ChristianSetre Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hei, nå har det seg sånn at jeg har sendt bilen på verksted grunnet elektriske problemer.Problemene er at nærlys/fjernlys fungerer ikke (med unntak så fungerer fjernlys når jeg trekker spaken til meg), Blinklys fungerer ikke, ikke vindusviskere og ikke air condition. De mener nå at det er en feil i tenningslåsen som gjør at dette er ute av drift. Kan det stemme? Verdt å nevne at han mente 2 kabler var helt brent opp.Kanskje jeg som bare virker litt skeptisk, men på studentbudsjett så har jeg ikke råd til masse verkstedregninger heller Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Ja det kan stemme. Kjøp brukte deler i stedet, Ny tenningslås er som oftest kostbar 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg ville hørt på pris ny først uansett. Avhengig av hva slags bil det er kan det hende du bare trenger å bytte bryterdelen. De kan koste helt nede i 100-lappen nye. Og til en bil jeg hadde for noen år siden gav jeg bare 1300kr. for ny tenningslås, 3 dørlåser og lås til hanskerommet. Lenke til kommentar
samaron Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Hadde selv problemer med at f.eks. blinklys og varmetrådene i bakvinduet ikke virket når jeg hadde startet motoren. Hvis jeg vridde nøkkelen 1mm tilbake, så hørte jeg et relé klikket og alt virket. Skapte litt hodebry når jeg fikk feil på EU kontroll og forklarte at alt faktisk virker. Byttet bare selve bryteren på tenningslåsen, det løste problemet. Jeg fant en brukt bryter, som var gratis. Løsnet 2 skruer for å få ut speedometerhuset og 2 skruer til som holdt bryteren på plass. Kan hende det er noe mer problematisk å bytte i din bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå