michael jackson 10 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 hei gorde et dumt valg og valgte og laste ned spill gratis fra en nettside på min PC. jeg har ikke lastet spillet men jeg har lastet ned programmer som åpner spillet og kjørte de, da jeg holder på å laste ned spillet ombestemte jeg, så jeg hadde lyst for å slette programmene jeg kjørte men uansett hvor mange ganger jeg gjør det så kommer de tilbake? Er dette tegn på skadeprogramm? en annen ting jeg har en PC og en mac koblet sammen med samme nettveket. Kan spioporgrammer fra PC spre seg til Mac? hva men andre skadeprogrammer? Kan de spre seg fra PC til Mac hvis begge er koblet med den samme nettverket? Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Hei, kan hende du har fått litt spyware/trojaner. Jeg har hatt et par venner som også har lastet ned spill fra nettet, og endte opp med slik du sa, at den ikke kunne slettes med det første.. Prøv ESET: http://www.eset.com/us/online-scanner/ , jeg anbefaler alltid ESET som antivirus, da jeg selv har vært godt fornøyd med dem, og bruker dem i jobben der de to ansatte før fikk stadig vekk virus, 5 år senere har dem enda ikke fått virus ! Med dette programmet skal du kunne kjøre en malware test som skrevet på siden. Prøv også kanskje å slette programmet ved bruk av CCleaner: https://www.piriform.com/ccleaner/download Hører gjerne i fra deg hvordan det gikk! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Last ned og kjør en full scan med gratisversjonen av Malwarebytes. Den finner det meste... Lenke til kommentar
michael jackson 10 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Prøv ESET: http://www.eset.com/us/online-scanner/ , jeg anbefaler alltid ESET som antivirus, da jeg selv har vært godt fornøyd med dem, og bruker dem i jobben der de to ansatte før fikk stadig vekk virus, 5 år senere har dem enda ikke fått virus ! Med dette programmet skal du kunne kjøre en malware test som skrevet på siden. så du mener at da dine 2 ansatte (som lastet ned spill) brukte dette programmet såhar de ikke fått virus i løpet av de neste 5 årene? i så fall takk for hjelpen men vet du noe om mitt andre spoørsmål: Kan spioporgrammer fra PC spre seg til Mac? vet du noe om det i så fall? Last ned og kjør en full scan med gratisversjonen av Malwarebytes. Den finner det meste... takk men vet du noe om mitt andre spoørsmål: Kan spioporgrammer fra PC spre seg til Mac? vet du noe om det i så fall? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Prøv ESET: http://www.eset.com/us/online-scanner/ , jeg anbefaler alltid ESET som antivirus, da jeg selv har vært godt fornøyd med dem, og bruker dem i jobben der de to ansatte før fikk stadig vekk virus, 5 år senere har dem enda ikke fått virus ! Med dette programmet skal du kunne kjøre en malware test som skrevet på siden. så du mener at da dine 2 ansatte (som lastet ned spill) brukte dette programmet såhar de ikke fått virus i løpet av de neste 5 årene? i så fall takk for hjelpen men vet du noe om mitt andre spoørsmål: Kan spioporgrammer fra PC spre seg til Mac? vet du noe om det i så fall? Last ned og kjør en full scan med gratisversjonen av Malwarebytes. Den finner det meste... takk men vet du noe om mitt andre spoørsmål: Kan spioporgrammer fra PC spre seg til Mac? vet du noe om det i så fall? Spionprogramvare kan spre seg til mac om de er bygd opp til å gjøre det. Jeg er usikker om at det programmet du har gjør det fordi jeg ikke vet hva det heter (i virusnavn f.eks Net-Worm.Win32.sasser) Og om du er redd for at macen din er infeksert, kjør en runde malwarebytes der også! (https://www.malwarebytes.org/antimalware/mac/) Og som Mr D sier, last ned Malwarebytes Antimalware (http://malwarebytes.org) Bare en kommentar om det Jarv!s sa (ignorer om du ikke er enig): ESET er ikke en av de beste, faktisk en av de verste (i følge tester som jeg har funnet på nettet (Som jeg ikke har noe med)) Jeg hadde gått på en kombo av Bitdefender (http://www.bitdefender.com/) og Malwarebytes. Eller Windows Defender og Malwarebytes kombo Lenke til kommentar
michael jackson 10 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 har glemt også å si en annen ting : Jeg ahr lastet ned spillet civ 5 fra pirate bay og kjørte den spillet kommer ikke i kontrollpanelet- jeg kan godt spille på den 2 dager så slutter alt sammen å virke - har noen er faring om dette er en skadeprogramm? Er det i så fal mulighet til å få den vekk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 har glemt også å si en annen ting : Jeg ahr lastet ned spillet civ 5 fra pirate bay og kjørte den spillet kommer ikke i kontrollpanelet- jeg kan godt spille på den 2 dager så slutter alt sammen å virke - har noen er faring om dette er en skadeprogramm? Er det i så fal mulighet til å få den vekk? Malwarebytes kan finne det ut. Lenke til kommentar
michael jackson 10 Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) har glemt også å si en annen ting : Jeg ahr lastet ned spillet civ 5 fra pirate bay og kjørte den spillet kommer ikke i kontrollpanelet- jeg kan godt spille på den 2 dager så slutter alt sammen å virke - har noen er faring om dette er en skadeprogramm? Er det i så fal mulighet til å få den vekk? Malwarebytes kan finne det ut. ok tusen takk for hjelpen men hva mener du med dette: jeg klarte ikke å forstå helt hva du mener sorry Jeg hadde gått på en kombo av Bitdefender (http://www.bitdefender.com/) og Malwarebytes. Eller Windows Defender og Malwarebytes kombo en annen ting hva er egentlig Domain Error assistant? jeg har en slags ikon til høyre i chrome sammen med en ebay ikon- jeg slettet i så fall begge Endret 13. mai 2016 av michael jackson 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 har glemt også å si en annen ting : Jeg ahr lastet ned spillet civ 5 fra pirate bay og kjørte den spillet kommer ikke i kontrollpanelet- jeg kan godt spille på den 2 dager så slutter alt sammen å virke - har noen er faring om dette er en skadeprogramm? Er det i så fal mulighet til å få den vekk? Malwarebytes kan finne det ut. ok tusen takk for hjelpen men hva mener du med dette: jeg klarte ikke å forstå helt hva du mener sorry Jeg hadde gått på en kombo av Bitdefender (http://www.bitdefender.com/) og Malwarebytes. Eller Windows Defender og Malwarebytes kombo en annen ting hva er egentlig Domain Error assistant? jeg har en slags ikon til høyre i chrome sammen med en ebay ikon- jeg slettet i så fall begge 1) Det jeg mener med at malwarebytes kan finne det ut, er at malwarebytes kan finne ut om at det er virus. Noen piratkopierte spill er ikke virus, andre er... 2) Dette er adware som du har fått med deg mens du har installert ett program (f.eks spillet civ 5 som du har lastet ned) Du bør gå på instillingene dine i chrome og fjerne alle utvidelser som du ikke vet hva er (f.eks Domain Error Assistant, icalc, wikipedia zoomer) Artikkel fra Malwarebytes sin blogg om malware utvidelser: https://blog.malwarebytes.org/threat-analysis/2016/01/rogue-google-chrome-extension-spies-on-you/ Lenke til kommentar
michael jackson 10 Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 har glemt også å si en annen ting : Jeg ahr lastet ned spillet civ 5 fra pirate bay og kjørte den spillet kommer ikke i kontrollpanelet- jeg kan godt spille på den 2 dager så slutter alt sammen å virke - har noen er faring om dette er en skadeprogramm? Er det i så fal mulighet til å få den vekk? Malwarebytes kan finne det ut. ok tusen takk for hjelpen men hva mener du med dette: jeg klarte ikke å forstå helt hva du mener sorry Jeg hadde gått på en kombo av Bitdefender (http://www.bitdefender.com/) og Malwarebytes. Eller Windows Defender og Malwarebytes kombo en annen ting hva er egentlig Domain Error assistant? jeg har en slags ikon til høyre i chrome sammen med en ebay ikon- jeg slettet i så fall begge 1) Det jeg mener med at malwarebytes kan finne det ut, er at malwarebytes kan finne ut om at det er virus. Noen piratkopierte spill er ikke virus, andre er... 2) Dette er adware som du har fått med deg mens du har installert ett program (f.eks spillet civ 5 som du har lastet ned) Du bør gå på instillingene dine i chrome og fjerne alle utvidelser som du ikke vet hva er (f.eks Domain Error Assistant, icalc, wikipedia zoomer) Artikkel fra Malwarebytes sin blogg om malware utvidelser: https://blog.malwarebytes.org/threat-analysis/2016/01/rogue-google-chrome-extension-spies-on-you/ det som jeg har ikke forstått er dette: Jeg hadde gått på en kombo av Bitdefender (http://www.bitdefender.com/) og Malwarebytes. Eller Windows Defender og Malwarebytes kombo forresten dette med Domain Error Assistant og ebay-ikonet er i MAC-en Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 det som jeg har ikke forstått er dette: Jeg hadde gått på en kombo av Bitdefender (http://www.bitdefender.com/) og Malwarebytes. Eller Windows Defender og Malwarebytes kombo Forstår ikke helt hva du ikke forstår... Forslaget er å bruke Bitdefender sammen med Malwarebytes eller Windows Defender sammen med Malwarebytes. Bitdefender = Betalt antivirusprogram Windows Defender = Gratis antivirusprogram som følger med i Windows Malwarebytes = Antimalwareprogram forresten dette med Domain Error Assistant og ebay-ikonet er i MAC-en Har du prøvd dette: How to remove adware web browser extensions on your Mac Har du lastet ned og scannet med Malwarebytes som tidligere anbefalt? Både på Mac og PC? Lenke til kommentar
michael jackson 10 Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) det som jeg har ikke forstått er dette: Jeg hadde gått på en kombo av Bitdefender (http://www.bitdefender.com/) og Malwarebytes. Eller Windows Defender og Malwarebytes kombo Forstår ikke helt hva du ikke forstår... Forslaget er å bruke Bitdefender sammen med Malwarebytes eller Windows Defender sammen med Malwarebytes. Bitdefender = Betalt antivirusprogram Windows Defender = Gratis antivirusprogram som følger med i Windows Malwarebytes = Antimalwareprogram forresten dette med Domain Error Assistant og ebay-ikonet er i MAC-en Har du prøvd dette: How to remove adware web browser extensions on your Mac Har du lastet ned og scannet med Malwarebytes som tidligere anbefalt? Både på Mac og PC? ja nå er det minerinnorway sa forståelig jeg har installert den på Pc På Mac funket ikke siden jeg har 10.7.4 og jeg kjørte full scan den fant bare 2 threat: cookie.doubleclikck cookie.casalemedia hele saken er at jeg hadde lastet ned adware installer noen dager tidligere så kjørte jeg den men det så til at den tar for lang tid så jeg avbrøt og slo av Pc-en- I dag når jeg har lastet det ned så kommer en fil som heter mbam-setup2.21.1043 exe - jeg slettet den første gang så prøvde jeg på nytt og da jeg så at filen hadde samme navn avbrøt jeg nedlastingen. den andre filen er jeg usikker på om norton har fjernet den eller om den bare forsvant av seg selv. i så fall har dere erfaring om hva jeg kan gjøre nå? er den filen farlig som jeg lastet ned? det kan være at jeg hadde åpnet - kan dette føre te skade? forresten så programmene som er i kontrollpanelet fortsatt der- de forsvant ikke. Endret 14. mai 2016 av michael jackson 10 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Hvis Malwarebytes bare fant 2 cookies etter full scan, så er det ingen problemer. En smule uklart hva du mener videre, mbam-setup-2.2.1.1043.exe er jo installasjonsfila for Malwarebytes anti-malware. Lenke til kommentar
michael jackson 10 Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Hvis Malwarebytes bare fant 2 cookies etter full scan, så er det ingen problemer. En smule uklart hva du mener videre, mbam-setup-2.2.1.1043.exe er jo installasjonsfila for Malwarebytes anti-malware. men hva med de programmene som jeg innstallerte på maskinen for å kjøre spillet? ( Det som står i første post) jeg klarer ikke å avinstallere de fra maskinen? en annen ting er at programmene kopierer seg selv i kontrollpanelet har fått 2-3 programmer av hver type og innstallasjonsdatoen endrer seg.. for noen ble for eksempel året 2011 Nå skal jeg gjenta det jeg omfromulere det jeg skrev: Jeg har lastet installasjonsfila for Malwarebytes i 2 ulike døgn. første gang var i 13.mai, andre gang i går. da jeg lastet den ned 13.mai så skannet jeg den med Symantec og da fant den ingen skadelig programm men da jeg skannet den i går da fant den skade programm- Legg også merke til at navnene er forskjellige for installasjonsfila som jeg lastet ned 13.mai heter adaware_Installer.exe en ting som jeg glemte totalt å nevnet er navn på programmene som jeg får ikke slette og som kopiee seg selv. Det er snakk om Micosoft Visual C++ 2005 Redistributablr (x64) , Micosoft Visual C++ 2008 Redistributablr (x84) 9.0.3... Endret 15. mai 2016 av michael jackson 10 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 men hva med de programmene som jeg innstallerte på maskinen for å kjøre spillet? ( Det som står i første post) jeg klarer ikke å avinstallere de fra maskinen? Det står ingenting i første post om hvilke program/spill/filer du sliter med. Jeg har lastet installasjonsfila for Malwarebytes i 2 ulike døgn. Hvorfor? Man laster ned fila én gang og installerer programmet. første gang var i 13.mai, andre gang i går. da jeg lastet den ned 13.mai så skannet jeg den med Symantec og da fant den ingen skadelig programm men da jeg skannet den i går da fant den skade programm- Legg også merke til at navnene er forskjellige for installasjonsfila som jeg lastet ned 13.mai heter adaware_Installer.exe Hæ...? Hva skannet du med Symantec og hvorfor? Og hvilken "den" fant ingen skadelig program? Hvorfor blande inn adaware_Installer.exe her? Det er installasjonsfila til Ad-Aware antivirus (som du ikke trenger og ingen her har bedt deg om å laste ned). en ting som jeg glemte totalt å nevnet er navn på programmene som jeg får ikke slette og som kopiee seg selv. Det er snakk om Micosoft Visual C++ 2005 Redistributablr (x64) , Micosoft Visual C++ 2008 Redistributablr (x84) 9.0.3... Microsoft Visual C++ er program som kreves for at diverse andre program skal kjøre i Windows. De skal ikke avinstalleres. 1 Lenke til kommentar
michael jackson 10 Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Jeg har lastet installasjonsfila for Malwarebytes i 2 ulike døgn. Hvorfor? Man laster ned fila én gang og installerer programmet. første gang var i 13.mai, andre gang i går. da jeg lastet den ned 13.mai så skannet jeg den med Symantec og da fant den ingen skadelig programm men da jeg skannet den i går da fant den skade programm- Legg også merke til at navnene er forskjellige for installasjonsfila som jeg lastet ned 13.mai heter adaware_Installer.exe Hæ...? Hva skannet du med Symantec og hvorfor? Og hvilken "den" fant ingen skadelig program? Hvorfor blande inn adaware_Installer.exe her? Det er installasjonsfila til Ad-Aware antivirus (som du ikke trenger og ingen her har bedt deg om å laste ned). en ting som jeg glemte totalt å nevnet er navn på programmene som jeg får ikke slette og som kopiee seg selv. Det er snakk om Micosoft Visual C++ 2005 Redistributablr (x64) , Micosoft Visual C++ 2008 Redistributablr (x84) 9.0.3... Microsoft Visual C++ er program som kreves for at diverse andre program skal kjøre i Windows. De skal ikke avinstalleres. jeg er ikke ganske noob angående PC så jeg tenkte at det kan være å last den på nytt men uansett ser det ut til at jeg hadde misforstått, jeg kjørte Ad-aware istedenfor Malwarebytes , trodde at det var det samme. jeg skannet mbam-setup2.21.1043 exe med Symantec - det er ikke en spesiell grunn til skanning, jeg bare gjorde det. og da fant symantec at mbam-setup2.21.1043 exe er en skade program men jeg klarer ikke å forstå helt hvorfor symantec fant ut at den er en skadeprogram microsoft visual c++ har jeg lastet ned fra disse sidene: http://getintopc.com/softwares/utilities/visual-c-plus-plus-redistributable-packages-free-download/ kan grunnen være til at de ikke slettes at jeg lastet de ned fra denne siden og ikke fra microsoft? Endret 15. mai 2016 av michael jackson 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210 Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Jeg har lastet installasjonsfila for Malwarebytes i 2 ulike døgn. Hvorfor? Man laster ned fila én gang og installerer programmet. første gang var i 13.mai, andre gang i går. da jeg lastet den ned 13.mai så skannet jeg den med Symantec og da fant den ingen skadelig programm men da jeg skannet den i går da fant den skade programm- Legg også merke til at navnene er forskjellige for installasjonsfila som jeg lastet ned 13.mai heter adaware_Installer.exe Hæ...? Hva skannet du med Symantec og hvorfor? Og hvilken "den" fant ingen skadelig program? Hvorfor blande inn adaware_Installer.exe her? Det er installasjonsfila til Ad-Aware antivirus (som du ikke trenger og ingen her har bedt deg om å laste ned). en ting som jeg glemte totalt å nevnet er navn på programmene som jeg får ikke slette og som kopiee seg selv. Det er snakk om Micosoft Visual C++ 2005 Redistributablr (x64) , Micosoft Visual C++ 2008 Redistributablr (x84) 9.0.3... Microsoft Visual C++ er program som kreves for at diverse andre program skal kjøre i Windows. De skal ikke avinstalleres. jeg er ikke ganske noob angående PC så jeg tenkte at det kan være å last den på nytt men uansett ser det ut til at jeg hadde misforstått, jeg kjørte Ad-aware istedenfor Malwarebytes , trodde at det var det samme. jeg skannet mbam-setup2.21.1043 exe med Symantec - det er ikke en spesiell grunn til skanning, jeg bare gjorde det. og da fant symantec at mbam-setup2.21.1043 exe er en skade program men jeg klarer ikke å forstå helt hvorfor symantec fant ut at den er en skadeprogram microsoft visual c++ har jeg lastet ned fra disse sidene: http://getintopc.com/softwares/utilities/visual-c-plus-plus-redistributable-packages-free-download/ kan grunnen være til at de ikke slettes at jeg lastet de ned fra denne siden og ikke fra microsoft? 1) Er du sikker på at du lastet ned malwarebytes fra malwarebytes.org ? Og er du sikker på at du bruker ekte norton? 2) Microsoft Visual c++ er jo innerbygd i windows -_- Du trenger ikke å installere den :/ (rett meg om jeg tar feil, har ikke brukt windows på lenge) EDIT: Alt dette styret for ett piratkopiert spill :/ Neste gang så kjøper du spill, ikke piratkopier de! Endret 15. mai 2016 av Slettet+123486210 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå