. november 2003 Rapporter Del Skrevet 23. november 2003 Ingen vil sikkert tro meg nå men jeg har et lydkort av den virkelig gamle sorten, at en nesten skulle tro den kom fra krigen Vet faktisk ikke hva slags lydkort det er engang. Creative 16bits dritt? (fikk det)som lager "lyd". Dette er et lydkort på størrelse med hovudkortet....hvorfor ler alle av meg? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. november 2003 Rapporter Del Skrevet 23. november 2003 Diskutert før i denne tråden. Lenke til kommentar
GulliveR Skrevet 24. november 2003 Rapporter Del Skrevet 24. november 2003 Hørt om han som fikk inn radio i "høreapparatet"? (den typen som blir operert in) satt på bussen og plutselig hørte han stemmer i hodet, så begynte det med musikk. Etter hvert fant han ut at det var radio han fikk inn. så det på TV en gang Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 24. november 2003 Rapporter Del Skrevet 24. november 2003 Det hjelper ikke. Det er når jeg tar ut strømmen og tp-kabelen at lyden forsvinner, kablene fra lydkortet forblir. Akkurat som om jeg strømkabelen og tp-kabelen er en slags antenne. Men merkelig at den lyden kom for 2 dager siden da!! Er det mulig at en eller annen jeg får tv-signaler fra ? Prøv å dra ut tp og strømkabelen ifra "vegg-enden" så skal du se at det ikke er de som plukker opp signalet. - Og atmosfæriske forhold om natta gjør at radiosignaler bærer bedre. Lenke til kommentar
V1sual Skrevet 27. november 2003 Rapporter Del Skrevet 27. november 2003 Hørt om han som fikk inn radio i "høreapparatet"? (den typen som blir operert in)satt på bussen og plutselig hørte han stemmer i hodet, så begynte det med musikk. Etter hvert fant han ut at det var radio han fikk inn. så det på TV en gang haha... Ta å sjekk høreapperatet ditt Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 27. november 2003 Rapporter Del Skrevet 27. november 2003 Hørt om han som fikk inn radio i "høreapparatet"? (den typen som blir operert in)satt på bussen og plutselig hørte han stemmer i hodet, så begynte det med musikk. Etter hvert fant han ut at det var radio han fikk inn. så det på TV en gang haha... Ta å sjekk høreapperatet ditt jeg bruker høreapparat og de er skjermet MYE bedre enn noen annen elektronisk utstyr!! og vil da si at det er KUN mobiltelefon og mikrobølgeovn som slår over som støy på mitt høreapperat da!! så dere vet ikke en DRITT om høreapperat azz.. og ang den tyske radio signalene.. det forekommer av at reciveren (som får signalet fra lydkortet) ikke er skjermet. og det er pga prisen.. så hvis du tar og åpner kassen (basskassen) og legger inn hønsenett innenfor.. bare pass på at reciveren og de andre sakene ikke kommer borti.. Ja det fungerer!!!! hønsenett blir da brukt av forsvaret i flere land for å skjerme sine maskiner for støy fra elektronisk utstyr!! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 27. november 2003 Rapporter Del Skrevet 27. november 2003 Det kunne ha vært en speilfrekvens som blir demodulert.. Eller kryssmodulasjon er vell egentlig mye mer trolig.. Kryssmodulasjon er når en radio alltid har 1kanal i bakgrunnen.. Men siden dette er snakk om en PC så skjer ikke dette.. Så skjerp deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå