LeoMathias Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Hva gjorde at det løste seg? Det løste seg "av seg selv". Alle gangene jeg har vært i kontakt med Telenor, har jeg blitt forklart at alt er i orden. Det fantes ingen feil på linjene, og bortforklaringer om avvik pga lengde fra terminal måtte være forklaringen. Selv om jeg som sagt, har hatt den samme hastigheten i flere år. Jeg ga opp, men har vært i kontakt med en ny leverandør som vil gi meg den hastigheten Telenor ikke lengre klarer (på en stabil måte). Hvorfor det har tatt så lang tid, eller om de hele tiden visste at noe var galt, blir bare synsing fra min side. Jeg er uansett glad for at jeg nå skal bytte. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Hva gjorde at det løste seg? Det løste seg "av seg selv". Alle gangene jeg har vært i kontakt med Telenor, har jeg blitt forklart at alt er i orden. Det fantes ingen feil på linjene, og bortforklaringer om avvik pga lengde fra terminal måtte være forklaringen. Selv om jeg som sagt, har hatt den samme hastigheten i flere år. Jeg ga opp, men har vært i kontakt med en ny leverandør som vil gi meg den hastigheten Telenor ikke lengre klarer (på en stabil måte). Hvorfor det har tatt så lang tid, eller om de hele tiden visste at noe var galt, blir bare synsing fra min side. Jeg er uansett glad for at jeg nå skal bytte. Ville ikke tatt gleden på forskudd. Telenor er ikke "jævlige" med vilje, det er alltid en årsak til at ting er som de er. Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Så da tok det ca. 5 arbeidsdager før linja hadde stabilisert seg fra du meldte feil? Lenke til kommentar
LeoMathias Skrevet 18. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2016 Så da tok det ca. 5 arbeidsdager før linja hadde stabilisert seg fra du meldte feil? Nei, problemene oppstod i starten av April, midten av Mai bedret det seg, og gikk mot det som tidligere har vært normalt. Jeg tørr ikke ta sjansen på at Telenor klarer å holde dette, så ny leverandør er allerede på plass. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Så da tok det ca. 5 arbeidsdager før linja hadde stabilisert seg fra du meldte feil? Nei, problemene oppstod i starten av April, midten av Mai bedret det seg, og gikk mot det som tidligere har vært normalt. Jeg tørr ikke ta sjansen på at Telenor klarer å holde dette, så ny leverandør er allerede på plass. For det første, så bruker en linje en stund på å "finne riktig hastighet" etter en nullstilling. For det andre, man ligger som man reder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Jeg ga opp, men har vært i kontakt med en ny leverandør som vil gi meg den hastigheten Telenor ikke lengre klarer (på en stabil måte). Dersom den nye leverandøren bruker de samme ledningen og samme teknologi som Telenor, er det ingen grunn til å tro at noen andre kan levere bedre enn Telenor. Prøvde forskjellige leverandører selv da jeg hadde xDSL, og Telenor var de som leverte best og mest stabilt der jeg bor. Edit: Fikk fiber i fjor, så nå er både coax fra CD og telefonledninger fra Telenor pensjonert. Endret 19. mai 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
LeoMathias Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Jeg ga opp, men har vært i kontakt med en ny leverandør som vil gi meg den hastigheten Telenor ikke lengre klarer (på en stabil måte). Dersom den nye leverandøren bruker de samme ledningen og samme teknologi som Telenor, er det ingen grunn til å tro at noen andre kan levere bedre enn Telenor. Prøvde forskjellige leverandører selv da jeg hadde xDSL, og Telenor var de som leverte best og mest stabilt der jeg bor. Så bra at du fant den beste løsningen for/hos deg. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Jeg ga opp, men har vært i kontakt med en ny leverandør som vil gi meg den hastigheten Telenor ikke lengre klarer (på en stabil måte). Dersom den nye leverandøren bruker de samme ledningen og samme teknologi som Telenor, er det ingen grunn til å tro at noen andre kan levere bedre enn Telenor. Prøvde forskjellige leverandører selv da jeg hadde xDSL, og Telenor var de som leverte best og mest stabilt der jeg bor. Edit: Fikk fiber i fjor, så nå er både coax fra CD og telefonledninger fra Telenor pensjonert. Varierer om hva som leveres. Her jeg bor så kunne telenor max levere 12 Mbit mens bluecom\ventelo\homenet leverte 15-17 av 20 Mbit. Så telenor kan være vanskelig og påstår andre ting enn det som faktisk stemmer. Endret 19. mai 2016 av Lugmeister Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Så telenor kan være vanskelig og påstår andre ting enn det som faktisk stemmer.. Her jeg bor så kunne telenor max levere 12 Mbit mens bluecom\ventelo\homenet leverte 15-17 av 20 Mbit. Det er den samme linja det er snakk om, så her er det sjanse for at noen skryter på seg høyere hastighet enn de kan levere - på en stabil måte. (Hos meg måtte Bluecom etter hvert innrømme at de i praksis ikke kunne levere det de hadde lovet. Ved en senere overgang til Telenor fikk jeg både mer stabil og raskere nettilgang - over de samme kobberledningene -, så disse tingene varierer veldig fra sted til sted og fra gang til gang. Men nå har jeg heldigvis fiber.) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Det løste seg "av seg selv". Det kan jo ha vært et eller annet som har generert en signalforstyrrelse på telefontrådene mellom deg og sentralen, og nå har kilden til forstyrrelsen flyttet på seg. (Har ingen konkrete mistenkte akkurat nå, men det er jo mye som genererer store mengder "elektrisk støy"; f.eks. anleggsmaskiner, generatorer, osv.) (Noen vil kanskje si UFO'er ... Sett noen "kornsirkler" i det siste?) Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Du kunne vel sitert hele innlegget mitt der jeg sa at det varierer hva man får på forskjellige plasser. I fjor ringte telenor og sa at jeg kunne få 20/2 men ringte da homenet og fikk samme deal der siden de har levert dønn stabil linje i snart 15 år og tror ikke jeg har tjent noe med å gå over til telenor Det hadde også litt med at de ikke kunne levere den linja som deres eget system sa kunne leveres. Endret 19. mai 2016 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå