Gå til innhold

Full fart - full innsats !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånne bilder har jeg også lyst å ta, men har ikke prøvd meg på dette enda. Jeg er så treg at jeg vet ikke om det går.men en vet ikke før en prøver, og jeg er ikke kjent for å gi opp så lett.. Dagens fra meg også dette Ragnar, kjempebra bilde!

Må prøve seg fram her. Sto ganske nær syklistene og det var vanskelig å følge en enkelt syklist med kamera. 1/30 sek lukkertid som jeg benyttet ga mange uklare bilder, men de få jeg maktet å følge ble slik jeg ønsket. MItt kamera kan ta inntil 8 bilder/sek så noe blir jo brukbart. Greier du å følge motivet helt og tilstrekkelig kort lukkertid blir ca 6 av 8 bilder skarpe på selve motivet (Fuji XT1).

Skj

Lenke til kommentar

Det skal trening til å få gode sykkelbilder.

Jeg har aldri greid det.

Hva med å kutte vekk de to til høyre og bare beholde de to skarpe?

Han uskarpe i bakgrunnen kan jo med fordel klones vekk.

Men ser jo at andre har litt annet syn på dette enn meg.

Roar

Skal si jeg ble imponert over hva 10-åringer presterer.

Det gikk over stein og greiner i et tempo som jeg aldri kunne ha maktet, uansett alder. Fant ut at jeg ville ha et røft uttrykk i action-bildene. Valgte da ståsted ganske tett inntil syklistene og kun 1/30sek lukkertid.

Ønsket at selv de som kom i fokus ikke skulle være 100% skarpe. Var aldri i tvil hvorvidt syklistene i front skulle være med, jaktende av de to i fokus bak.

Ut fra disse forutsetningene er jeg tilfreds med resultatet.

Dersom en betrakter bildet ut fra andre forutsetninger forstår jeg godt ditt forslag til endringer/kutt. Legger ut en V2 som du kan kikke nærmere på. Takk for din kommentar !

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...