Abigor Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Ateisters ignoranse side ser jeg. Tror nok du må ha gått glipp av de versene der de hater menneskeofringer til guder som baal osv. Dyreofring var normalt, det med Isak var for å se om Abraham ville gi avkall på sitt største skatt for å gjøre Guds befaling, det var ikke slik at han faktisk ofret ham om du ikke leste ferdig den fortellingen , husk at mennesker rotner opp uansett, det er det mennesker er. Og om du vil nevne Jesus, Jesus ofret ikke utifra et ritual men en profeti for at en ny pakt i ham skulle skje. Det har ikke noe med fysisk menneskeofring å gjøre, men å gi sitt liv for andre. Dere ateister er så ignorante som makk at det er ufattelig hvor liten kunnskap dere har om bibelen i innholdet. Tar alt ut av kontekst bare for å dekke deres tilsnørte syn. Ufattelig utrolig . Men det hedonistiske verdensbildet deres er vel det beste dere kan fungere i. Snakk om å skyte seg selv i foten. Jehova tar jo i mot menneskeofring for å hjelpe i krig mot andre stammer. Eneste grunnen til at de er imot menneskeofring tip baal er fordi det ikke er ofring til bibelens gud. Det står jo at jødene ofret barn for å vinne i krig mot fiendene. Det ignorerer du? Lenke til kommentar
Riki Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Ateisters ignoranse side ser jeg. Tror nok du må ha gått glipp av de versene der de hater menneskeofringer til guder som baal osv. Dyreofring var normalt, det med Isak var for å se om Abraham ville gi avkall på sitt største skatt for å gjøre Guds befaling, det var ikke slik at han faktisk ofret ham om du ikke leste ferdig den fortellingen , husk at mennesker rotner opp uansett, det er det mennesker er. Og om du vil nevne Jesus, Jesus ofret ikke utifra et ritual men en profeti for at en ny pakt i ham skulle skje. Det har ikke noe med fysisk menneskeofring å gjøre, men å gi sitt liv for andre. Dere ateister er så ignorante som makk at det er ufattelig hvor liten kunnskap dere har om bibelen i innholdet. Tar alt ut av kontekst bare for å dekke deres tilsnørte syn. Ufattelig utrolig . Men det hedonistiske verdensbildet deres er vel det beste dere kan fungere i. Snakk om å skyte seg selv i foten. Jehova tar jo i mot menneskeofring for å hjelpe i krig mot andre stammer. Eneste grunnen til at de er imot menneskeofring tip baal er fordi det ikke er ofring til bibelens gud. Det står jo at jødene ofret barn for å vinne i krig mot fiendene. Det ignorerer du? dakkar, den lille grisen har ikke lest bibelen ser jeg. naaaaw. Deuteronomy 18:10 There shall not be found among you any one that maketh his son or his daughter to pass through the fire, or that useth divination, or an observer of times, or an enchanter, or a witch, Jeremiah 7:31 And they have built the high places of Tophet, which is in the valley of the son of Hinnom, to burn their sons and their daughters in the fire; which I commanded them not, neither came it into my heart. Hosea 6:6 For I desire mercy, not sacrifice, and acknowledgment of God rather than burnt offerings. Kontekst til Numbers 31:40-41 er Numbers 31:25-41 aka de tok krigsbytte som offer eller noe mer eller mindre. Men ateister gidder vel sikkert ikke å søke det opp XD 2Kings 23:19-25 for kontekst, vranglærte prester som tilbedte flere guder så han fyren brente dem oppå hverandre som har langt ifra menneskeofring som om jeg skulle brent deg på stake mer eller mindre. Judges 11:31 handler om å ikke love noe ved Gud fordi du kan angre på det aka om Jephthah som er poenget med fortellingen, men dere ateister har jo ikke peiling på en drit så jeg antar dere ikke vil lese utover kun den ene setningen XD Men jeg har ærlig talt en kirke å gå til nå. Om du kan ta opp et vers for å forsvare de såkalte påstandene som dere ateister er supert elendige på så la meg vite. Du har linken så værsågod. Endret 15. mai 2016 av Riki Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Må jeg sitere for deg bibelen der barn blir ofret til jehova som betaling for å vinne i krig? Du er en klovn og der stopper min interesse for å diskutere mer av tullet ditt. Endret 15. mai 2016 av Abigor Lenke til kommentar
Riki Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Må jeg sitere for deg bibelen der barn blir ofret til jehova som betaling for å vinne i krig? Du er en klovn og der stopper min interesse for å diskutere mer av tullet ditt. Sier svinet. Men ja, jeg vil gjerne høre versene. Du er en såpass klovn så la meg høre. Bevis meg feil , jeg vil så gjerne høre de versene du snakker om som inneholder slikt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Er du ikke ett troll? Er det noen som tar søppelet ditt seriøst? På tide å lage ny konto snart? Hvorfor er du ikke fornøyd med de uttallige kontoene du har laget tidligere? Hvor lenge blir det til du bytter konto igjen? Hva blir ditt neste kallenavn? Du kan liksom ikke påberope deg å ha lest bibelen når du bare kjenner til det som fortelles om i søndagsskolen. Trenger du en ateist til å lære deg bibelvers? Endret 15. mai 2016 av Abigor Lenke til kommentar
Riki Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Er du ikke ett troll? Er det noen som tar søppelet ditt seriøst? På tide å lage ny konto snart? Hvorfor er du ikke fornøyd med de uttallige kontoene du har laget tidligere? Hvor lenge blir det til du bytter konto igjen? Hva blir ditt neste kallenavn? Du kan liksom ikke påberope deg å ha lest bibelen når du bare kjenner til det som fortelles om i søndagsskolen. Trenger du en ateist til å lære deg bibelvers? Så basically du har ikke de såkalte bibelversene?, du bare lyver og lager påstander ser jeg. Synd, hadde håpet at den lille dakkars grisen ville gi meg de såkalte versene om menneskeofring til Yahweh. Ble nok litt skuffet der Altså det høres mer ut som du hørte noe fra en venn på søndagsskolen. Har lest å studert bibelen. Vedder på at den eneste kilden din er vel sikkert "Thebiblesucks.com" eller "Evilbible.com" eller noe Endret 15. mai 2016 av Riki Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Kilden er bibelen, noe du ville visst hvis du hadde lest den. Hvis jeg viser deg hvor det står, kan du da innrømme at du ikke har lest eller forstått bibelen? Lenke til kommentar
Riki Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Kilden er bibelen, noe du ville visst hvis du hadde lest den. Hvis jeg viser deg hvor det står, kan du da innrømme at du ikke har lest eller forstått bibelen? Heh?. Alt jeg har hørt er påstander at den står der. Jeg søkte opp vers om menneskeofring og det stemte overhodet ikke med det du sa. Så ja, om det faktisk står der aka i tilfelle at det er akseptert så vil jeg annerkjenne det. Men først må du ta frem de versene, det lille svinet må jo bevise at jeg tar feil Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hvis jeg viser deg hvor det står, kan du da innrømme at du ikke har lest eller forstått bibelen? Lenke til kommentar
Riki Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Hvis jeg viser deg hvor det står, kan du da innrømme at du ikke har lest eller forstått bibelen? Er nok du som ikke forstår den. Jeg er objektiv. Du er en svin av en ateist som ikke har forstand. Så gå å bad i grisebingen . Gi meg verset så skal jeg se hva svaret blir. Svarer ikke svin egentlig, men jeg vil svare objektivt på hva som står der. Men om du ikke vil gi meg den så ok, da sier jeg bare at du tok feil. Ellers enn det, velg selv Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Er du ikke ett troll? Er det noen som tar søppelet ditt seriøst? På tide å lage ny konto snart? Hvorfor er du ikke fornøyd med de uttallige kontoene du har laget tidligere? Hvor lenge blir det til du bytter konto igjen? Hva blir ditt neste kallenavn? Du kan liksom ikke påberope deg å ha lest bibelen når du bare kjenner til det som fortelles om i søndagsskolen. Trenger du en ateist til å lære deg bibelvers? Så basically du har ikke de såkalte bibelversene?, du bare lyver og lager påstander ser jeg. Synd, hadde håpet at den lille dakkars grisen ville gi meg de såkalte versene om menneskeofring til Yahweh. Ble nok litt skuffet der Altså det høres mer ut som du hørte noe fra en venn på søndagsskolen. Har lest å studert bibelen. Vedder på at den eneste kilden din er vel sikkert "Thebiblesucks.com" eller "Evilbible.com" eller noe Judges 11:31-39 2 Lenke til kommentar
Riki Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Er du ikke ett troll? Er det noen som tar søppelet ditt seriøst? På tide å lage ny konto snart? Hvorfor er du ikke fornøyd med de uttallige kontoene du har laget tidligere? Hvor lenge blir det til du bytter konto igjen? Hva blir ditt neste kallenavn? Du kan liksom ikke påberope deg å ha lest bibelen når du bare kjenner til det som fortelles om i søndagsskolen. Trenger du en ateist til å lære deg bibelvers? Så basically du har ikke de såkalte bibelversene?, du bare lyver og lager påstander ser jeg. Synd, hadde håpet at den lille dakkars grisen ville gi meg de såkalte versene om menneskeofring til Yahweh. Ble nok litt skuffet der Altså det høres mer ut som du hørte noe fra en venn på søndagsskolen. Har lest å studert bibelen. Vedder på at den eneste kilden din er vel sikkert "Thebiblesucks.com" eller "Evilbible.com" eller noe Judges 11:31-39 La meg bare poste denne igjen dakkar, den lille grisen har ikke lest bibelen ser jeg. naaaaw. Deuteronomy 18:10 There shall not be found among you any one that maketh his son or his daughter to pass through the fire, or that useth divination, or an observer of times, or an enchanter, or a witch, Jeremiah 7:31 And they have built the high places of Tophet, which is in the valley of the son of Hinnom, to burn their sons and their daughters in the fire; which I commanded them not, neither came it into my heart. Hosea 6:6 For I desire mercy, not sacrifice, and acknowledgment of God rather than burnt offerings. Kontekst til Numbers 31:40-41 er Numbers 31:25-41 aka de tok krigsbytte som offer eller noe mer eller mindre. Men ateister gidder vel sikkert ikke å søke det opp XD 2Kings 23:19-25 for kontekst, vranglærte prester som tilbedte flere guder så han fyren brente dem oppå hverandre som har langt ifra menneskeofring som om jeg skulle brent deg på stake mer eller mindre. Judges 11:31 handler om å ikke love noe ved Gud fordi du kan angre på det aka om Jephthah som er poenget med fortellingen, men dere ateister har jo ikke peiling på en drit så jeg antar dere ikke vil lese utover kun den ene setningen XD Men jeg har ærlig talt en kirke å gå til nå. Om du kan ta opp et vers for å forsvare de såkalte påstandene som dere ateister er supert elendige på så la meg vite. Du har linken så værsågod. Plukk ut noe her eller noe selv og spør hva enn du har på lager. La meg høre, dere ateister er jo så kløpper på slikt https://www.openbible.info/topics/human_sacrifice Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Er du ikke ett troll? Er det noen som tar søppelet ditt seriøst? På tide å lage ny konto snart? Hvorfor er du ikke fornøyd med de uttallige kontoene du har laget tidligere? Hvor lenge blir det til du bytter konto igjen? Hva blir ditt neste kallenavn? Du kan liksom ikke påberope deg å ha lest bibelen når du bare kjenner til det som fortelles om i søndagsskolen. Trenger du en ateist til å lære deg bibelvers? Så basically du har ikke de såkalte bibelversene?, du bare lyver og lager påstander ser jeg. Synd, hadde håpet at den lille dakkars grisen ville gi meg de såkalte versene om menneskeofring til Yahweh. Ble nok litt skuffet der Altså det høres mer ut som du hørte noe fra en venn på søndagsskolen. Har lest å studert bibelen. Vedder på at den eneste kilden din er vel sikkert "Thebiblesucks.com" eller "Evilbible.com" eller noe Judges 11:31-39 La meg bare poste denne igjen dakkar, den lille grisen har ikke lest bibelen ser jeg. naaaaw. Deuteronomy 18:10 There shall not be found among you any one that maketh his son or his daughter to pass through the fire, or that useth divination, or an observer of times, or an enchanter, or a witch, Jeremiah 7:31 And they have built the high places of Tophet, which is in the valley of the son of Hinnom, to burn their sons and their daughters in the fire; which I commanded them not, neither came it into my heart. Hosea 6:6 For I desire mercy, not sacrifice, and acknowledgment of God rather than burnt offerings. Kontekst til Numbers 31:40-41 er Numbers 31:25-41 aka de tok krigsbytte som offer eller noe mer eller mindre. Men ateister gidder vel sikkert ikke å søke det opp XD 2Kings 23:19-25 for kontekst, vranglærte prester som tilbedte flere guder så han fyren brente dem oppå hverandre som har langt ifra menneskeofring som om jeg skulle brent deg på stake mer eller mindre. Judges 11:31 handler om å ikke love noe ved Gud fordi du kan angre på det aka om Jephthah som er poenget med fortellingen, men dere ateister har jo ikke peiling på en drit så jeg antar dere ikke vil lese utover kun den ene setningen XD Men jeg har ærlig talt en kirke å gå til nå. Om du kan ta opp et vers for å forsvare de såkalte påstandene som dere ateister er supert elendige på så la meg vite. Du har linken så værsågod. Plukk ut noe her eller noe selv og spør hva enn du har på lager. La meg høre, dere ateister er jo så kløpper på slikt https://www.openbible.info/topics/human_sacrifice Hjelper dette? Judges 11:31-39 Endret 16. mai 2016 av Thonord 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå