Gå til innhold

London har fått sin første muslimske ordfører noensinne, Tanker rundt dette?

Anbefalte innlegg

Dette med at de fleste muslimer ikke nødvendigvis er islams verste aktører er egentlig ikke hva debatten handler om. Dere argumenterer for at islam er som en hvilken som helst annen religion og bare en liten del av et menneskes liv, verdi og idegrunnlag. Vi er alle gode på bunnen derfor gjør det ikke noe at det kan finnes elemter innen ens religion som er uheldige fordi det bare er de sykeste muslimene som vil handle etter de.

Jeg vil si at islam har et kraftigere psykologisk "overtak" over muslimer enn til at vi bare kan bagatalisere det bort fordi vi kan stole på menneskers gode natur. Spørreundersøkelser fra USA og Storbritannia viser ganske håpløse verdier (sett fra et liberalt perspektiv) blant muslimer når det kommer til homoseksualitet og patriarkalske holdninger , støtte for jihad, IS, sharia. Genrelt betyr islam veldig mye, og for mange mer enn frihetsidealer og grunnleggende respekt for menneskelig ulikhet og mangfold.

52 % av britiske muslimer mener homoseksualitet ikke skal være lovlig.

39 % mener kona alltid skal adlyde mannen.

http://metro.co.uk/2016/04/10/half-of-british-muslims-think-homosexuality-should-be-illegal-5807066/

http://www.centerforsecuritypolicy.org/2015/06/23/nationwide-poll-of-us-muslims-shows-thousands-support-shariah-jihad/

Du får ikke slike svar av mennesker som setter rasjonalitet før ideologi. Islam er ikke en neglisjerbar del av diverse mennesker liv. Jeg tror også at ihvertfall 99% av oss er gode på bunnen, men jeg vet vi er psykologiske og påvirkelige til og endres ganske fundamentalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Islam har ikke noe å gjøre i Europa.

Så enkelt er det bare.

Kan du nevne flere reoigioner som ikke har noe i europa å gjøre?

Jødedom, Katolisme, Scientologi osv.

Lenke til kommentar

Dette er ikke en konvensjonell krig, muslimene kan ikke vinne på den måten.

Dette er en demografisk krig der ingen trenger å bli skutt engang, de trenger bare å lage flere barn (og det gjør de) enn vestlige familier så vil de til slutt nå et punkt der de plutselig er i flertall og mange nok til å ta over.

Fort, vi må dra til Midt-Østen og finne weapons of mass population! :D

Dette med at de fleste muslimer ikke nødvendigvis er islams verste aktører er egentlig ikke hva debatten handler om.

Strengt tatt handler tråden om at London fikk en muslims ordfører for aller første gang i historien, og jeg er interessert i å vite hva folk synes om det. Ikke uventet er folk ekstremt negative.

Så enkelt er det bare.

Kristendommen generelt har heller ingenting her å gjøre.

Og bare for moro skyld: Dere er vel klar over at jødedommen, kristendommen og islam alle er basert på det samme utgangspunktet? Islam er bare helt vanlig kristendom, men starter fra Muhammed. De "godtar" derfor også Jesus, men som en profet. Jødedommen er vel mest det gamle testamentet, om jeg ikke husker feil. Litt merkelig at en av de kan ignoreres fullstendig, en er 100% rett og en er 100% feil, når de bare er varianter av det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Dette er en demografisk krig der ingen trenger å bli skutt engang, de trenger bare å lage flere barn (og det gjør de) enn vestlige familier så vil de til slutt nå et punkt der de plutselig er i flertall og mange nok til å ta over.

Dette med at de fleste muslimer ikke nødvendigvis er islams verste aktører er egentlig ikke hva debatten handler om.

Strengt tatt handler tråden om at London fikk en muslims ordfører for aller første gang i historien, og jeg er interessert i å vite hva folk synes om det. Ikke uventet er folk ekstremt negative.

Så enkelt er det bare.

Kristendommen generelt har heller ingenting her å gjøre.

Og bare for moro skyld: Dere er vel klar over at jødedommen, kristendommen og islam alle er basert på det samme utgangspunktet? Islam er bare helt vanlig kristendom, men starter fra Muhammed. De "godtar" derfor også Jesus, men som en profet. Jødedommen er vel mest det gamle testamentet, om jeg ikke husker feil. Litt merkelig at en av de kan ignoreres fullstendig, en er 100% rett og en er 100% feil, når de bare er varianter av det samme.

For all del, jeg vil aller helst se en verden uten religioner fra midtøsten. heldigvis har vi klart å temme kristendommen, vi har noe å gå på hos katolikkene og jødene er i samme kategori som muslimene (bare litt mer raffinerte). Å påstå at islam er vanlig kristendom er å ta litt hardt i. Islam har en lang vei å gå før den despotiske religionen der endelig er satt på plass i et hjørne sammen med de kristne.

Jeg synes denne illustrerer bra:

Lenke til kommentar

Tom for argumenter? Flott. ;)

Lenke til kommentar

Dette med at de fleste muslimer ikke nødvendigvis er islams verste aktører er egentlig ikke hva debatten handler om. Dere argumenterer for at islam er som en hvilken som helst annen religion og bare en liten del av et menneskes liv, verdi og idegrunnlag. Vi er alle gode på bunnen derfor gjør det ikke noe at det kan finnes elemter innen ens religion som er uheldige fordi det bare er de sykeste muslimene som vil handle etter de.

Jeg vil si at islam har et kraftigere psykologisk "overtak" over muslimer enn til at vi bare kan bagatalisere det bort fordi vi kan stole på menneskers gode natur. Spørreundersøkelser fra USA og Storbritannia viser ganske håpløse verdier (sett fra et liberalt perspektiv) blant muslimer når det kommer til homoseksualitet og patriarkalske holdninger , støtte for jihad, IS, sharia. Genrelt betyr islam veldig mye, og for mange mer enn frihetsidealer og grunnleggende respekt for menneskelig ulikhet og mangfold.

52 % av britiske muslimer mener homoseksualitet ikke skal være lovlig.

39 % mener kona alltid skal adlyde mannen.

http://metro.co.uk/2016/04/10/half-of-british-muslims-think-homosexuality-should-be-illegal-5807066/

http://www.centerforsecuritypolicy.org/2015/06/23/nationwide-poll-of-us-muslims-shows-thousands-support-shariah-jihad/

Du får ikke slike svar av mennesker som setter rasjonalitet før ideologi. Islam er ikke en neglisjerbar del av diverse mennesker liv. Jeg tror også at ihvertfall 99% av oss er gode på bunnen, men jeg vet vi er psykologiske og påvirkelige til og endres ganske fundamentalt.

Meningsmålene du viser reflekterer verdiene tidligere når jeg bodde i Norge.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tom for argumenter? Flott. ;)

Nope, jeg kan fortsette til langt ut i neste tiår. Men det er helt meningsløst å diskutere med sånne latterlige argumenter du prøver deg på. Vi er ikke i krig fordi muslimene får flere barn. Det står vel noe i Bibelen om at vi skal spre oss og bli mange? Dvs peise på og få så mange barn som mulig? Men det overser jo du fulsltendig, så lenge det ikke passer inn i argumentene dine.

Lenke til kommentar

For øvrig er det ikke uventet at denne tråden har begynt å gli ut i usakligheter, så tror jeg dropper denne. Bare diskuter alt dere vil for min del, men jeg er ferdig. Jeg fikk svaret jeg forventet. Alt for mye negativt mot muslimer, og folk som nekter å godta at de selv ikke er perfekte. "Vi er perfekte, dermed kan ingen andre ikke være det." Yeah, right...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil advare mot videre avsporing i denne tråden.
Hold dere til trådens tema og husk at vi kan ha grunn for å slå ned på innlegg som utelukkende går på en brukers agenda på å spre fremmedfrykt uten å argumentere for trådens tema.

Lenke til kommentar

En ordfører fra Labour vil neppe være positivt - uavhengig av religiøs bakgrunn, spesielt ikke når Corbyn er leder, som er svært venstreorientert. Det betyr sannsynligvis mindre fokus på individets frihet til fordel for statlige, kommunale tvangstiltak.

Endret av xyzxyz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...