Imsvale Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Victoria går til krig. Jeg feirer gulvet med henne, går med på fredsavtale. Litt senere prøver hun seg igjen. Nå har jeg fått nok, og tar London. Da er jeg plutselig warmonger. Alvorlig talt, firaxis, jeg trodde cases belli-systemet skulle fikse opp i dette tullet. Og krigstretthet straffer oss ytterligere for ai-ens valg. En skulle tro en forsvarskrig man vant suverent, uten menneskelige tap, ikke akkurat ville demoralisere folket. Hmf. Kunne ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Victoria går til krig. Jeg feier gulvet med henne, går med på fredsavtale. Litt senere prøver hun seg igjen. Nå har jeg fått nok, og tar London. Da er jeg plutselig warmonger. Alvorlig talt, firaxis, jeg trodde casus belli-systemet skulle fikse opp i dette tullet. Og krigstretthet straffer oss ytterligere for ai-ens valg. Skulle tro en forsvarskrig man vant suverent, uten menneskelige tap, ikke akkurat ville demoralisere folket. Hmf. Du gjorde akkurat det samme i ditt spill som Stalin gjorde med Tyskland etter andre verdenskrig, og du lurer på hvorfor du anklages for krigshissing? Jeg er enig i at det ikke føles rettferdig eller gøy, men det er i det minste mulig å forstå hvorfor. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 De allierte fikk vel ikke akkurat egregious warmonger penalty for Berlin? 3 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Noen som har sett en bra black friday pris på spillet noe sted? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 De allierte fikk vel ikke akkurat egregious warmonger penalty for Berlin? Det kommer an på synspunktet, det var ikke bare sovjet som ble mislikt av andre under den kalde krigen. Noen som har sett en bra black friday pris på spillet noe sted? https://isthereanydeal.com/#/page:game/info?plain=sidmeierscivilizationvi Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2017 Fantastisk nyhet: Aspyr kommer snart med Civ VI på Linux. Lurer fælt på hva problemet var siden dem ikke kunne lansere samtidig som Mac. "Civilization 6 wins Game Critics Award for Best PC Game at E3" Håper de klarer å få bukt på problemet de hadde med Beyond Earth hvor terrain tiles er svart når Terrain settings var på maks. Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Tenker vi sier at Civ6 floppet. 3 Lenke til kommentar
deac Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Frem til de klarer ordne opp i den horribelt dårlige AI'en er jeg enig. Spiller omtrent bare på prince om dagen, micromanagement og kos. Orker ikke noe annet med en AI som er så hensynsløst på vidda som den i CIV6. Prøvde meg på litt CIV5 igjen forleden, men funka ikke helt for meg lengre. :\ Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Tenker vi sier at Civ6 floppet. Civ 5 var vel heller ikke noe å skryte av i starten. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Tenker vi sier at Civ6 floppet. Bortsett fra at den har solgt mer enn noe annet spill i serien på samme tid, selvsagt. 2 Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Solgte nok på forventningene ja... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Begrepet "flopp" handler mer om salg og mindre om kvalitet. Uansett er det snakk om et tildels svært bra spill. Men det begynner å bli litt pinlig med denne AI-en nå, Firaxis. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 civ V har 10k flere spillere enn civ VI på steam >inb4 expansions Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 civ V har 10k flere spillere enn civ VI på steam >inb4 expansions Tilsvarende popularitet som IV vs V på samme tid, ut fra det vi kunne måle og anta uten steamspy men med aktivitet og reaksjoner på nettet. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Skriking fra noen på internett er et ganske dårlig mål i forhold til faktisk statistikk. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Nå er det ikke skrikingen jeg snakker om, men aktiviteten. Da snakker vi slikt som MP-aktivitet, aktivitet på forum, salg og slikt. Og inside info. Husk at Civ5 solgte bedre enn noe spill før det, by far. Men Civ6 så langt har knust salgsstatistikken til Civ5. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Synes ikke Civ5 eller 4 er noe å skryte av nå lenger heller. Hele Civ serien er så vondt oppbrukt og utdatert at det begynner å bli komisk å se på sminkingen av grisen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Hvis du har noen bedre alternativ er jeg åpen for forslag. Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Civ5 Brave New World funker for meg fremdeles iallefall... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 (endret) Civ5 Brave New World funker for meg fremdeles iallefall... Det funker fint, det er et bra spill, men civ6 er bedre (i mine øyne), personlig har jeg på et vis likt partall-variantene best av civ. AtW Endret 28. januar 2017 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå