Riki Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) Fra det jeg har undersøkt er at. I bibelen så er det slik at de rike hadde skatter på jorden, mens de underslåtte, de som ikke hadde noe som helst kunne trøste seg ved at de hadde Gud og at det var vært mer enn all rikdom som vil råtne bort. Bare lurer litt på hva du synes? For eksempel så vet jeg at Jesus skal også ha sagt "Menneske lever ikke på brød alene, men ved ett hvert ord ifra Gud". Ikke at Jesus var anti glede innenfor fest måltider med venner osv, tror det var mer unødvendig sløsing og forgudelse av det som var sett ned på. Så jeg tror det er delvis oppgjør med folk som frotser i seg mat og drikker seg stupet full mer eller mindre. Så om man går forbi Burger King der mat blir forgudet nesten så er det i dette tilfelle delvis en synd fordi det fjerner Gud bort ifra helbildet. Siden det å ha Gud som nr.1 er bedre enn nr.2. Jeg skulle ønske vi kunne innført en munkeorden her i Norge som i middelalderen som ga opphav til slik mystisisme. Kjipt at vi ikke har det lenger det har vært kjekt. Men jeg lurer på hva deres meninger er? Endret 12. mai 2016 av Riki Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg mener 2 ting: 1) Du bør klage til sivilombudsmannen for at du ikke fikk noen ordentlig skolegang. 2) Du bør slå fra deg ideen om at Burger King er et sted der mat blir forgudet. 3 ting. 3: 3) Det finnes flere munkeklostre i Norge som representerer flere ulike munkeordener. Spør en katolsk (eller gresk-ortodoks) prest - men hold litt avstand. (De er kjent for tukle med unge mennesker.) 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Min mening er at jeg er inderlig glad for at jeg bor i en del av verden hvor kunnskap og intelligens for de aller fleste har betydd mer enn julenisser og tannfeer... ;-) 2 Lenke til kommentar
hardstein Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Når du ser på nyhetene på TV, hender det da at du spør deg selv om hvordan det skal gå med denne verden? Tragiske ting skjer så plutselig og uventet at ingen mennesker kan forutsi hva morgendagen vil bringe. Men Jehova vet hva som skje i fremtiden. ( Jes 46:10) For lang tid siden forutsa hans ord Bibelen, ikke bare de forferdelige tingene som skjer i vår tid men også alt det fantastiske som skal skje i nær framtid. Jesus Kristus snakket om Guds rike som skal gjøre slutt på alt det onde og gjøre jorden til et paradis. Folk var interessert i å få vite når Riket skulle komme. Jesu disipler spurte ham: Hva skal være tegnet på ditt nærvær og på avslutningen på tingenes ordning? Jesus svarte at det bare var Jehova Gud som visste nøyaktig når den nåværende tingenes ordning eller verdensordning skulle ende. ( Matt 24:36 ) Ikke desto mindre forutsa Jesus hvordan forholdene i verden skulle være like før Riket skulle innføre virkelig fred og sikkerhet for menneskene. Det han forutsa, skjer nå : Nasjon skal reise seg mot nasjon og rike mot rike. ( Matt 24:7 ) Det skal bli matmangel. ( Matt 24:7 ) Det skal bli store jordskjelv. ( Lukas 21:11 ) Det skal bli pest ( lukas 21:11 ) Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 (endret) Dere snakker om JK, han som døde på korset for våre synder, men som allikevel ikke er død. Og fortsatt er vi syndere... For en latterlig offerreligion! I alle tider etter at Bibelen ble ferdig redigert, så har flere ment at vi er i endetiden. "Det skjer nå" har de sagt i alle disse årene. Det er ingenting i vår verden som tilsier noen form for guddommelighet. Verden er akkurat så kaotisk og uforutsigbar som den ville vært uten noen "Gud" bak roret.Til TS; Det er fortsatt mulig å bli munk i Norge (og mange andre land..), så for all del, kjør på! Endret 17. mai 2016 av insolvent Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Det han forutsa, skjer nå : Nasjon skal reise seg mot nasjon og rike mot rike. ( Matt 24:7 ) Det skal bli matmangel. ( Matt 24:7 ) Det skal bli store jordskjelv. ( Lukas 21:11 ) Det skal bli pest ( lukas 21:11 ) Wow, 0 av 4 poeng der. Det har aldri vært mindre krig eller mindre sult. Det er alltid jordskjelv, og pesten forsvant når vi oppfant penicillin. Si meg, ser DU på nyhetene? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 (endret) Antibiotikaen er snart uvirksom og det er ikke oppfunnet arvtaker for den .. Men ellers har vi vel bestandig vært i en tilstand hvor nasjon står mot nasjon, hatt naturkatastrofer, opplevd matmangel osv osv. Alt dette henger jo bare samen med at det er sånn vi er og at naturlovene ikke er til å forhandle med Nei, så disse spådommene er ikke særlig å ta på vei for Endret 17. mai 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 (endret) Når du ser på nyhetene på TV, hender det da at du spør deg selv om hvordan det skal gå med denne verden? Tragiske ting skjer så plutselig og uventet at ingen mennesker kan forutsi hva morgendagen vil bringe. Men Jehova vet hva som skje i fremtiden. ( Jes 46:10) For lang tid siden forutsa hans ord Bibelen, ikke bare de forferdelige tingene som skjer i vår tid men også alt det fantastiske som skal skje i nær framtid. Jesus Kristus snakket om Guds rike som skal gjøre slutt på alt det onde og gjøre jorden til et paradis. Folk var interessert i å få vite når Riket skulle komme. Jesu disipler spurte ham: Hva skal være tegnet på ditt nærvær og på avslutningen på tingenes ordning? Jesus svarte at det bare var Jehova Gud som visste nøyaktig når den nåværende tingenes ordning eller verdensordning skulle ende. ( Matt 24:36 ) Ikke desto mindre forutsa Jesus hvordan forholdene i verden skulle være like før Riket skulle innføre virkelig fred og sikkerhet for menneskene. Det han forutsa, skjer nå : Nasjon skal reise seg mot nasjon og rike mot rike. ( Matt 24:7 ) Det skal bli matmangel. ( Matt 24:7 ) Det skal bli store jordskjelv. ( Lukas 21:11 ) Det skal bli pest ( lukas 21:11 ) Merkelig at du unnlater å ta med Matt 16:28, Mark 9:1 og Luke 9:27. I flg. Jesus var det folk tilstede som skulle oppleve at riket kom. Altså før de døde. Dommedag har således vært, uten at noen merket det. Redigert: Med unntak av de utvalgte som fikk "Fast Track til himmelen" under "Rapture". Endret 17. mai 2016 av Thonord 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Antibiotikaen er snart uvirksom og det er ikke oppfunnet arvtaker for den .. Men ellers har vi vel bestandig vært i en tilstand hvor nasjon står mot nasjon, hatt naturkatastrofer, opplevd matmangel osv osv. Alt dette henger jo bare samen med at det er sånn vi er og at naturlovene ikke er til å forhandle med Nei, så disse spådommene er ikke særlig å ta på vei for 100% effektiv mot svartedøden Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Fra det jeg har undersøkt er at. I bibelen så er det slik at de rike hadde skatter på jorden, mens de underslåtte, de som ikke hadde noe som helst kunne trøste seg ved at de hadde Gud og at det var vært mer enn all rikdom som vil råtne bort. Bare lurer litt på hva du synes? For eksempel så vet jeg at Jesus skal også ha sagt "Menneske lever ikke på brød alene, men ved ett hvert ord ifra Gud". Ikke at Jesus var anti glede innenfor fest måltider med venner osv, tror det var mer unødvendig sløsing og forgudelse av det som var sett ned på. Så jeg tror det er delvis oppgjør med folk som frotser i seg mat og drikker seg stupet full mer eller mindre. Så om man går forbi Burger King der mat blir forgudet nesten så er det i dette tilfelle delvis en synd fordi det fjerner Gud bort ifra helbildet. Siden det å ha Gud som nr.1 er bedre enn nr.2. Jeg skulle ønske vi kunne innført en munkeorden her i Norge som i middelalderen som ga opphav til slik mystisisme. Kjipt at vi ikke har det lenger det har vært kjekt. Men jeg lurer på hva deres meninger er? Mennesket trenger begge deler, både mat fra naturen og fra Gud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå