Schreiber Skrevet 13. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2016 Igjen, tror ikke helt du skjønner hva jeg vil frem til. At det er mye frykt er åpenbart. Bare se i denne tråden. Problemet er hvor grensen "fremmedfrykt" krysser over til "hat mot fremmede". Jeg har absolutt ingenting imot Islam, fordi jeg har skjønt en del ting de færreste ser ut til å forstå: 1. Religion er ikke negativt på noen som helst måte. Religion er bare en veiledning, som jeg allerede har nevnt. Hvordan man tolker religionen er opp til hver enkelt, men det gjelder alle religioner. Visste du f.eks at "satanisme" på mange måter bare er å kreve fri vilje? Det har ingenting med ondskap å gjøre i utgangspunktet. For den saks skyld var ikke engang djevelen, Sata, Lucifer eller hva man kaller ham ond. Alt han gjorde var å trosse Gud, og ble sendt til Helvete for å bli straffet. At Helvete senere er blitt et sted hvor djevelen straffer de syndige er bare propogande fra de kristne prestene, som holdt på å miste makten - selv her i Norge. 2. Kristendom og Islam har tilført mye faenskap til verden opp gjennom årene, og fortsetter å gjøre det den dag i dag. Dette er ikke på grunn av selve religionen, men igjen, hvordan folk tolker den. Folk som vil drive jævelskap finner alltid en grunn til å gjøre det. 3. Ingen er perfekte, selv ikke vi selv. Vi er ikke bedre enn andre, bare fordi vi bodde her først. 4. Sist, men ikke minst, er det kun én måte å skape fred i verden på: Begge parter må overgi seg. Og da mener jeg begge. Før folk klarer å forstå at ingen kommer til å vinne har ikke fred en sjanse. En ting er at muslimer i Norge, enten de er født her eller kommer utenfra, må godta norske lover, kultur, religion og så videre, men vi må også godta at de har sin egen kultur, religion, skikker og så videre. Da mener jeg selvsagt ikke at vi skal godta hva som helst, men så lenge muslimer klarer å holde seg til norsk lov bør vi ta imot dem med åpne armer. Om de bryter loven er selvsagt en annen sak. Da kan de gjerne kastes ut på første fly. Men med mindre du klarer å ta imot folk med annen hudfarge med åpne øyne er du en del av problemet, ikke løsningen. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Islam har ikke noe å gjøre i Europa. Så enkelt er det bare. Endret 13. mai 2016 av geita_ 2 Lenke til kommentar
Eirik554 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Igjen, tror ikke helt du skjønner hva jeg vil frem til. At det er mye frykt er åpenbart. Bare se i denne tråden. Problemet er hvor grensen "fremmedfrykt" krysser over til "hat mot fremmede". Jeg har absolutt ingenting imot Islam, fordi jeg har skjønt en del ting de færreste ser ut til å forstå: 1. Religion er ikke negativt på noen som helst måte. Religion er bare en veiledning, som jeg allerede har nevnt. Hvordan man tolker religionen er opp til hver enkelt, men det gjelder alle religioner. Vel, jeg forklarte deg hvorfor det pr. definisjon ikke er mye "hat mot fremmede" i vårt samfunn. Det er mediene som spiller opp dette. Og jeg forsøkte å spørre deg hvorfor skeptisisme til islam lempes sammen med fremmedfrykt og hat mot muslimer (i den grad det eksisterer). "Religion er ikke negativt på noen som helst måte". Islam er mer enn bare en enkel veiledning som muslimer kan følge rett som de vil. Det er en mye strengere ideologi ikke bare personlig, men også politisk (hele samfunnet). Det er et levesett som muslimer ikke bare kan følge, men skal følge. Sharia er de lover som hele samfunnet skal følge. Det største problemet er ikke nødvendigvis terroraksjoner (selv om det er alvorlig også), men det tankegodset muslimer drar meg seg og som kresjer med vår vestlige og liberale kultur og våre verdier. Det representerer et mer patriarkalsk samfunn, anti homoseksuelle holdninger og flere anti liberale holdninger som islam sier at ALLE skal følge, ikke bare de personlig. Og disse holdningene og tankegodset ligger latent i en muslimsk minioritet, men de søker også makt, og får de makt vil forsøke og islamifisere samfunnet så langt det lar seg gjøre. Det er ingen som ville hatt noe imot islam hvis det ikke skulle kunne påvirke dem selv, hvorfor tror du det? Lenke til kommentar
Syklofanten Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Trist. En selvdestruktiv fallitterklæring i en tid hvor Vesten er under angrep av militante muslimer. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Vi er også under angrep av militante menn, og Khan er definitivt mann. Det er ikke bra. Vent ... er ikke Obama også en mann? Og Cameron? Hollande? Putin? Xi Jinping? Shit ... De er overalt. Endret 13. mai 2016 av Sheasy 2 Lenke til kommentar
Syklofanten Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Vi er også under angrep av militante menn, og Khan er definitivt mann. Det er ikke bra. Vent ... er ikke Obama også en mann? Og Cameron? Hollande? Putin? Xi Jinping? Shit ... De er overalt. Det er ideologi - ikke kjønn - som får folk til å handle som de gjør. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Det er ideologi - ikke kjønn - som får folk til å handle som de gjør. Ah, jeg trodde et øyeblikk at du bare mente at problemet er at Khan er muslim, og derfor skummel. At over 1 milliard mennesker er kjempeskumle, fordi de tror på samme gud som noen folk som faktisk er skumle. Så flott at jeg tok feil! Jeg er ikke veldig kjent med Sadiq Khan, men det er heldigvis du. Hvilke standpunkt og meninger deler han med militante muslimer (hvilken type militante?), hvordan har han tenkt til å gjennomføre dette, og hva, konkret, gjør han farlig? Lenke til kommentar
Syklofanten Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Det er ideologi - ikke kjønn - som får folk til å handle som de gjør. Ah, jeg trodde et øyeblikk at du bare mente at problemet er at Khan er muslim, og derfor skummel. At over 1 milliard mennesker er kjempeskumle, fordi de tror på samme gud som noen folk som faktisk er skumle. Så flott at jeg tok feil! Jeg er ikke veldig kjent med Sadiq Khan, men det er heldigvis du. Hvilke standpunkt og meninger deler han med militante muslimer (hvilken type militante?), hvordan har han tenkt til å gjennomføre dette, og hva, konkret, gjør han farlig? Det er trist at en europeisk storby velger en muslim som borgermester når Europa er under angrep av militante muslimer. Det blir litt som om Norge skulle valgt en (moderat) nazist som statsminister under krigen i stedet for å kjempe imot. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Det er ideologi - ikke kjønn - som får folk til å handle som de gjør.Ah, jeg trodde et øyeblikk at du bare mente at problemet er at Khan er muslim, og derfor skummel. At over 1 milliard mennesker er kjempeskumle, fordi de tror på samme gud som noen folk som faktisk er skumle. Så flott at jeg tok feil! Jeg er ikke veldig kjent med Sadiq Khan, men det er heldigvis du. Hvilke standpunkt og meninger deler han med militante muslimer (hvilken type militante?), hvordan har han tenkt til å gjennomføre dette, og hva, konkret, gjør han farlig? Det er trist at en europeisk storby velger en muslim som borgermester når Europa er under angrep av militante muslimer. Det blir litt som om Norge skulle valgt en (moderat) nazist som statsminister under krigen i stedet for å kjempe imot. Moderate nazister finnes idag og truer Europa fordi de ser it som alle andre etniske europeere. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 "London har fått sin første muslimske ordfører noensinne, Tanker rundt dette?" 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 (endret) Det er trist at en europeisk storby velger en muslim som borgermester når Europa er under angrep av militante muslimer. Det blir litt som om Norge skulle valgt en (moderat) nazist som statsminister under krigen i stedet for å kjempe imot. Kjipt, du har altså ingenting. Her er noen flere fallitterklæringer: - Dave Chappelle er tilbake på skjermen. Krise! Han er muslim, så praktisk talt IS. - Hadia Tajik sitter på Stortinget. Er det egentlig forskjell på hennes meninger og hva al-Nusra står for? - Edin Dzeko spiller spiss for Roma. Dzeko er muslim, al-Qaida er muslimer. Need I say more? - Malala Yousafzai fikk Nobels fredspris for hennes arbeid for blant annet kvinners rettigheter. Men, hun er jo muslim, noe som betyr at hun hater kvinners rettigheter. Men, vent litt ... Du er skeptisk til innvandring, er du ikke? En innvandringsskeptiker? Vet du hvem som også er innvandringsskeptikere? Høyreekstreme. Hvem er det PST har advart mot nå igjen? Jo, høyreekstreme. Du deler ideologi med de, så PST har i praksis advart mot deg, har de ikke? Uff, ikke bra. Heldigvis er det ingen andre som er eller har vært skeptiske til innvandrere. Eller. Shit, Hitler, Breivik, hele pakken! Jeg vil helst ikke sammenligne deg med Breivik, men logikken er jo bunnsolid, som du på så flott vis har demonstrert. Sadiq Khan er muslim, militante muslimer er muslimer. Du er skeptisk til muslimer, Breivik er skeptisk til muslimer. Jeg synes det er trist at du deler ideologi med Breivik, hvorfor gjør du det? Endret 13. mai 2016 av Sheasy 2 Lenke til kommentar
Riki Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Hadde foretrukket Katolsk ordfører og fått innført England under katolsk kristent styre med paven som overhodet. London har en stor andel muslimer om ikke muslimer er den største minoriteten, tett etterfulgt av briter så at han er vokst opp i London sier lite om hvem han er. Det er trist at det er slik, men før eller siden får vi en muslim i hovedsete i vår hovedstad også. Det vil skje i alle Europeiske storbyer. Det er en muslimsk okkupasjon av Europeisk land og slike som deg vil ha vondt for å se det før det er for sent. Dere vil håpe og be og tro på hva enn drømmesanfunn dere ønsker skal oppnåes, og dere vil håpe og tro og be helt til fredstiden er over. Når dere står i galgen klar til å dø for fantasiene deres, kanskje vil dere da tenke dere om. Kanskje det er en god ting at dere blir luket ut og stående som ett skrekkeksempel ikke til etterfølgelse i fremtidens historiebøker. Ikke direkte demmers skyld. De føder flere barn enn oss pga sterke religiøse holdninger. Protestantismen er ikke holdbart og er bare en politisk platform mer eller mindre helt siden jøder infiltrerte venstre politiske fløyen etter andre verdensrkrig. Som sagt så er det nok best å satse på katolsk kristendom, men jeg har på følelsen av at ateister nyter for mye av hedonistiske goder til å gidde eller bry seg siden de er apatisk, og desuten er all religion som en mygg for dem, de klarer ikke å skille klegg ifra mygg det er slik verdenen fungerer i deres hode, og den får de bare være i, en boble verden. Så på en måte så er det det generasjonen må sitte å ta inn over seg. Tror nok Amerika med Donald Trump ønsker å fikse landet sitt aller først. Kanskje sør Europa klarer seg mens nord Europa blir vel et muslimsk landområde om kanskje 20 år eller noe. Så da kan du gå en fin tur ute og høre allahu akbar og lov endringer som blir supre for fremtiden(Sarkasme) Endret 14. mai 2016 av Riki Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Det er trist at en europeisk storby velger en muslim som borgermester når Europa er under angrep av militante muslimer. Det blir litt som om Norge skulle valgt en (moderat) nazist som statsminister under krigen i stedet for å kjempe imot. Fun fact: Veldig mange av de tyske soldatene under andre verdenskrig var helt vanlige fok som deg og meg. Er Norge i krig, rekrutterer hæren norske folk som soldater. Er USA i krig rekrutterer de amerikanske folk som soldater. Er Tyskland i krig rekrutterer de tyske folk som soldater. Det er mye av det samme. De tyske soldatene under andre verdenskrig har med andre ord ofte fint lite å gjøre med det vi regner som nazist i dag. Veldig mange var helt vanlige soldater som var nødt til å følge ordre, enten de ville eller ikke. Mange ga blaffen i krigen, og ville bare dra hjem til familie og venner. Men de var dessverre født i Tyskland, dermed gikk de med hakekors. Det du må prøve er å skille uniformen fra mennesket som bærer den. Det er også en god fordel å endre sitatet ditt litt. Europa er ikke under angrep av militante muslimer. Euopra er "under angrep" (og det skriver jeg svært løst) av militante terrorister. Det er ikke det samme. Du kan like gjerne si Irak ble angrepet av militante kristne da USA angrep. USA er nok en kristen nasjon offisielt sett (så vidt jeg vet), men det betyr ikke at krigen i Irak ble startet av militante kristne. Om jeg som borger i et kristen land slår ned en muslim, er det ikke nødvendigvis fordi jeg er en militant kristen som hater muslimer. Det kan være utallige grunner til hvorfor jeg slo ham ned, men "religion" er ikke å finne noe sted på listen. Videre har vi dette med at Norge skulle valgt en moderat nazist under andre verdenskrig. Det er mye rettere å si vi kunne ha valgt en tysker som kan prøve å skape fred, fordi h*n ser saken fra begge sider. Nå kjenner jeg ikke spesielt godt til Khan, men det er en grunn til hvorfor han ble valgt som ordfører. Jeg velger alltid å tro det beste om folk til de beviser det motsatte, og alt jeg har lest om fyren lover bra. Tror ikke en som har jobbet med menneskerettigheter en dag innfører sharialover den neste, for å si det sånn. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Det er også en god fordel å endre sitatet ditt litt. Europa er ikke under angrep av militante muslimer. Euopra er "under angrep" (og det skriver jeg svært løst) av militante terrorister. Det er ikke det samme. Du kan like gjerne si Irak ble angrepet av militante kristne da USA angrep. USA er nok en kristen nasjon offisielt sett (så vidt jeg vet), men det betyr ikke at krigen i Irak ble startet av militante kristne. Om jeg som borger i et kristen land slår ned en muslim, er det ikke nødvendigvis fordi jeg er en militant kristen som hater muslimer. Det kan være utallige grunner til hvorfor jeg slo ham ned, men "religion" er ikke å finne noe sted på listen. Europa er i skrivende stund under demografisk, kulturelt og religiøst angrep. Dette har aldri vært lettere å forstå etter hva som skjedde på nyttårsaften i Tyskland. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Så lenge han holder religion og politikk adskilt, hvorfor bry seg? Jeg er enig prinsippielt. Om legen min kan kurere kreft spiller det ingen rolle for meg om personen på fritiden er kreasjonist. Men hvor sannsynlig er det at en person som tror jorda er flat og 6000 år gammel skal kunne kurere noen for noe som helst? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Hadde foretrukket Katolsk ordfører og fått innført England under katolsk kristent styre med paven som overhodet.. Hadde foretrukket om du lagde ny konto på diskusjon.no igjen, for under "riki" har duskrevet det dummeste tullet så langt. Endret 14. mai 2016 av Abigor Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Så lenge han holder religion og politikk adskilt, hvorfor bry seg?Jeg er enig prinsippielt. Om legen min kan kurere kreft spiller det ingen rolle for meg om personen på fritiden er kreasjonist. Men hvor sannsynlig er det at en person som tror jorda er flat og 6000 år gammel skal kunne kurere noen for noe som helst?Før Darwin fantes det ingen DaVincis eller Newtons? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Hmm det er jo et paradoks at så geniale mennesker hadde religiøse fantasier som ikke ligner grisen. Har hørt om autister som kan være svært begavet i ett snevert felt men fungere dårlig ellers. Du hadde ett godt poeng der, må trekke det jeg sa tilbake eller raffinere det. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Europa er i skrivende stund under demografisk, kulturelt og religiøst angrep. Dette har aldri vært lettere å forstå etter hva som skjedde på nyttårsaften i Tyskland. Da må jeg ha gått glipp av noe stort. Jeg ante ikke at tredje verdenskrig var i gang engang. Når startet den? Hva dreier den seg om? Jeg mener, siden du sier hele kontinentet Europa er under angrep må det jo nødvendigivs være en verdenskrig vi snakker om? 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Europa er i skrivende stund under demografisk, kulturelt og religiøst angrep. Dette har aldri vært lettere å forstå etter hva som skjedde på nyttårsaften i Tyskland. Da må jeg ha gått glipp av noe stort. Jeg ante ikke at tredje verdenskrig var i gang engang. Når startet den? Hva dreier den seg om? Jeg mener, siden du sier hele kontinentet Europa er under angrep må det jo nødvendigivs være en verdenskrig vi snakker om? Dette er ikke en konvensjonell krig, muslimene kan ikke vinne på den måten. Dette er en demografisk krig der ingen trenger å bli skutt engang, de trenger bare å lage flere barn (og det gjør de) enn vestlige familier så vil de til slutt nå et punkt der de plutselig er i flertall og mange nok til å ta over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå