Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremsepedal uten motstand!

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Bmw 318d 2001.

I dag da jeg kjørte forsvant plutselig all motstand i pedalen. Den bremset også KUN når pedalen nesten var helt inne. Har hørt at dette kan være hovedsylinderen. Vet også at bremsene mine er litt slitte, men tror nå ikke det er det som er grunnen her. Virker også som at ABSn har gitt seg.

Hva tror dere at det er? Høres det kostbart ut å få gjort på verksted?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden bremsevæska er bytta? Det er typisk noe som skjer hvis man har gammel bremsevæske og bremser mye, for eksempel ned en lang bakke. Kan også være lekkasje og at du har gått tom for bremsevæske. Sjekk nivået.

Jeg ville begynt med å prøve å lufte bremsesystemet.

Lenke til kommentar

Sjekk veskenivå, uansett må bremsene luftes. Det er mulig du har lekkasje på ene bremsekretsen.

Orginal hovedsylinder koster   4356,25 hos koed.no de har også brukte.

Maks 1 timer på å  skjifte hovedsylinder og lufte så jeg har ikke godtatt noe over 5500.-

Lenke til kommentar

Sjekka nå, bremsevesketanken var så godt som tom. Finner ingen tegn til lekasje. Skal være helt ærlig å si at jeg sjekka aldri nivået på dette da jeg kjøpte bilen for en måned siden så kan hende det alltid har vært lite.

Men legger merke til at håndbrekk lampa er på når jeg kjører. Regner med at dette indikerer feil på bremsesystemet? Skal ta den inn på en diagnose etter helga.

Skal prøve å fylle bremseveske for å se om det gir noe endring. Må jeg lufte bremsene med engang? Har ikke tilgang til jekk akkurat nå. Skal egentlig kjøre ett par turer i helga men har ikke tilgang til jekk før på Mandag. Går det an å kjøre uten å nødvendigvis lufte de?

Lenke til kommentar

Hva skal du med diagnose? Tomt for bremsevæske, flotøren i bremsevæskebeholderen i bunn og dermed lysende bremselampe.

Fylle på må du gjerne gjøre, men om det er luft i systemet så hjelper det kanskje ikke. Du kan eventuelt se om det lekker noe sted. Bilen er ikke i forsvarlig stand, så med mindre du får noen med litt peiling til å se på det nå med en gang så er det bare å parkere for helgen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sjekket igjennom nå. Fyllt på væske og lyset forsvant. Tok meg en kjøretur rundt på parkering og tok med en mekaniker kompis og vi fant ut at det ikke lakk noe væske, altså bare forrige eier som ikke har fyllt på. Regner med da at dette er hovedsylinder? Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...