Gå til innhold

E-post og oppkobling med 6600 ++

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har problemer med å benytte min 6600 som e-postklient.

Etterhvert forsøk på å koble opp mot e-postservere, resulterer i "server ikke funnet".

Min mobiloperatør er Netcom, e-post; Tele2.

Må jeg benytte IP-adresser kontra vanlig pop/smtp? (popc.c2i.net/mail.c2i.net)?

Har også problemer med filnedlastinger. Filene lastes ned, men ved 100% får jeg feilmelding ala "operasjonen kunne ikke utføres". Dette gjelder f.eks. themes fra Nokia eller programmer.

Til slutt lurer jeg også på hvordan jeg får Opera til å fungere. Ved forsøk på oppkobling via GPRS, får jeg meldingen "could not connect to remote computer". Dette gjelder også ved f.eks. bildeopplasting via Kodak.

Hjelp mottas med stor takk!

--

mvh

A.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen,

nå mottar jeg e-post, men får ikke sendt. Måtte benytte tilkoblingen du nevnte i forbindelse med Opera (som nå også fungerer).

Kan jeg benytte denne tilkoblingen som standard (altså til wap, o.l.), og slette den jeg fikk tilsendt av Netcom?

Lenke til kommentar

Etter at du har satt opp nytt tilgangspunkt så husk å gå inn i epost oppsette i meldings boksen og si at den skal bruke det nye oppsette. Slett det du har nå og start på nytt. Jeg ville lagt inn alle de tre oppsettene der manuelt..slett de du har nå så du er sikker på at alt er korrekt.

Og ja...gå inn i passordboksen..og fjern det som står der..og gå ut igjen..mobilen putter automatisk da inn fire stjerne tegn..la dem stå...det er en sikkerhets ting så en utenforstående ikke skal skjønne at passordet er tomt.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Fungerer fortsatt ikke :o/ Jeg mottar mail, og oppsettet fungerer utmeket mot f.eks. Opera, men jeg får altså ikke sendt mail...

Jeg får ikke lenger meldingen "finner ikke server", men "kan ikke sende e-post, skell instillinger".

Min e-postleverandør er, som sagt, Tele2 (smtp er normalt mail.c2i.net), men benytter nå smtp.netcom.no.

Ang. oppsettet: Tilgangspunktsnavn skal være internet.netcom.no, sant -da min mobiloperatør er Netcom?

Lenke til kommentar

asmaan: Ja, internet.netcom.no skal vel du bruke. Men hvis du får hentet e-post er tilgangspunktet i orden.

Det er utgående server som er feil. Du er nødt å bruke netcoms mail-server til å sende mail med, siden du er oppkoblet på internett med netcom.

Prøv mail.netcom.no. Men smtp.netcom.no skal være riktig...

Du har vel prøvd smtp.c2i.net og mail.c2i.net sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...