Gå til innhold

Stellaris-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, enig i at spillet har sine mangler men syntes de har gjort en formidabel jobb med de foreløpig tre store patchene: Asimov, Heinlein og Kennedy. Det var først når Heinlein kom med Leviathans på slep jeg følte at ting begynte å falle på plass her egentlig.

Så får vi får se om Utopia tar det hele to the next lvl ;)

Lenke til kommentar

Ble forsåvidt underholdt av vanilla også, iallefall mange nok timer til at jeg følte det var verdt de 270 kronene eller hva det var, men det har blitt mye mer finslipt med oppdateringene siden den gang. Har hatt noen lange pauser innimellom, og gjenoppdaget det litt for noen måneder siden. Men nå som Utopia er like rundt hjørnet, så sparer jeg alle idéene jeg har til nye oppsett. Måten de endrer styreformer på gjør jo at ting man har spilt før kan spilles om igjen, enda mer tilpasset det man vil ha. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg fikk en stor oppdatering i dag på 700MB. Har ikke kjøpt Utopia "ennå". Skal gå litt mer inn i spillet først.

Det er 1.5 Banks, den gratis og svært store femte patchen til spillet. :) Mye gratis innhold som finansieres av DLCen.

Gratulerer med gårsdagen og Utopia  :fun:

Kjøpte DLC`en idag og skal "bare" gjøre meg ferdig med XCOM: Long War 2, så kommer jeg halsende etter ;)

Takk for det! Skal inn i Utopia igjen nå. :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spillet er blitt noe helt annet. Stor forbedring!

Har foresten funnet den mest overpowered starten på Stellaris. Prøv å starte som pacifist, xenophobe og materialist. Som civics velger du agrarian Idyll og inwards perfection. Inward Perfection gir deg +5 happiness og +30%(!) monthly unity. Agrarian Idyll gir en unity per hydroponics. Sammen med science-bonusen fra materialist (og eventuelt traits) blir du ustoppelig i begynnelsen.

Prøv det før det blir nerfa!

Lenke til kommentar

Fremdeles det dårligste Paradox spillet. Vanilla EU4 og CK2 er i hvertfall spillbart. Det er ikke dette. Utopia gjorde det litt bedre med mekanikk for fraksjoner, civics og ascendancy paths. Men det er fremdeles gørrkjedelig mid-game, dårlig combat, dårlig AI og pop mekanikk som kunne levert mye bedre.

Lenke til kommentar

Akkurat det er ikke så stort problem. Så lenge du ikke er fanatical pacifist så kan du gå til liberation war på et naboimperie. Frigjør noen få planeter og tilby dem å bli din vassal. Noen ganger kan du mate de med "moder"-imperiet, men andre ganger nekter helt det også. Har ikke helt skjønt logikken der. Uansett så annekterer du vassalene dine etterhvert. Ikke la de bli for store. Da tar det evigheter.

Eller du kan omfavne en militæristisk faksjon, slik at du ikke lenger er pasifist (husk at du mister +2 core systems-bonusen ved å gå vekk fra pacifist).

Det gamet jeg spiller nå startet jeg som pasifist. Nå mangler jeg bare å ta over to Ai-er (størst mulig kart, maks antall AI-er, men bare ett fallen empire siden jeg ikke kan fordra war in heaven). Og tro det eller ei så har jeg ikke tatt over en eneeste planet direkte. Bare laget vassaler av frigjorte planeter eller enlightened pre-ftl sivilisasjoner.

Etter å ha mata de sånn passe store annekterer jeg dem.

Lenke til kommentar

Spillet er blitt noe helt annet. Stor forbedring!

Har foresten funnet den mest overpowered starten på Stellaris. Prøv å starte som pacifist, xenophobe og materialist. Som civics velger du agrarian Idyll og inwards perfection. Inward Perfection gir deg +5 happiness og +30%(!) monthly unity. Agrarian Idyll gir en unity per hydroponics. Sammen med science-bonusen fra materialist (og eventuelt traits) blir du ustoppelig i begynnelsen.

Prøv det før det blir nerfa!

Hørtes interessant ut, skal testes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...