Telcontar Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Kommer til å teste dette programmet i nærmeste fremtid, noen som har noen erfaringer de har lyst til dele?? Regner med at maskinen min burde duge, har tenkt å kjøre Mandrake 8.1 i VMWare under WinXP er dette en løsning som vil funke?? Litt vill ide, er det mulig å innstallere OSX i VMWare? Har veldig lyst til å prøve det OS'et, men hvem gidder å kjøpe en Mac bare for det. Telcontar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234 Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hvor fant du det, tror du at det kan være muligt å kjøre Mac os, uten andre programmer en det, hvor kan jeg skaffe meg MacOS X, kjøpe det, nei, laste det ned på morpheus, nei..... Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg bare leste om VMWare på http://www.pcworld.no, og synes det så gøy ut å prøve Linux uten å tukle med masse formateringer, partisjoneringer og multiboot. Om OSX går under VMWare er vel høyst usannsynlig, men det hadde vært konge om noen kunne bekrefte om dette gikk. OSX er jo basert på UNIX kjernen (god del modifisert selvfølgelig) så det er vel ikke helt umulig. Det hele spørs om VMWare emulerer Mac i tillegg til PC. Telcontar _________________ [*]Dell Dimension XPS-R1200CelT [*]Celeron Tualatin 1200MHz på BX440SECC1 med Powerleap konvertor [*]768MB PC133 RAM, WD 80GB 7200rpm, WD 60GB 5400rpm [*]CreATIve Geforce 3 Ti500 [/i] [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2002-02-25 23:01 ] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: Jeg bare leste om VMWare på http://www.pcworld.no, og synes det så gøy ut å prøve Linux uten å tukle med masse formateringer, partisjoneringer og multiboot. Jeg har rimelig god erfaring med bruk av vmware. Det blir ikke noe mindre knot med å bruke wmware :smile: Hvis du vil legge inn Linux vil jeg absolutt anbefale å gjøre som du selv beskrev - det er mye lettere enn det høres ut som. Trenger du å resize partisjoner er dette meget enkelt med PArtition Magic, og det koster en brøkdel av vmware. Alternativt finnes det spesielle Linux-versjoner laget for å installeres sammen med windows, altså på en fat-partisjon. Dette er den enkleste løsningen, og kan være grei hvis du bare vil teste linux kjapt. Jeg vil likvel anbefale å gjøre det på den "skikkelige" måten. Quote: Om OSX går under VMWare er vel høyst usannsynlig, men det hadde vært konge om noen kunne bekrefte om dette gikk.OSX er jo basert på UNIX kjernen (god del modifisert selvfølgelig) så det er vel ikke helt umulig. Det hele spørs om VMWare emulerer Mac i tillegg til PC. Nope. Mac OSX er lagetfor en helt annen prosessor, mens vmware emulerer en x86 prosessor. Du kan altså bare kjøre OS laget for intel-arkitekturen i vmware. At OSX er UNIX-basert har ingenting å si. Det blir det samme som at du ikke kan kjøre Solaris, IRIX, AIX osv. i vmware. (Solaris fins forsåvidt i x86 versjon også, men jeg mener selfølgelig orginale sparc-versjonen). Et annet problem er at OSX er ganske krevende, og du må ha en temmelig ny mac-boks for å kjøre den. Jeg tviler derfor på om det hadde vært noe særlig å kjøre det gjennom emulering. Ellers er jeg enig at det hadde vært knall hvis det funka! OSX ser ganske kul ut, men jeg kjøper selvfølgelig ikke en Mac bare for dette... hvis jeg vinner i lotto kanskje [ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-02-25 23:48 ] Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hvis du vil kjøre mac osx i windows kan du bruke et program som heter softmac. Mye om mac emulering finnes på http://www.emulators.com Lenke til kommentar
enl Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Har prøvd VMWARE ja. Det er utrolig bra. Emulerer alle operativsystemer fra Linux til Windows xp perfekt(noe redusert hastighet, da) Fant fullversjonen på en warezside, syntes det ble litt for dyrt. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: Fant fullversjonen på en warezside, syntes det ble litt for dyrt. Fyyyyyyy... :wink: Har kjørt trial et par ganger, både under Linux og WinXP. Funker fint, om enn litt sakte. La inn win3.11 under XP. Gøy å se et M$-OS kjøre som om ingenting er rart i et vindu i X :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Hei! Har sett litt på WMware og lignande program tidligare..Uten at eg har installert dei endå..Får vel snart ta å laste ned noen trial versjoner å teste ut om det er noko å bruke..Elles høres mac.emuleringa interesant ut.. Får ta og sette opp ei *.BSD maskin ei Solaris for intel..Windows os med WMware til å kjøre Linux og mac.emulator til å kjøre OSX :wink: Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 VMWare fucka up hele systemet mitt, jeg mått formatere pc'en pga. dette programmet. Connectixs Virtual PC 4.2 har jeg og. Dette fucka ikke opp pc'en min men arb. senere 1 VMWare. +Virual PC koster 15.000 Mvh Nissen Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Noen som vet om en eklere løsning for en stakkar som bare vill emulere M$-DOS? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-27 18:10, Dipso skrev:Noen som vet om en eklere løsning for en stakkar som bare vill emulere M$-DOS? Fra Linux mener du? Da kan du jo alltids prøve dosemu, tror den følger med de fleste distro'er. Er så lenge siden jeg har brukt den, men hvis jeg husker riktig må du ha en eller annen DOS versjon for at den skal funke. Hvis du ikke har noen gamle MS-DOS disketter liggende, fins det gratis alternativer som freedos. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Jeg testet VMware en stund da jeg emulerte win98 fra XP, men ga opp da jeg sendte en mail til de og spurte om de kunne fortelle åssen jeg skulle installere mitt gamle (kompatibelt med "alle" OS) Ati rage 128 skjermkort, men det gikk ikke ann. Det var umulig ! Så spilling, se video m.m. Kunne jeg se langt etter. Lenke til kommentar
enl Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 VMWare bruker egne drivere for maskinvaren, men det har du sikkert merket. Hvis du ikke installerer VMWare tools, kan du ikke kjøre høyere oppløsninger eller flere farger. Grafikkaksellerasjonen skal normalt ikke være noe bra. Det funker altså IKKE å installere egne drivere for maskinvaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå