SimenR Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Hei, jeg har et problem i excel. Jeg har data i to kolonner som jeg ønsker og smelte sammen i en kolonne. Jeg trenger altså H1, I1, H2, I2, H3, I3(osv.) til og kopieres til K1, K2, K3, K4, K5, K6(osv.) Noen som har løsningsforslag? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Hei, jeg har et problem i excel. Jeg har data i to kolonner som jeg ønsker og smelte sammen i en kolonne. Jeg trenger altså H1, I1, H2, I2, H3, I3(osv.) til og kopieres til K1, K2, K3, K4, K5, K6(osv.) Noen som har løsningsforslag? Heisann. Avhengig av om du vil summere tallene, eller bare legge begge i samme celle, kan du f.eks. gjøre en av følgende: 1: Summere data til K1 ved å skrive =SUM(H1:I1) i cellen K1 2: Legge begge verdiene sammen i K1 ved å skrive =H1&I1 i cellen K1 EDIT: Du har i illustrasjonen din også verdier i K, hvis du skal beholde dem på noen måte, bør du flytte dem i en egen kolonne, slik at du ikke overskriver, eller du kan skrive verdien rett inn i formelen. Endret 14. mai 2016 av steinrawr Lenke til kommentar
SimenR Skrevet 18. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2016 (endret) Hei, takk for svar. Du missforstår litt hva jeg prøver og få til her. Jeg har mange excel ark, med hundrevis av rader, hvor data er sortert i annen hver kolonne. På bildet er det kun eksempel data, fra 1 til 20. Funksjonen jeg tenker det er mulig og bruke er "=H1" i K1, "=I1" i K2, "=H2" i K3, "=I2" i K4, "=H3" i K5... og så videre. Problemet er at jeg ikke klarer og bruke "Fill" for og fylle ut resten av excel arket med formelen. Det er selvsagt mulig og gjøre det manuelt, men dette vil ta for lang tid. I "L" så glemte jeg og skrive "=" forran. Det var meningen at denne kolonnen skulle gjennspeile formelen brukt i kolonne K. Endret 18. mai 2016 av SimenR Lenke til kommentar
Calibreeze_ Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 et bilde sier mer enn tusen ord, men det letteste er nok å sortere de slik at de får et mellomrom, også ta =verdi1 i øverste cella, også =verdi2 i den under. 1 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 =INDIRECT(IF(ISODD(ROW());"H";"I")&CEILING(ROW()/2)) 2 Lenke til kommentar
SimenR Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Takk calibreeze, nå ordet det seg! Alltid kjekt og spare noen uker med arbeid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå