uGn Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 QAM: Opp! Frekvensbruk: Ned! Vi trenger ikke høyere hastigheter, vi trenger mer stabile nett med mindre støy. Hadde man klart seg med 10mhz hadde det gjort underverker der man bor tett Å Sette opp 2-3 slike i en blokk som kjører 2 stk 5ghz nett med 80mhz båndbredde vil jo være døden støymessig?! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 å bo tett er døden, skjønner ikke hvordan folk klarer det 1 Lenke til kommentar
herr_akkar Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 En ting er hastigheten, en annen ting er stabiliteten ... sverger fortsatt til kabel der det er mulig Kjører du kvalitetsutstyr slik som utstyret nevnt i artikkelen her, er stabiliteten på trådløs tilkobling helt upåklagelig. Inntrykket av at trådløst er ustabilt, er noe som stammer fra alt for mange med dårlig utstyr ferdig levert med billige bærbare, generiske rutere levert av bredbåndleverandører osv. Asus RT-AC66U (Black Knight) vant jo det meste av tester og har upåklagelig hastighet (over 300Mbps på tablet og mobil over 5GHz). Og den kostet vel over 2000 kr. Dessverre er langtidsstabiliteten under enhver kritikk, så strømmen må tas med noen få dagers mellomrom da alt blir tregt og lasting av sider i nettleseren timer ut. Av 8 trådløsrutere jeg har hatt i huset er denne blant de 3 verste når det gjelder stabilitet. Alt av stock firmware-versjoner er prøvd. Alternativ firmware får visstnok ikke utnyttet innebygget prosessor for kryptering ordentlig, så det har jeg har ikke prøvd ut (Tomato eller DD-WRT). Jeg vil derfor ikke skryte uhemmet av trådløst "kvalitetsutstyr", i hvert fall ikke ut fra hva testere konkluderer med er kvalitet. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Jeg bruker AC66U, riktignok som AP, men den er 100% stabil. Jeg har aldri måtte restarte den. Brukte den samme som router for noen år siden, samme erfaring da. Jeg vil anbefale å bruke ASUSWRT-MERLIN. Utvikleren baserer seg på original firmwaren, mindre bugs og mer funksjonalitet. https://asuswrt.lostrealm.ca/ Lenke til kommentar
herr_akkar Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Bra med hastighet, men det er viktigere med stabilitet og der tror jeg nok fortsatt kablet nettverk er bedre på. Trådløst nettverk med (dyrt) kvalitetsutstyr er 100% stabilt. Ingen ping spikes, nedetid eller tapte pakker, og med utstyr som nevnt i denne artikkelen er hastigheten heller ikke noe problem om man ikke planlegger å kopiere tusenvis av GB hver dag. Kablet nett vil alltid forbli raskere, men stabiliteten er ikke lengre et argument. Asus som produsent koplet med høy innkjøpspris er i hvert fall ingen garanti for "kvalitetsutstyr". Black Knight (RT-AC66U) er det verste dritet jeg har hatt i huset. Funger fint en stund hvis man er alene, men la 4-5 brukere med to-tre enheter hver bruke den og det går som suppe etter noen få dager. Reboot hjelper ikke, må ta strømmen. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Bra med hastighet, men det er viktigere med stabilitet og der tror jeg nok fortsatt kablet nettverk er bedre på. Trådløst nettverk med (dyrt) kvalitetsutstyr er 100% stabilt. Ingen ping spikes, nedetid eller tapte pakker, og med utstyr som nevnt i denne artikkelen er hastigheten heller ikke noe problem om man ikke planlegger å kopiere tusenvis av GB hver dag. Kablet nett vil alltid forbli raskere, men stabiliteten er ikke lengre et argument. Asus som produsent koplet med høy innkjøpspris er i hvert fall ingen garanti for "kvalitetsutstyr". Black Knight (RT-AC66U) er det verste dritet jeg har hatt i huset. Funger fint en stund hvis man er alene, men la 4-5 brukere med to-tre enheter hver bruke den og det går som suppe etter noen få dager. Reboot hjelper ikke, må ta strømmen. Da bør du reklamere. Det fungerer fint her med tre mobiler, én xbox one, én PS3, én iPad, ett Asus nettbrett og tre PCer på en 500/50mbit linje. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Bra med hastighet, men det er viktigere med stabilitet og der tror jeg nok fortsatt kablet nettverk er bedre på. Trådløst nettverk med (dyrt) kvalitetsutstyr er 100% stabilt. Ingen ping spikes, nedetid eller tapte pakker, og med utstyr som nevnt i denne artikkelen er hastigheten heller ikke noe problem om man ikke planlegger å kopiere tusenvis av GB hver dag. Kablet nett vil alltid forbli raskere, men stabiliteten er ikke lengre et argument. Har hatt en god del trådløst utstyr opp igjennom. D-Link, Linksys, Asus, dyre PCI/PCI-E kort Osv Osv.. Trådløst kommer aldri til å bli 100% stabilt er værtfall min erfaring, faktisk langt derfra. Har trødløst kun til mobile enheter nå, kablet til stasjonær. Endret 15. mai 2016 av Simkin Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Bruker ikke wifi i det hele tatt Det er kablet eller 3G/4G har laptop med nettverksport Endret 16. mai 2016 av Dubious Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå