JDMguy Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hei Har en Bmw 318d 2001. I dag da jeg kjørte forsvant plutselig all motstand i pedalen. Den bremset også KUN når pedalen nesten var helt inne. Har hørt at dette kan være hovedsylinderen. Vet også at bremsene mine er litt slitte, men tror nå ikke det er det som er grunnen her. Virker også som at ABSn har gitt seg. Hva tror dere at det er? Høres det kostbart ut å få gjort på verksted? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Lenge siden bremsevæska er bytta? Det er typisk noe som skjer hvis man har gammel bremsevæske og bremser mye, for eksempel ned en lang bakke. Kan også være lekkasje og at du har gått tom for bremsevæske. Sjekk nivået. Jeg ville begynt med å prøve å lufte bremsesystemet. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Sjekk veskenivå, uansett må bremsene luftes. Det er mulig du har lekkasje på ene bremsekretsen. Orginal hovedsylinder koster 4356,25 hos koed.no de har også brukte. Maks 1 timer på å skjifte hovedsylinder og lufte så jeg har ikke godtatt noe over 5500.- Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 12. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2016 Ok takk for svar! Skal sjekke i morgen. Prøvde å se under bilen for å se om det lakk noe og rundt bremsene men virket tørt ut over alt. Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 12. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2016 Ok takk for svar! Skal sjekke i morgen. Prøvde å se under bilen for å se om det lakk noe og rundt bremsene men virket tørt ut over alt. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Bremserøra som går til bakhjula er svært utsatt på disse bilene. Tipper at et av disse har sprekt pga rust. Er det dette som er feilen må dieseltanken ned hvis det skal legges opp skikkelig. Flere timers jobb totalt. Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Bremserøra bak var nylig byttet i følge selger. Eneste at de var dårlig festet. Så under der i går så ikke ut som noe feil. Skal ta en titt nå. Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Sjekka nå, bremsevesketanken var så godt som tom. Finner ingen tegn til lekasje. Skal være helt ærlig å si at jeg sjekka aldri nivået på dette da jeg kjøpte bilen for en måned siden så kan hende det alltid har vært lite. Men legger merke til at håndbrekk lampa er på når jeg kjører. Regner med at dette indikerer feil på bremsesystemet? Skal ta den inn på en diagnose etter helga. Skal prøve å fylle bremseveske for å se om det gir noe endring. Må jeg lufte bremsene med engang? Har ikke tilgang til jekk akkurat nå. Skal egentlig kjøre ett par turer i helga men har ikke tilgang til jekk før på Mandag. Går det an å kjøre uten å nødvendigvis lufte de? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Hva skal du med diagnose? Tomt for bremsevæske, flotøren i bremsevæskebeholderen i bunn og dermed lysende bremselampe. Fylle på må du gjerne gjøre, men om det er luft i systemet så hjelper det kanskje ikke. Du kan eventuelt se om det lekker noe sted. Bilen er ikke i forsvarlig stand, så med mindre du får noen med litt peiling til å se på det nå med en gang så er det bare å parkere for helgen. 3 Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Joa, sant det. Men tror kanskje det er noe annet galt med bremsene og. Skal sjekke litt mer i kveld. Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Sjekket igjennom nå. Fyllt på væske og lyset forsvant. Tok meg en kjøretur rundt på parkering og tok med en mekaniker kompis og vi fant ut at det ikke lakk noe væske, altså bare forrige eier som ikke har fyllt på. Regner med da at dette er hovedsylinder? Hva tror dere? Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Trenger nødvendigvis ikke være noe galt. Nivået synker etterhvert som bremsene slites ned og hvis man ikke etterfyller kan man til slutt gå tom. Har varsellyset lyst lenge? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Det skal lyse en god stund før man opplever at pedalen går i gulvet.. 2 Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Lyset kom kvelden før det ble sånn. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Da finner ikke jeg annen årsak enn en plutselig oppstått lekkasje, det virker rart om det skal være noe annet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå