Cthulhu Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 PCE-AC88 skal kunne by på 2167 megabit per sekund.Asus' nye trådløse nettverkskort gjør kabelnettverket gammeldags Lenke til kommentar
Populært innlegg TMB Skrevet 13. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2016 En ting er hastigheten, en annen ting er stabiliteten ... sverger fortsatt til kabel der det er mulig 29 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) - Asus PCE-AC88...: Data-Rate...:"802.11 b/g/n/ac : Downlink up to 1000 Mbps, Uplink up to 1000 Mbps (20/40MHz)""802.11 a/n/ac : Downlink up to 2167 Mbps, Uplink up to 2167 Mbps (20/40/80MHz)" Endret 14. mai 2016 av BizzyX78 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 For det første er dette hastighet med kryptering - dvs, reell dataoverføring er langt mindre. Dessuten vil to eller flere enheter måtte dele på denne båndbredden til accesspunktet. For det andre må accesspunktet da ha kablet tilførsel på 10Gb for å ikke ha en flaskehals på tilførselen, og hvor mange har dét? (Jada, du kan ha trådløs tilkopling mellom to enheter uten at noen av de trenger kablet nett, da blir også båndbredden delt). 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Hva med PCI-E 8x buss? Da eldre hovedkort muligens ikke er raske nok å klare 2 gigabit\s på pci-e 4x Vet ikke om denne støtter channel bonding. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 En ting er hastigheten, en annen ting er stabiliteten ... sverger fortsatt til kabel der det er mulig +1 Der tror jeg aldri det trådløse kan hamle opp med kablet... 3 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Bruker kun trådløst nettverk til mobiler, tabs og en jobb-pc her i huset. Har null behov for så høy hastighet på de enhetene. Endret 13. mai 2016 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 ikke sikkert man har jo airfiber: https://www.ubnt.com/broadband/ Men det er vel mere beregnet på lengere avstander f.eks i høye master\høye boligblokker og koster en del mere. kan vøre 50 Ghz frekvensen hjelper litt på responstiden hvis det er kort avstand. Problemet med wireless AD er det er få enheter i dag som støtter det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Noen som vet hva forventet pris på disse kortene blir? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Nei, dette kortet gjør ikke "Kabelnettverk gammeldags". AtW 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Har greid meg fint med trådløs til nå jeg Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 13. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Asus' nye trådløse nettverkskort gjør kabelnettverket gammeldags PCE-AC88 skal kunne by på 2167 megabit per sekund. Det er flere gode grunner til å like kablet nettverk, men det er ingen tvil om at trådløse alternativer er mer praktisk i en stadig mer mobil og dingsefylt hverdag. Er det rart mange blir oppgitt over Tek.no nå for tida? Allerede i første avsnitt slår journalisten i hjel overskriften. 4 av 5 av punktene i linken gir fortsatt kablet nett en uforbeholden seier. Det siste punktet, hastighet, kan nå under spesielle omstendigheter* utfordres av trådløst. Det er på ingen måte nok til å kalle kablet nett for gammeldags. * Når hele det trådløse nettet består av kun sender og mottaker, når de er så nært plassert at de kommer i nærheten av de teoretiske hastighetene, når 802.11 a modusen er i bruk, når 5 GHz-båndet er så fritt for forstyrrende nett på de andre kanalene slik at 80 MHz kanalbredde kan benyttes osv. Med andre ord så sære tilfeller at det veldig sjeldent kan matche hastigheten over kablet nett i praksis. Det skal også nevnes at hvis man har spesielt behov for høye hastigheter så er 10 GbE en opplagt oppgradering fra 1 GbE, ikke trådløst. Forøvrig: Både kablet og trådløst er her for å bli. Ingen av de er gammeldags eller framtidsvinneren. Trådløst er suverent til mobile enheter med forholdsvist lavt behov, mens kablet er suverent til stasjonære enheter med høyt behov for båndbredde, sikkerhet, dekning etc. Endret 14. mai 2016 av Simen1 14 Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Sverger selv også til kabel der hvor det er mulig, men hvis det er mest praktisk med et slikt kort så hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger med å kjøpe dette kortet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 En får jo kjøpt kablet 10 GB og med 2 porter så blir vel det i teorien 20 GB, så lenge til trådløst slår det.. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Bra med hastighet, men det er viktigere med stabilitet og der tror jeg nok fortsatt kablet nettverk er bedre på. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 En får jo kjøpt kablet 10 GB og med 2 porter så blir vel det i teorien 20 GB, så lenge til trådløst slår det.. 10Gb, ikke 10GB, man får dog 100Gb kort, og i 2 slot versjon... Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 PL og jitter. Holder meg til kabel. 1 Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) En ting er hastigheten, en annen ting er stabiliteten ... sverger fortsatt til kabel der det er mulig Kjører du kvalitetsutstyr slik som utstyret nevnt i artikkelen her, er stabiliteten på trådløs tilkobling helt upåklagelig. Inntrykket av at trådløst er ustabilt, er noe som stammer fra alt for mange med dårlig utstyr ferdig levert med billige bærbare, generiske rutere levert av bredbåndleverandører osv. Endret 13. mai 2016 av Galen Absalom 1 Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Bra med hastighet, men det er viktigere med stabilitet og der tror jeg nok fortsatt kablet nettverk er bedre på. Trådløst nettverk med (dyrt) kvalitetsutstyr er 100% stabilt. Ingen ping spikes, nedetid eller tapte pakker, og med utstyr som nevnt i denne artikkelen er hastigheten heller ikke noe problem om man ikke planlegger å kopiere tusenvis av GB hver dag. Kablet nett vil alltid forbli raskere, men stabiliteten er ikke lengre et argument. Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 PL og jitter. Holder meg til kabel. Du får ikke packet loss og jitter med godt utstyr. Dette er noe som kommer fra gammelt og crappy trådløst utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå