Gå til innhold

PC til streaming

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en kamerat som skal begynne å game litt på PC, i tillegg til å streame det. PC'en skal også brukes med et internt Elgato kort ved streaming fra Xbox/ps4.

Lurer egentlig på om hva som trengs mtp streaming, hvilke komponenter er det tyngst for?
Og om noen har en setup til en gaming/streaming PC?

Kan fint bygge PC'er, men faller så fort ut av hvilke komponenter som er å anbefale, ettersom det alltid er år mellom hver gang.

(skal legge til en handleliste som jeg har sett på seinere, men er på jobb og har ikke tilgang)

Mvh

Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett litt på ting og tang, men her er den pc'en jeg fant frem til slutt.

Noe dere syns jeg skal endre, eller som er unødvendig?

Angående spill, så er det nok mest spill som CS og dota i starten, med muligheter for andre spill etterhvert.

De fleste titlene blir spilt på xbox/ps4 i starten

https://www.komplett.no/wishlists/8c69cace-4f78-4139-98e2-ef82333de60a

Edit: Ikke Fractal Nano S, men selvfølgelig Fractal S kabinettet (ATX kompatibelt)

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Hei

Dette ser bra ut.

Ville endret på følgende:

PSU: til https://www.komplett.no/product/889957/datautstyr/stroemforsyning/enheter/evga-gq-650w-hybrid-modular-80-psu

Ser at den du har valgt er på 22% tilbud, men kvaliteten til G serien er ikke så god. Da må du opp i V serien.

Gå for I5 6600k, du kan kjøre på en snill overklokk og maskinen din vil prestere mye høyere mye lengre.

Legg til slutt på en Cooler Master 212 kjøler, siden den som følger med proessoren har både klipsfeste og dårlige kjøleegenskaper.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pc'en går som en klokke den. Litt problemer med CS streaming da, streamen fryser når man kjører i gang med kamp. Men tror dette må være software avhengig og ikke hardware, evt nettet (men har 50/50 fiber).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...