Gå til innhold

Dataskjerm med høy oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan anbefale en pcskjerm med høyere oppløsning enn full-HD, og som har god fargegjengivelse og lysstyrke. Skal ikke brukes til spilling, men til brukes fotoredigering. Vet at Apple sine skjermer er gode, men helst noe rimeligere.

 

Dell sine skjermer er bra. Finnes noen fra Eizo som er bedre til foto, men de er enda dyrere enn Dell.

 

Dell UltraSharp U3014 30"

Dell UltraSharp UP3216Q 4K-skjerm

Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale en pcskjerm med høyere oppløsning enn full-HD, og som har god fargegjengivelse og lysstyrke. Skal ikke brukes til spilling, men til brukes fotoredigering. Vet at Apple sine skjermer er gode, men helst noe rimeligere.

 

Hvis du ikkje har noe budsjett å gå etter, så er Asus PG27AQ 4k, ips, 10bit farger, g-sync, den ultimate pakka for spilling OG fotoredigering.

 

Jeg har selv denne skjermen, og er veldig fornøyd. Denne skjermen kan faktisk kalles full pakke med dagens teknologi. Det mangler egentlig bare at den er 120+hz, men det går som sagt ikkje enda. 

 

Fikk ikkje med meg at den ikkje skulle brukes til spilling :p

 

Uansett, så er Asus PG27AQ en velddig god skjerm til redigering, siden den er 4k og har 10bit farger.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Uansett, så er Asus PG27AQ en velddig god skjerm til redigering, siden den er 4k og har 10bit farger.

 

For dem med supersyn kanskje. 4K oppløsning på en 27" skjerm gjør tekst microskopisk. Man må nesten da bruke Windows sin DPI skalering på 125 eller 150%. Adobe sine apper har ikke reagert så bra med DPI skalering (mulig det har blitt rettet opp nå).

Lenke til kommentar

 

Uansett, så er Asus PG27AQ en velddig god skjerm til redigering, siden den er 4k og har 10bit farger.

 

For dem med supersyn kanskje. 4K oppløsning på en 27" skjerm gjør tekst microskopisk. Man må nesten da bruke Windows sin DPI skalering på 125 eller 150%. Adobe sine apper har ikke reagert så bra med DPI skalering (mulig det har blitt rettet opp nå).

 

Jeg bruker photoshop 2015, og har ingen problem med at ting blir for smått. Har ikkje spesielt supersyn heller. Så for meg så virker det som om det går helt flott nå ja for de aller aller fleste.

 

Spørsmålet til trådstarter er vel om han skal ha noe som er billig, eller bra :)

 

Bra, har en tendens til å koste litt mere penger enn billig. 

 

"God fargegjengivelse og lysstyrke" kan jo være alt mulig, hvis man ikkje har en referanse å gå etter.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Uansett, så er Asus PG27AQ en velddig god skjerm til redigering, siden den er 4k og har 10bit farger.

 

For dem med supersyn kanskje. 4K oppløsning på en 27" skjerm gjør tekst microskopisk. Man må nesten da bruke Windows sin DPI skalering på 125 eller 150%. Adobe sine apper har ikke reagert så bra med DPI skalering (mulig det har blitt rettet opp nå).

 

Jeg bruker photoshop 2015, og har ingen problem med at ting blir for smått. Har ikkje spesielt supersyn heller. Så for meg så virker det som om det går helt flott nå ja for de aller aller fleste.

 

 

I see. Joda, men det er noe trådstarter bør være bevisst på uansett. Selv om noe går an, så betyr det ikke at det er optimalt. Man blir sliten i øyene hvis man må konsentrere seg hele tiden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Uansett, så er Asus PG27AQ en velddig god skjerm til redigering, siden den er 4k og har 10bit farger.

 

For dem med supersyn kanskje. 4K oppløsning på en 27" skjerm gjør tekst microskopisk. Man må nesten da bruke Windows sin DPI skalering på 125 eller 150%. Adobe sine apper har ikke reagert så bra med DPI skalering (mulig det har blitt rettet opp nå).

 

Jeg bruker photoshop 2015, og har ingen problem med at ting blir for smått. Har ikkje spesielt supersyn heller. Så for meg så virker det som om det går helt flott nå ja for de aller aller fleste.

 

 

I see. Joda, men det er noe trådstarter bør være bevisst på uansett. Selv om noe går an, så betyr det ikke at det er optimalt. Man blir sliten i øyene hvis man må konsentrere seg hele tiden.

 

 

Testet litt kjapt nå med PS 2015. 125% skalering fungerer ypperlig i menyer og slikt. Faktisk ikkje testet skalering før :p

Lenke til kommentar

 

Acer Predator XB321HK 32" skal være bra da. Den er egentlig en gamingskjerm da, men har IPS panel så skal ha greie farger også, iallefall hvis du kalibrerer den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...