Clarus Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Blir så forbanna at jeg ikke har ord. Det er LOV å si at i stedet for å bruke alle pengene du har spart opp til i stedet for å kaste penger på leger som gir deg gift. Donere penger til telepresten (der en har 2 privatfly og de andre en kåk som får slottet til å se stusslig ut) i stedet for kreftbehandlig som flere har gjort og andre lignende tilfeller.Dette lover de faen meg på TV!" Håper nesten Gud finnes for hvis han drukna alle (ikke bare mennesker med også rasshøl som pygmeugler og dovendyr for grådighet en gang i tiden) for da lurer jeg på hvilken avkrok i helvete som venter på de jævlene. Sikter til Noahs ark hvis noen lurte. Lurer på hvilke reaksjoner vi hadde hatt her hvis dette var en muslim som gjorde noe tilsvarende... At man på bakgrunn av noe jeg kaller ren bullshit og slutta nå å gidde å skrive kaller og bytter til påstår så jævelig at jeg er har seriøst lyst til å gå helt Gud i gamle testamentet på dem. https://www.youtube.com/results?search_query=last+week+tonight+televangelists Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 (endret) seed-faith går for fullt i norge også. På den norske kanalen "visjon norge" sitter dem og lover frelse og lykke ved donasjoner opp til 100 000 osv...... religion er forkastelig. Endret 11. mai 2016 av guest_anon Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 11. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2016 1980's televangalists? sett på "visjon norge" i det siste? dem sitter og tigger om penger og lover frelse ved donering av beløp over 100 000 der også.... religion er forkastelig. Det er kun første innslag. Han viser dagens etterpå og de er laaaaangt værre. "Når mynten klinger, Vi deg ut av skjærsilden bringer" (Fritt husket og garantert en oversettelse fra latin i utg.punktet) var vel måten tjente cash på før. Men dette er 2016. Har ikke sett visjon Norge. Noe av det samme? Jeg er en meget dyktig selger og har lest meg opp, trent, trent opp selgere på høyt nivå og har nok det som skal til for å bli en religiøs leder selv. Uten moral (dette kommer fra en som har jobba innen salg siden han var 17) hadde jeg gjort det LETT! Får jo penger kasta etter deg for å lure folk som i motsetning til kunder som man kan snakke "return og interest" med og måtte vise det, trygge kunden på at han går i pluss og forsvare det året etter kan du bare love en gjeng desillusjonerte stakkarer for alt de eier men tilbakebetalingen når han er død eller ta på deg krediten hvis de "mirakuløst" blir bedre. Perfekt scam. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Hvorfor bør det være ulovlig å lure dumme folk? Og blir de egentlig "lurt"? Om tv-presten gir dem et show de liker, og føler at de får noe ut av, hvorfor skal de ikke kunne donere penger for å støtte videre produksjon? Må de heller donere til kreftforeningen? Kan man ikke velge selv hvilke formål man vil støtte med sine egne penger? Jeg synes du hisser deg litt vel mye opp for noe som ikke ser ut til å angå deg. Bytt kanal, for faen.... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Dokumentaren om Marjoe er fra 70-tallet, men enda 100% relevant: Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Burde vi ikke, ved neste korsvei, stramme litt inn på alle unntakene fra norsk lov som gjelder for trossamfunn? F.eks markedsføringsloven hvor tomme løfter er forbudt. Preken er markedsføring. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Markedsføring er vel for det meste bare lureri, og en "god handel" eksisterer ikke, samt at det heller ikke finnes noen "riktig pris" ... der hvor begge parter er fornøyde finner man "riktig pris" og "god handel" Skal man forby sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå