Gå til innhold

Sid Meier’s Civilization VI - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske sikker på du bare får warmongering-poeng om du tar noen av byene til angriperen og beholder dem etter fredsavtalen. (Om du brenner noen til grunnen er det selvsagt også takk og farvel til din status som fredsnasjon) Hadde blitt litt teit om du ble sett på som warmongerer om angriperen krever halve kongeriket ditt og du blir straffet for å si nei til det.

Lenke til kommentar

Hva er reglene rundt det å sende tradere til city states? Har 2 trade routes, snart 3, men kan kun sende til den andre byen min. Det er vann mellom meg og 2 city states, men det er også landforbindelse og de er ikke så langt unna, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan sende trade routes dit..

 

Edit: Har også en trade route quest med den nærmeste city staten. Oppdaget også nettopp Kongo i nærheten, men kan ikke sende trader dit heller, uten at jeg skjønner hvorfor.

Endret av NuckChorris
Lenke til kommentar

Kan man vinne religious victory hvis man ikke har hovedstaten sin?

 

Glemte å slå av religious victory i runden jeg driver med nå. Har egentlig full kontroll og kommer til å vinne domination victory etterhvert, men sjansen for at den ene motstanderen vinner religious victory før det er ganske stor. 

 

Hva annet kan man evt. gjøre? Bortsett fra å utslette spilleren.

Lenke til kommentar

Nei, vet det, men det er de nesten. Har rundt 10/25 byer i AIs religion. Når jeg evt. tar over flere byer er de også den religionen som gjør til at det blir over halvparten.

 

Skal ha konstant krig med han nå, slik at han ikke kommer med flere missionaries, men religion sprer seg vel på samme måte som civ 5?

Lenke til kommentar

Noen som vet m det er noen spesielle "regler" for barbarians? Har industrial era tech, men det popper jo opp outposts nesten konstant, sikkert hver 2/3 runde. Litt vel mye i lengden.

 

AtW

 

I tillegg til "fogbusting", som allerede er nevnt her, mener jeg at jeg leste et sted at de dukker opp oftere om folkene i byene dine er ulykkelige.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet m det er noen spesielle "regler" for barbarians? Har industrial era tech, men det popper jo opp outposts nesten konstant, sikkert hver 2/3 runde. Litt vel mye i lengden.

 

AtW

I tillegg til "fogbusting", som allerede er nevnt her, mener jeg at jeg leste et sted at de dukker opp oftere om folkene i byene dine er ulykkelige.

Ikke helt korrekt. Ved negativ amenities er det en viss prosents sjanse for at barbarer dukker opp rundt byen din som opprørere.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg forandringene de har gjort er dårlige. Virker mer som de bare ville pøse mest mulig inn istedenfor å gi det dybde.

 

Noe spesielt du tenker på da? Selv synes jeg at city states og great people er ganske bra nå. Spion-systemet virker også mer interessant, selv om jeg ikke har mye erfaring med det ennå. Krig har moro mekanismer, slik som å ødelegge distrikter, city siege, support units. Units beveger seg litt tregt da.

 

Det er ting som kunne vært bedre da. Jeg tenker at governments hadde vært bedre om policies funket mer som legacy government bonuser: at man har en liten base, samt en ekstra bonus som akkumuleres over tid, og som vil reduseres over tid hvis man fjerner policien. Det går litt langt mellom unit upgrades, og scouts er umulig å promote. Flåter er ubrukelige pga kystbyer og handelsskip ikke er gode nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...