Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Finner ikke USB

Anbefalte innlegg

Hei hei. 

Skrudde sammen en datamaskin i går av typen Black Refinery fra denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470 Tok sin tid, men tror det meste av innmaten er satt inni sånn passe riktig i all fall. 

Har installert Windows 7 via usb på maskinen. Litt styr siden maskinen bare har usb 3, og windows installasjonen ikke likte det.

Men får jo ikke koblet til internet eller noe for å finne drivere, siden ledningen til internet tydeligvis også trenger en driver(?) Så jeg tenkte at jeg kunne legge driveren til internet på en usb-sak og installere den fra usb. Men windows finner jo ikke usb heller nå. Maskinen vet jo at den er der, siden den kan installere windows fra usb. Noe jeg kan gjøre for å få windows til å finne internet eller usb på et vis?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er USB-innstillingene i BIOS på HK'et ditt?

Hei!

Nå er jeg ikke helt sikker på om det er dette du er ute etter (ikke så veldig kjent inni der), men det jeg finner av USB er:

Legacy USB support: [Enabled]

USB Storage Devices:

KinstonDataTraveler 3.0PMAP: [Auto]

Lenke til kommentar

På mitt hovedkort kan jeg velge om den skal laste inn alle eller bare nødvendige drivere for f.eks USB før den er inne i Windows. Har du lignende funksjoner på ditt?

Det er noe som heter "Fast Boot" 

(Enables or disables boot with initialization of a minimal set of devices required to launch active boot option. Has no effect for BBS boot options.)

Den står på [Disabled]

Lenke til kommentar

Prøv å enable den, du ;)

Det ble ingen forandring, dessverre. 

Men fikk ordnet det. Om enn noe tungvint. Røsket ut CD-spilleren i en gammel pc og koblet den til den nye og kunne bruke den medfølgende cden. 

Takk for hjelpen :)

Endret av skom
Lenke til kommentar

Prøv å enable den, du ;)

Det ble ingen forandring, dessverre. 

Men fikk ordnet det. Om enn noe tungvint. Røsket ut CD-spilleren i en gammel pc og koblet den til den nye og kunne bruke den medfølgende cden. 

Takk for hjelpen :)

Synd det ikke var noen lettere utvei, men bra det ordnet seg!

Lenke til kommentar

Har du satt i cden som fulgte med hovedkortet?? skal være drivere der. Eller har du ikke cd/dvdrom??

oisann.  såg ikkje at du hadde svart selv lenger oppe i tråden. Great minds think alike hehe. Har forrestem samme hovedkortet.

Jeg hadde regnet med driver problemer og lastet ned driverne før jeg skiftet hovedkort/cpu/ram. så disse hadde jeg klar liggende på en intern harddisk.

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...