Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dater en fyr som viser mindre interesse, men holder likevel litt igjen

Anbefalte innlegg

Jeg er 21, han 28. Vi har truffet hverandre i litt over en måned nå, og i begynnelsen var det ganske bra. Vi klikka godt og kjemien var på plass. Han skrev mye fint til meg som bekreftet at han likte meg veldig godt. Men fra begynnelsen av fikk jeg inntrykk av at han har mye å gjøre - både jobb og personlig. Han er veldig utadvendt og kjenner mange folk, så jeg ser den. Som sagt så har vi nå snakket i litt over en måned, men bare truffet hverandre seks ganger, men vi skriver til hverandre regelmessig, dog ikke like flørtete tone som før. Alt har på en måte fadet litt bort. Noen ganger avtaler han å møte meg, etterfulgt av at han glemmer en avtale og må avlyse. Men han avtaler alltid ny tid.

Nå er det andre gangen det var vært over en uke siden vi hang, og denne gangen har han avlyst to ganger før det endelig endte nå på fredag. Eller, vi får jo se. 

Jeg har ikke noe i mot at han har mange planer, det er jo bare positivt for han, men jeg skulle bare ønske at han kunne prøvd litt hardere å møte meg og opprettholde den gode kjemien vi fikk. På grunn av dette har jeg mistet litt interessen, men jeg vil ikke miste den. Jeg har ikke hatt det så gøy med en person før (i datingsammenheng). Han får meg til å føle meg komfortabel og alt det der.

Grunnen til at jeg fremdeles holder ved er at jeg er nysgjerrig på hvor dette fører hen, og han kan vel ha en god grunn. Kanskje han tester meg ved å dodge, for å se om vi kan ha "egne liv" uten at han trenger å miste alt ved å drive med meg. Eller at han tar pauser med vilje fordi han er usikker på hva han vil? Eller så ghoster han meg på en fucka måte. Til tross for at han ikke viser like mye interesse som før, så kaster han ut små hint om at han vil fortsette å treffes.

Jeg kan ikke konfrontere han med dette, for vi er ikke der enda. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det, og derfor heller ikke hvordan jeg skal oppføre meg på neste møte. Hva tenker dere? Vil gjerne ha råd fra noen som er mer erfaren enn meg.

TL;DR: Datet en fyr i litt over en måned, viste masse interesse i begynnelsen, men nå er det mindre og han bortprioriterer meg. Virker som han fremdeles vil treffes til tross for det.

Anonymous poster hash: 7455a...76d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs jo hva du er interessert i å få til da, men her ser det ut som at du er på vei til å få deg en fuckbuddy.

Det kan være at han er usikker, kanskje redd for å havne i et forhold. Eller at det er som akse sier. 

Dette minner meg veldig om ei jeg er med nå. Bare at hun er 20 og jeg er 27. Og vi har sett hverandre i to mnd. Og jeg glemmer ikke avtalene

Hun bor i Oslo da, så jeg har en "unnskyldning" der i at vi ikke sees oftere. Jeg jobber og er ganske opptatt, så prøver å få til så ofte som mulig. Blir ofte korte visitter dessverre.

Lenke til kommentar

Noen ganger avtaler han å møte meg, etterfulgt av at han glemmer en avtale og må avlyse. Men han avtaler alltid ny tid. Nå er det andre gangen det var vært over en uke siden vi hang, og denne gangen har han avlyst to ganger før det endelig endte nå på fredag. Eller, vi får jo se.

...

På grunn av dette har jeg mistet litt interessen, men jeg vil ikke miste den. Jeg har ikke hatt det så gøy med en person før (i datingsammenheng). Han får meg til å føle meg komfortabel og alt det der.

...

Jeg kan ikke konfrontere han med dette, for vi er ikke der enda.

Jo, du kan konfrontere ham. På fredag (gitt at han ikke ditcher deg igjen) så bør du si at du er i ferd med å miste interessen fordi han er for flaky. Jeg synes egentlig ikke dere har møtt hverandre alt for lite den første måneden. Men det at han setter opp, og avlyser møter er upraktisk for deg. Du må sette av dagene, for så å bli ditcha. Det er ikke greit. Han beklager seg sikkert, og har nok også en fornuftig forklaring som du kan velge å tro eller ikke. Uansett vet han nå hvordan det ligger an hos deg. Hvis han faktisk er for opptatt til å møte deg, og i tillegg har en tendens til å sette opp møter som han må avlyse, så vet han nå at det er å behandle deg på en måte som gjør at du mister interessen - ikke at du beholder den. Si ifra, og se om ting endrer seg.

Pass også på hvor mye du understreker at du liker ham. Hvis du både sier at du mister interessen, samtidig som du gir veldig uttrykk for at du liker ham, så vil han sannsynligvis merke at han fortsatt har godt tak på deg. Du må posisjonere deg riktig hvis du vil få ham til å føye seg. Legg mer vekt på at du er i ferd med å miste interessen, og mindre vekt på at du liker ham.

Hvis han også ditcher deg på fredag, så ring ham eller send en melding hvor du sier at ikke kan forholde deg til en person som er så upålitelig. Ikke vær sur og dramatisk, bare si det som det er. Du kan ikke drive å holde av dag etter dag, for så å bli ditcha. Hvis det er sånn det skal fortsette, så vil du ikke kaste bort tida di på dette lenger.

Det verste som kan skje er at han ikke bryr seg så veldig, som betyr at han ikke er nevneverdig redd for å miste deg - som også betyr at du ikke har noe å hente her. Dermed er dette også et bra utfall fordi du får vite dette raskere dersom du selv tar det opp. Dersom du imidlertid ikke tar dette opp med ham, så risikerer du heller å vente forgjeves.

At du ikke vil miste interessen er utelukkende basert på din egen forhåpning om at han faktisk er en annen enn den han viser at han er. Ta et skritt tilbake, og prøv å få et litt mer helhetlig bilde av situasjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han er interessert, men ikke forelsket. Han vil ha sex, men er ikke betatt.

Det kan hende han er i en periode i livet der han ikke har tid til å gå inn i et fast og forpliktende forhold, og bare er litt på datern for å "ha noe på gang". Dere har bare datet i litt over en måned, så du må gi det litt mer tid. Om han finner ut at han vil satse på deg, kommer du til å merke det. Siden han er litt av og på, så er det nok slik han føler det også, men det er vanskelig å si noe sikkert om situasjonen siden vi bare får høre din side av saken.

Lenke til kommentar

Synes ikke 6 møter er lite på en måned hvis han har mye å gjøre. Det er selvfølgelig dumt å måtte avlyse møter, men så lenge det gjøres i grei tid i forkant bør du ikke lage en stor sak ut av det. Det at han ikke skriver like mye fint til deg lenger er også normalt etter en måned. Du får sette pris på de gangene han sier noe fint til deg. Kan bli for mye av det gode også. 

Du bør vurdere om du ønsker å gå inn i et forhold med en du kanskje bare får sett en gang hver uke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Her var det jo litt forskjellig, så det er veldig vanskelig å si.

Men da burde jeg kanskje stoppe å obsesse over dette og heller se hva som skjer, og ta det mer på feelingen. Av en eller annen grunn heller jeg mest mot det Akse sa. Jeg føler jeg er god på å lese andre mennesker, men tenker likevel at jeg kan ta feil, så jeg er alltid åpen for å gi "sjanser". Han virker litt som typen som gjør som han selv vil, så jeg vil helst ikke vise at jeg blir påvirket.

Hvis det Akse sa faktisk er tilfellet, ville det da vært sleipt å gjøre det til en fordel for meg også? Avlyse litt her og der, behandle på samme måte og vise at jeg ser hva som skjer, og at jeg driter litt i det så lenge jeg også får noe ut av det. Vet jo ikke hvor lurt det vil være i det lange løp.

OP

Lenke til kommentar

Man håper ofte mer enn man er objektiv og ser hva som faktisk foregår.

Er han ikke mer interessert, så er det kanskje best å ikke kaste bort mer tid på?

Ellers er 'Løgn' sitt svar det beste jeg har lest i en slik tråd på lenge  :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis det Akse sa faktisk er tilfellet, ville det da vært sleipt å gjøre det til en fordel for meg også? Avlyse litt her og der, behandle på samme måte og vise at jeg ser hva som skjer, og at jeg driter litt i det så lenge jeg også får noe ut av det. Vet jo ikke hvor lurt det vil være i det lange løp.

OP

Hvordan er det en fordel for deg? Eneste fordelen du har ved å "gjennomskue" han er at du kan gå videre med hodet hevet. Hva er det egentlig du vil få ut av det? Sex? Da kan du bare foreslå et FF forhold, så slipper dere dramaet...

Lenke til kommentar

Jeg vet med meg selv at jeg ville styrt mot å kutte ut ei dame som avlyser avtaler. Det hadde ikke tatt lang tid heller. Og når jeg selv har mye å gjøre, og lite tid til disposisjon, så ville avstanden blitt naturlig større om dama også ble veldig "opptatt". Jeg passer også på at når jeg har tid, så har jeg også en backup-plan tilfelle en dame faller fra. Det har nok han også.

Jeg tror ikke du får noe ut av å være intensjonelt flaky. Det fører bare til at han prioriterer andre over deg. Selvfølgelig. Og du legger selv opp til det ved å bruke denne strategien.

Vær heller ærlig og si hva du mener.

Lenke til kommentar

Haha okei, tredje teorien min stemte - han ghosta meg.

Jeg skjønte egentlig at det ikke kom til å bli noe av, ingen tok initiativ og jeg gjorde meg aldri klar for noe møte. Fremdeles sleipt å kaste ut små hint, da. Tar det som en god erfaring. Elsker å møte forskjellige mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...