Gå til innhold

Hoppe "over" en klasse å ligge bak eller starte på ny? (Bachelor ing.)


Anbefalte innlegg

:hm:

 

Eksamen i 'Matematikk 1' blir vel sikkert ikke før enn i midten av desember eller noe? Så i praksis får du ikke begynt på 'Matematikk 2' før enn i juleferien og det er altfor sent (siden du trenger denne kunnskapen allerede ved studiestart som er i starten av januar).

 

Jeg så først for meg følgende arbeidsinndeling (derav entusiasmen):

 

Matematikk 1: Juli, august, og september.

Matematikk 2: Oktober, november og desember.

 

Med jevn og god jobbing (uten å brenne lyset for mye i begge ender), ville dette gitt bra med tid til å både sette seg inn i stoffet og drive mengdetrening. (Da tar du eksamenen/innleveringsoppgaver i disse emnene som de dukker opp, nesten uten repetisjon.)

 

Om du derimot tror du ikke får tid til dette blir det fort litt verre..

 

EDIT: Altså må du være ajour (inne i hodet) med all kunnskapen til vårsemesteret kommer. I tillegg har du jo statistikk det semesteret som også krever sitt.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hm:

 

Eksamen i 'Matematikk 1' blir vel sikkert ikke før enn i midten av desember eller noe? Så i praksis får du ikke begynt på 'Matematikk 2' før enn i juleferien og det er altfor sent (siden du trenger denne kunnskapen allerede ved studiestart som er i starten av januar).

 

Jeg så først for meg følgende arbeidsinndeling (derav entusiasmen):

 

Matematikk 1: Juli, august, og september.

Matematikk 2: Oktober, november og desember.

 

Med jevn og god jobbing (uten å brenne lyset for mye i begge ender), ville dette gitt bra med tid til å både sette seg inn i stoffet og drive mengdetrening. (Da tar du eksamenen/innleveringsoppgaver i disse emnene som de dukker opp, nesten uten repetisjon.)

 

Om du derimot tror du ikke får tid til dette blir det fort litt verre..

 

EDIT: Altså må du være ajour (inne i hodet) med all kunnskapen til vårsemesteret kommer. I tillegg har du jo statistikk det semesteret som også krever sitt.

 

Å kombinere eksamenslesning og lære matematikk 2 på samme tid blir nok tøft kan jeg tenke meg, men om jeg kun tar matematikk 1 og statistikk neste semester kan det gå(usikker på om de skal kjøre styringsteknikk dette semesteret). 

Men med full jobb i tillegg så går det liksom en grense med hvor mye en får gjort ila dagen :) Den 25 timen og alt det der er allerede realisert.. 

Lenke til kommentar

1. Akkurat når du skal lese til en annen eksamen tar du selvsagt pause fra 'Matematikk 2' noen dager. Men ellers måtte du ha kjørt på.

 

2. ?

 

3. Om du skal jobbe fullt ved siden av blir alt dette uaktuelt.

 

------

 

I utgangspunktet gjelder følgende modell for hvordan døgnet brukes:

 

8 timer for jobbing

8 timer for avslapping

8 timer for søvn

 

Til mer du spiser av timene for søvn og avslapping til raskere blir du utbrent/utslitt. (Noe jeg lærte på den tungvinte måten).

Lenke til kommentar

 

 

Joda det er ikke noe helse fremmende det her, men det går da bra enn så lenge. Har studert de siste to årene i kombinasjon med fulltidsjobb og det har gått tålig greit. Men det blir iallefall litt reduksjon i fag fremover. 

 

Jeg får høre hva veileder har å si før jeg bestemmer meg, men frister ikke særlig å starte på ny og ta enkelt emner. Da er det plutselig 3 år til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...