Saint Anger Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hei, har noen lga775 hovedkort og CPUer og trenger litt hjelp til å matche de. Jeg vil sette beste CPU på beste hovedkort. Minst 2 av disse skal bli HTPC/Gjeste spill PC. Tips til ram, skjermkort osv, tas også gjerne imot Q6600 Q6600 E6600 E8600 E8500 Asus P5N-e SLI https://www.asus.com/Motherboards/P5NE_SLI/overview/ Asus P5K SE https://www.asus.com/Motherboards/P5K_SE/specifications/ MSI g41tm (ver 2.0) https://www.msi.com/Motherboard/G41TME43.html#hero-specification MSI G31m (ver 2.0) https://www.msi.com/Motherboard/G31M.html#hero-overview Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) Hei, har noen lga775 hovedkort og CPUer og trenger litt hjelp til å matche de. Jeg vil sette beste CPU på beste hovedkort. Minst 2 av disse skal bli HTPC/Gjeste spill PC. Tips til ram, skjermkort osv, tas også gjerne imot..... Problemet er? Eneste hovedkort som spiller rolle er f.eks usb 1-2 hastighet\PCI-E buss etc. Om det er PCI-E\PCI etc. Bios oppdatering og om cpuen støttes i utgangpunktet. Nå er LGA 775 ganske gammelt, så det trekker mere strøm en nødvendig, selv om det ikke like dårlig som Pentium 4\Pentium D. Kunne du spart halvparten watt 35 watt er nok med skylake og samtidig få langt bedre ytelse med i3 6100T. Blir vel DDR2 ram det du får tak i, skjermkort hva med HD 6870 eller HD 6950 eller noe slik hva du får tak i brukt. Er en grunn for slike deler koster få hundrelapper brukt hvis ikke noen er så greie å gi de bort. E8600 Gir nok best ytelse i counterstrike GO eller andre eldre spill som crysis. Q6600 bør overklokkes til Q9650 nivå før du kan begyne å bruke den til gaming. Så med mindre du har dårlig råd er bedre å skaffe nyere deler, da overklokking ofte blir vanskeligere på sommeren. Endret 12. mai 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Behold q6600 og kast de andre cpuene Dualcore kan vel knapt brukes til noe annet enn å lese vg nå. Selv flash begynner å kreve en del Avspilling av nyere mkv filer krever ganske mye, så da ville jeg tro at q6600 er mye bedre enn dualcore cpuene. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) Dualcore kan vel knapt brukes til noe annet enn å lese vg nå. Selv flash begynner å kreve en del Prøvd i3 6100T med hypetreading? Den klarer ganske mye, 4k avspilling i youtube går greit. Men er enig angående windows 10 så er 2 kjerner\ med mindre hypertrading så blir det litt i miste laget, hvis man skal pakke en zip\rar fil og samtid gjøre andre ting. Har også prøvd Pentium G3258 Ganske sikker på Pentium G4400 er en smule bedre. Behold q6600 og kast de andre cpuene Jeg vil si kast alt annet skaff Q9650 eller i5 i minste fall. Så kan du overklokke den, burde ikke koste mere 500-700 kr brukt selv det er noe stiv pris i dag. Endret 12. mai 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Dualcore kan vel knapt brukes til noe annet enn å lese vg nå. Selv flash begynner å kreve en del Prøvd i3 6100T med hypetreading? Den klarer ganske mye, 4k avspilling i youtube går greit. Men er enig angående windows 10 så er 2 kjerner\ med mindre hypertrading så blir det litt i miste laget, hvis man skal pakke en zip\rar fil og samtid gjøre andre ting. Har også prøvd Pentium G3258 Ganske sikker på Pentium G4400 er en smule bedre. Behold q6600 og kast de andre cpuene Jeg vil si kast alt annet skaff Q9650 eller i5 i minste fall. Så kan du overklokke den, burde ikke koste mere 500-700 kr brukt selv det er noe stiv pris i dag. Her er det vel snakk om å bruke noe gammelt ræl, og ikkje kjøpe noe gammelt som er litt bedre ville jeg tro Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Q6600 er det beste, men å bruke det som gjestespill PC er nok ikke så mye poeng i. Jeg har spilt BF3 på en E8400 med levelig FPS, men ikke noe å anbefale. Lenke til kommentar
Saint Anger Skrevet 12. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg har allerede delene. noe hadde jeg fra før og noe har jeg fått. Vil bare ha hjelp til å gjøre de best mulig. Jeg har alt jeg trenger nå for å sette opp 2 komplette PCer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå