Riki Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) Gudinner er ikke lov fordi de er materialister og utnytter slikt for mye, så jeg stoler ikke på kvinnfolk for den rollen. Men om du ble tilbudt rollen som Gud "With wide eyes og filosofisk posing som allviten person, en stor person i kosmos som utbrer seg som allvitenheten" ville du sagt ja om du ble tilbudt den rollen. Bare lurer? Btw når jeg mener posering eller poses, så tenker jeg slikt. Som viser at du virker som en person som vet alt det er vært å vite. Hellenisme in a nutshell! Som er annerledes det muslimer gjør, som å peke fingeren i været som bare ser tåpelig og dumt ut. Men det er bare meg da. Tror til og med det har sett kult ut selv om kristne skulle hadd bøddelen og hallsugd noen for noe middelalder kriminalitet eller noe, så ville uansett posen sett mye kulere ut selv om de gjorde noe som folk i dag ville gremmest over. Om du ikke tror meg så se selv. Ser mye kulere ut enn å peke i været Endret 12. mai 2016 av Gavekort Støtende materiale i spoilertag Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 TS her er ikke religiøs et sekund, bare enda en oppmerksomhetssøkende som sikkert har søkt seg til første misjonærturen til Mars! ;-) 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg ville vært Thor, eneste guden jeg tror på Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg ville vært Thor, eneste guden jeg tror på Tøffeste i alle fall! :-P 1 Lenke til kommentar
Riki Skrevet 12. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) Jeg ville vært Thor, eneste guden jeg tror på Vil ikke anbefale norrøn religion. På samme måte som jeg hater menneskeofring som eksisterte nesten universielt som Amerikas, Midtøsten, Afrikanske stammer. På samme måte hadde vikinger menneskeofring innenfor bloting. Så på den måten er jeg ikke direkte stolt over den religionen som våre forfedre praktiserte. Hadde det ikke vært for den så har jeg vel ikke direkte brydd meg om noen liker norrøn historie og religion. Eller historie er greit men ikke noen religion jeg finner beundringsverdig av den grunn. Endret 12. mai 2016 av Riki Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Ikke snakk til meg Riki. Du er så fullstendig fjern fra alt jeg orker å ha meninger om. Jeg begriper ikke hverken hva du prater om eller hva du tror på, ikke etter denne tråden eller andre jeg har sett deg i.Den eneste grunnen til at jeg svarer deg er at jeg som de fleste andre oppegående tross alt har litt omsorg for folk som trenger det. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg ville vært Thor, eneste guden jeg tror på Vil ikke anbefale norrøn religion. På samme måte som jeg hater menneskeofring som eksisterte nesten universielt som Amerikas, Midtøsten, Afrikanske stammer. På samme måte hadde vikinger menneskeofring innenfor bloting. Så på den måten er jeg ikke direkte stolt over den religionen som våre forfedre praktiserte. Hadde det ikke vært for den så har jeg vel ikke direkte brydd meg om noen liker norrøn historie og religion. Eller historie er greit men ikke noen religion jeg finner beundringsverdig av den grunn. Hvem sa noe om religion...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) hvorfor ser jeg fortsatt postene til han fjompen der? har jo lagt inn blokkering på det brukernavnet :/ skal det stå "vis" eller "skjul" inne på ignorertebrukere? litt forvirrende det der never mind, fant det ut Endret 12. mai 2016 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg ville vært Thor, eneste guden jeg tror på Vil ikke anbefale norrøn religion. På samme måte som jeg hater menneskeofring som eksisterte nesten universielt som Amerikas, Midtøsten, Afrikanske stammer. På samme måte hadde vikinger menneskeofring innenfor bloting. Så på den måten er jeg ikke direkte stolt over den religionen som våre forfedre praktiserte. Hadde det ikke vært for den så har jeg vel ikke direkte brydd meg om noen liker norrøn historie og religion. Eller historie er greit men ikke noen religion jeg finner beundringsverdig av den grunn. Ser du ikke konflikten i uttalelsene "jeg elsker kristendom" og "jeg hater menneskeofring"? Menneskeofring er jo hjørnestenen i kristendom, hvordan ellers bøtet din såkalte frelser for våre synder? 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 ville du sagt ja om du ble tilbudt den rollen. Det ville i så fall ikke gud turt, for det ville gått opp for temmelig mange hvor umoralsk han ville vært i forhold.... 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg ville vært Thor, eneste guden jeg tror på Vil ikke anbefale norrøn religion. På samme måte som jeg hater menneskeofring som eksisterte nesten universielt som Amerikas, Midtøsten, Afrikanske stammer. På samme måte hadde vikinger menneskeofring innenfor bloting. Så på den måten er jeg ikke direkte stolt over den religionen som våre forfedre praktiserte. Hadde det ikke vært for den så har jeg vel ikke direkte brydd meg om noen liker norrøn historie og religion. Eller historie er greit men ikke noen religion jeg finner beundringsverdig av den grunn. Alt jeg kan lese ut av denne posten er "lalalala norrøn mytologi menneskeoffring lalalala", du har skylapper for egen religion. Å se den katolskekirkes historie evner du ikke, for hadde du gjort det hadde du sett heksebrenninger, forfølgelse, snikmord, tortur, massemord, pedofili, insest, svindel, tyveri, og mange andre forferdelige handlinger. Dette gjør den norrøne mytologien til en liten flue i forhold til den kristne mytologien når det gjelder grusomheter, grusomheter som fortsatt skjer i denne tidsalderen. Og ikke nok med det, med engang noen som helst greier å konfrontere deg med absolutte fakta setter du på ett øyebind og later som du ikke har sett argumentet. 1 Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Jeg ville kanskje vært verdensvesenet Ruben. Ruben er en av de nyeste evighetsmetaforene som den siste tiden har kommet ut av det multidimensjonale supersystemet for språkproduksjon. Her er et lite utdrag fra "Rubens sang" : Ruben er først og Ruben er sist Ruben kan fly ifra kvist til kvist Ruben er verden og verden er oss Ruben er livets foss 1 Lenke til kommentar
imposibles Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Jeg ville vært Thor, eneste guden jeg tror på Vil ikke anbefale norrøn religion. På samme måte som jeg hater menneskeofring som eksisterte nesten universielt som Amerikas, Midtøsten, Afrikanske stammer. På samme måte hadde vikinger menneskeofring innenfor bloting. Så på den måten er jeg ikke direkte stolt over den religionen som våre forfedre praktiserte. Hadde det ikke vært for den så har jeg vel ikke direkte brydd meg om noen liker norrøn historie og religion. Eller historie er greit men ikke noen religion jeg finner beundringsverdig av den grunn.Så du liker ikke menneskeofring? Da burde du ta avstand fra bibelen. Abraham ble jo bedt av gud om å ofre sin sønn Isak for å prøve hans tro, og gud ofret/drepte vel jesus. Så hvorfor er det greit med all ofringen i bibelen, men ikke i norrøn religion? I linken under kan du lese om en stor mengde menneskeofringer i bibelen. Leser du ikke i din egen lærebok? http://www.biblen.info/Bibelen-offer.htm Endret 13. mai 2016 av imposibles Lenke til kommentar
Riki Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Jeg ville vært Thor, eneste guden jeg tror på Vil ikke anbefale norrøn religion. På samme måte som jeg hater menneskeofring som eksisterte nesten universielt som Amerikas, Midtøsten, Afrikanske stammer. På samme måte hadde vikinger menneskeofring innenfor bloting. Så på den måten er jeg ikke direkte stolt over den religionen som våre forfedre praktiserte. Hadde det ikke vært for den så har jeg vel ikke direkte brydd meg om noen liker norrøn historie og religion. Eller historie er greit men ikke noen religion jeg finner beundringsverdig av den grunn.Så du liker ikke menneskeofring? Da burde du ta avstand fra bibelen. Abraham ble jo bedt av gud om å ofre sin sønn Isak for å prøve hans tro, og gud ofret/drepte vel jesus. Så hvorfor er det greit med all ofringen i bibelen, men ikke i norrøn religion? I linken under kan du lese om en stor mengde menneskeofringer i bibelen. Leser du ikke i din egen lærebok? http://www.biblen.info/Bibelen-offer.htm Ateisters ignoranse side ser jeg. Tror nok du må ha gått glipp av de versene der de hater menneskeofringer til guder som baal osv. Dyreofring var normalt, det med Isak var for å se om Abraham ville gi avkall på sitt største skatt for å gjøre Guds befaling, det var ikke slik at han faktisk ofret ham om du ikke leste ferdig den fortellingen , husk at mennesker rotner opp uansett, det er det mennesker er. Og om du vil nevne Jesus, Jesus ofret ikke utifra et ritual men en profeti for at en ny pakt i ham skulle skje. Det har ikke noe med fysisk menneskeofring å gjøre, men å gi sitt liv for andre. Dere ateister er så ignorante som makk at det er ufattelig hvor liten kunnskap dere har om bibelen i innholdet. Tar alt ut av kontekst bare for å dekke deres tilsnørte syn. Ufattelig utrolig . Men det hedonistiske verdensbildet deres er vel det beste dere kan fungere i. Endret 14. mai 2016 av Riki Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Gudinner er ikke lov fordi de er materialister og utnytter slikt for mye, så jeg stoler ikke på kvinnfolk for den rollen. 2 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Selvfølgelig ville jeg være en gud om jeg ble tilbudt rollen. Min første gjerning ville være å bevise at jeg finnes, på en måte som er vitenskapelig tilfredsstillende. Min andre gjerning ville være å bevise at ingen andre guder finnes, på en måte som er vitenskapelig tilfredsstillende. Så ville jeg løse universets største gåte. Hva het jenta jeg traff i Australia, og som ikke gav meg sitt virkelige navn? 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Ateisters ignoranse side ser jeg. Tror nok du må ha gått glipp av de versene der de hater menneskeofringer til guder som baal osv. Dyreofring var normalt, det med Isak var for å se om Abraham ville gi avkall på sitt største skatt for å gjøre Guds befaling, det var ikke slik at han faktisk ofret ham om du ikke leste ferdig den fortellingen , husk at mennesker rotner opp uansett, det er det mennesker er. Og om du vil nevne Jesus, Jesus ofret ikke utifra et ritual men en profeti for at en ny pakt i ham skulle skje. Det har ikke noe med fysisk menneskeofring å gjøre, men å gi sitt liv for andre. Dere ateister er så ignorante som makk at det er ufattelig hvor liten kunnskap dere har om bibelen i innholdet. Tar alt ut av kontekst bare for å dekke deres tilsnørte syn. Ufattelig utrolig . Men det hedonistiske verdensbildet deres er vel det beste dere kan fungere i. Bibelforskere flest ser ut til å anerkjenne at det har vært en gradvis utvikling bort fra menneskeofring blant jødene og i bibelen. Noe en kan se i tilfellet ved Jefta og ofringen av datteren hans. Siden du også argumenterer for at Norge burde bli katolsk har jeg til og med funnet en katolsk kilde til deg: "The obvious import of the narrative is that the daughter of Jephte was offered up as a human sacrifice, and in fact, such has been the unanimous interpretation of it in Jewish, as well as in early Christian, tradition. Some modern apologists, however, shocked by the idea that a judge upon whom came "the spirit of the Lord" (xi, 29) could commit so barbarous an act, have endeavoured to prove that the words of Jephte's vow should not be taken literally, but as referring to perpetual celibacy to which his daughter was to be condemned. The arguments to this effect, which are far from convincing, may be found in Vigouroux, "Dictionnaire de la Bible", s.v. They ignore the barbarous ethical condition of the Israelites at that relatively remote epoch—a condition which is evident from other narratives in the same Book of Judges (v.g. that of chapter 19). That human sacrifice was expressly forbidden by the Mosaic Law does not help the argument, for, even granting that the Law then existed at all otherwise than in embryo, which is at least very doubtful, it is plain from the historical books referring to this and subsequent periods that its prescriptions were constantly ignored by the Jewish people. That such rash vows with their dire consequences, and even human sacrifices, were not things unheard of in that stage of Israel's history, may be gathered from such passages as 1 Samuel 14:24 sqq.; 2 Samuel 21:6-9; 2 Kings 16:3; etc." http://www.newadvent.org/cathen/08333b.htm Værsågod! Endret 14. mai 2016 av afterall Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Tar alt ut av kontekst bare for å dekke deres tilsnørte syn. Sa den ignorante kristne.... Men hva nøyaktig ER konteksten i gud sine mange massedrap? Hva nøyaktig ER konteksten med at yahwe liker lukten av brente dyrelik? Hva nøyaktig ER konteksten av den "andre" pakt når gud aldri endrer seg, han er altså like mord og blod fiksert som han alltid har vært, bare at kristne påstår han har endret seg..? Hva nøyaktig ER konteksten i idiotiet til jesus og fikentreet? Hva nøyaktig ER konteksten i idiotiet der jesus dreper tusenvis av griser? Hva nøyaktig ER konteksten i noahs ark? Hva nøyaktig ER konteksten i å være salig når man knuser spebarn mot berget? Ingen kristne jeg har diskutert med vet hva konteksten i alle bibel versene faktisk ER, allikevel beskyder de ateister for å ta tingene ut av kontekst.... Go figure Mistenker at det ikke er fordi ateister tar ting ut av kontekst som biter kristne mest, men rett og slett det faktum at ateister ikke er redde for den innbilte fantasi straffen kristne er livredde for å få når de dør og derfor tørr å lese bibelen som det grusomme manifestet over et gedigent monster hadde denne guden vært virkelig... For det tørr ikke kristne, feige som de er... De MÅ lese faanskapet med et filter som gjør ALT det gud har gjort i bibelen, massedrap og hodeløs nedslakting, drukning, drap av menn, kvinner og barn for de mest mundane ting, til å være ikke bare rettferdig, men også kjærlig og rettmessig... De tørr rett og slett ikke å lese bibelen uten å måtte unnskylde og bortforklare for harde livet det som faktisk står i bibelen i frykt for den samme guden, som de er livredde og uærlige nok til å kalle kjærlig og god... Minner meg om et interviu NRK hadde av "tilfeldige" mennesker i Nord-Korea.. De turte heller ikke å si sannheten, men sto og jugde så det rant av dem, men de har en god grunn da diktatoren kommer til å hakke hodet av de som ikke sier akkurat det... Kristne er bare redd for innbildningen... Flaut... Diktaturet i nord-korea ER kristendom i menneskelig form... En diktator og resten tørr ikke å snakke sant i rfykt for sine liv.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå