Gå til innhold

HP photosmart 735


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I sommer anskaffet jeg meg et HP photosmart 750. Jeg ble litt skuffa da jeg framkalte papirkopier fra mitt digitale kamera. Alle bildene ble tatt på topp kvalitet, og jeg sendte de til framkalling på fotoknudsen.no. Da jeg fikk de tilbake var blåfargen svært fremtredende og kornete på de fleste bildene, og ekstra ille ble det på bilder med blå himmel. Det så nesten ut som personen på bildet var limt inn. Bildene uten mye blått på ble helt fine. Jeg klaget på bildene på fotoknudsen, og de sendte meg nye. De var bedre, men fremdeles er blåfargen fæl. Flere som har vært borti dette?? Er det kameraet eller framkallingen?

 

:wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Dette er et problem vi også hadde "før i tiden", når vi sendte inn diasene var vi aldri sikre på hvordan pappirkopiene vi bestilte så ut når vi fikk dem. Vi plukket etter hvert ut de "fotolabbene" som garanterte manuell kontroll under prossessen og av det ferdige bildet. Tok først en telefon til labben og sendte så med en skrevet beskjed. Nå som da er dette en automatisk prossess, ber du ikke om det kikker de ikke på bildene før de sender dem til bake. Her har de tydeligvis satt ned blåfargen litt og dermed "fixet" dette.

Ta en telefon til Fotoknudsen, forklar problemet og forlang at bilden blir kontrollert før de sender dem til deg.

I gamle dager brukte jeg Foto Shcrøder i Trondheim, de var flinke til dette. Så for en 8 - 10 år siden gikk jeg over til Fotolabb" ( meget rimelig og meget god kundeservice) - er det noe ringer jeg og snakker med labben. Jeg sender en beskjed med filmene/bildene, henviser til samtalen og alt blir ordnet. Men husk, forlang å bli satt over til "labben" snakk med den som har ansvaret der, forklarer du dette til de som sitter og tar telefonene (kundeserevice) blir det også glemt der, det er i alle fall min erfaring!

Med den konkurransen det er på dette markedet i dag anbefaler jeg deg å skifte "labb" hvis de ikke ordner dette.

 

mvh

s-ki

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...