Nerowulf Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Når jeg sender ut Trader til en annen by, står det antall Turns. Antar dette er antall turns det tar før man har etablert en vei mellom byene? Etter at man har laget en vei mellom to byer, har det da noe å si hvor mange "turns" det tar? Valg 1: 5 Production, 3 Gull - 10 Turns Valg 2: 5 Production,3 Gull - 20 Turns Er det forskjell på Valg 1 og 2? Tjener jeg det samme på samme tid? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Det du tjener er pr omgang. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Ergo har det ingenting å si om det tar 10 eller 20 turns? Bare at under 20 turns, så tar det lenger tid før du trenger å sette opp trade-route igjen, samt lengre avstand=større fare for å bli raid'et. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Har ikke brukt tradere så mye, men har lagt merke til at de forsvinner etter en stund. Er det pga. at de blir raidet eller har de en maks antall runder de kan benyttes? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Ergo har det ingenting å si om det tar 10 eller 20 turns? Bare at under 20 turns, så tar det lenger tid før du trenger å sette opp trade-route igjen, samt lengre avstand=større fare for å bli raid'et. Stemmer. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Har ikke brukt tradere så mye, men har lagt merke til at de forsvinner etter en stund. Er det pga. at de blir raidet eller har de en maks antall runder de kan benyttes?De blir ikke brukt opp. De er nok blitt raidet. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Har ikke brukt tradere så mye, men har lagt merke til at de forsvinner etter en stund. Er det pga. at de blir raidet eller har de en maks antall runder de kan benyttes? Traders er et must. Spesielt i små byer og nystarta byer med lite produksjon. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Man bør alltid kjøre maksimalt antall handelsreisende. 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Tja, isåfall er spillet for lett. Jeg har bare 1/11 trade-routes på min nåværende game, hvor jeg vinner ganske overlegent. Spiller riktignok bare på immortal, men ganske sikker på at jeg også hadde vunnet komfortabelt på deity. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Jeg sender ofte det meste av Traders til nyetablerte byer, eller byer som har store prosjekter på gang. Men jeg har aldri sett at den byen jeg sender til får noe fordel? Hvorfor det? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Fordi interne Trade Routes ikke gir noe tilbake, du må sende de til en annen sivilisasjon (eller City State). Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Jeg sender ofte det meste av Traders til nyetablerte byer, eller byer som har store prosjekter på gang. Men jeg har aldri sett at den byen jeg sender til får noe fordel? Hvorfor det? Du får bare utbytte fra den byen traderen er fra. Sender du Trader fra Berlin -> Paris så vil Berlin får utbytte av traden. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Joa, men øverst står det et eller annet med at "Paris" vil få "ingenting". Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Joa, men øverst står det et eller annet med at "Paris" vil få "ingenting". Er vel en civic som gir +2 hammere og +2 mat (husker ikke helt nøyaktig) til både avsenderby og mottakerby ved internasjonale handelsruter. I utgangspunktet får mottakerbyen ingenting. Edit: Mulig jeg surrer, for kan ikke finne noe på nettet om dette..... Men trodde det var en civic som ga noe til mottakerbyen også...... Edit2: Ah jo, der var den! Er en diplomatic policy.... Arsenal of Democracy Your Trade Routes to an Ally's city provide +2 Food and +2 Production for both cities Endret 1. november 2016 av radiohodet 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Hvis noen ønsker å vinne domination victory på deity kan jeg anbefale Scythia. Ekstremt OP civ. Healefunksjonen gjør at du nesten ikke mister units. Dobbelt antall produsert light cav gjør at du klarer å holde tritt med AI. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Joa, men øverst står det et eller annet med at "Paris" vil få "ingenting". Det står det også når du trader med andre nasjoner. Kun byen som sender trader vil få noe. Det virker som man får produksjon og mat hvis man trader med egne byer, men når man trader med andre nasjoner sine byer så er penger,kultur og religion det man får tradet til seg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Skjønner fortsatt ikke dette med barbarians, sist gjennomspilling var det mange, og de var "topptrente", dvs hadde samme teknologi som meg, nå er det færre, og spearmen. Har det noe å si hvor mange andre civs som er med? Mye større map denne gangen, er det konstant antall uavhengig av størrelsen? AtW Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Skjønner fortsatt ikke dette med barbarians, sist gjennomspilling var det mange, og de var "topptrente", dvs hadde samme teknologi som meg, nå er det færre, og spearmen. Har det noe å si hvor mange andre civs som er med? Mye større map denne gangen, er det konstant antall uavhengig av størrelsen? AtW Leirene deres spawner i krigståka ( ), dvs. der ingen enheter kan se (alle civs). De har samme teknologi som den mest avanserte civ-en (og det kan jo gjøre at det blir noe tilfeldig). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Skjønner fortsatt ikke dette med barbarians, sist gjennomspilling var det mange, og de var "topptrente", dvs hadde samme teknologi som meg, nå er det færre, og spearmen. Har det noe å si hvor mange andre civs som er med? Mye større map denne gangen, er det konstant antall uavhengig av størrelsen? AtW Leirene deres spawner i krigståka ( ), dvs. der ingen enheter kan se (alle civs). De har samme teknologi som den mest avanserte civ-en (og det kan jo gjøre at det blir noe tilfeldig). Jeg skjønner hvor de spawner, men det sier ingenting om hvor ofte de spawner, og de har ikke i nærheten av samme teknologi som meg denne gjennomspillingen. AtW Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Vet at de kun kan bygge kavaleri hvis de er i nærheten av hester/kyr/sauer, og det er kanskje tilfeldig om de spawner nær slikt eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå