Lomeus Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hei. Har en kamerat som skal begynne å game litt på PC, i tillegg til å streame det. PC'en skal også brukes med et internt Elgato kort ved streaming fra Xbox/ps4. Lurer egentlig på om hva som trengs mtp streaming, hvilke komponenter er det tyngst for?Og om noen har en setup til en gaming/streaming PC? Kan fint bygge PC'er, men faller så fort ut av hvilke komponenter som er å anbefale, ettersom det alltid er år mellom hver gang. (skal legge til en handleliste som jeg har sett på seinere, men er på jobb og har ikke tilgang) Mvh Bjarte Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Er vel i all hovedsak CPU for å kunne lett håndtere flere oppgaver samtidig. GPU kommer litt an på hvilke titler han skal streame og i hvilken kvalitet. Nettlinjen er også viktig for å ikke få en choppy stream. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Sett litt på ting og tang, men her er den pc'en jeg fant frem til slutt. Noe dere syns jeg skal endre, eller som er unødvendig? Angående spill, så er det nok mest spill som CS og dota i starten, med muligheter for andre spill etterhvert. De fleste titlene blir spilt på xbox/ps4 i starten https://www.komplett.no/wishlists/8c69cace-4f78-4139-98e2-ef82333de60a Edit: Ikke Fractal Nano S, men selvfølgelig Fractal S kabinettet (ATX kompatibelt) Endret 13. mai 2016 av Lomeus Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Hei Dette ser bra ut. Ville endret på følgende: PSU: til https://www.komplett.no/product/889957/datautstyr/stroemforsyning/enheter/evga-gq-650w-hybrid-modular-80-psu Ser at den du har valgt er på 22% tilbud, men kvaliteten til G serien er ikke så god. Da må du opp i V serien. Gå for I5 6600k, du kan kjøre på en snill overklokk og maskinen din vil prestere mye høyere mye lengre. Legg til slutt på en Cooler Master 212 kjøler, siden den som følger med proessoren har både klipsfeste og dårlige kjøleegenskaper. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Hei. Det høres bra ut, det setter jeg det sammen og bestiller. Takk for tips, er sånne ting man fort faller ut av når man ikke følger med på en stund. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Supert. Spent på å høre resultatet Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 Pc'en går som en klokke den. Litt problemer med CS streaming da, streamen fryser når man kjører i gang med kamp. Men tror dette må være software avhengig og ikke hardware, evt nettet (men har 50/50 fiber). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå