Uncle Scrooge Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Er det høy vanskelighetsgrad handler om i mine øyne. Til en hver tid ligge helt på grensen på at du blir erklært mot (men ikke blir det). Så kan du fokusere på utvikling og begynne å knuse de andre i mid-game. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Dessuten er det ingen diplomatiske konsekvenser av å erklære krig i "Ancient era", så AIen er veldig gira på å krige akkurat da. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Hvis man blir erklært krig imot, men avviser fredsavtaler fra angriperen, får man da warmongering status. Selv om man aldri har starta en krig selv ? Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Ganske sikker på du bare får warmongering-poeng om du tar noen av byene til angriperen og beholder dem etter fredsavtalen. (Om du brenner noen til grunnen er det selvsagt også takk og farvel til din status som fredsnasjon) Hadde blitt litt teit om du ble sett på som warmongerer om angriperen krever halve kongeriket ditt og du blir straffet for å si nei til det. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Hva er reglene rundt det å sende tradere til city states? Har 2 trade routes, snart 3, men kan kun sende til den andre byen min. Det er vann mellom meg og 2 city states, men det er også landforbindelse og de er ikke så langt unna, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke kan sende trade routes dit.. Edit: Har også en trade route quest med den nærmeste city staten. Oppdaget også nettopp Kongo i nærheten, men kan ikke sende trader dit heller, uten at jeg skjønner hvorfor. Endret 29. oktober 2016 av NuckChorris Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Range, vil jeg tro. Begrenset rekkevidde. Denne økes via trade posts, som opprettes i destinasjonsbyen og byer i mellom, ved avslutningen av en trade routes levetid. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Kan man vinne religious victory hvis man ikke har hovedstaten sin? Glemte å slå av religious victory i runden jeg driver med nå. Har egentlig full kontroll og kommer til å vinne domination victory etterhvert, men sjansen for at den ene motstanderen vinner religious victory før det er ganske stor. Hva annet kan man evt. gjøre? Bortsett fra å utslette spilleren. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Så lenge ikke din civ er majority hans/hennes religion, kan ikke AI vinne. 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Nei, vet det, men det er de nesten. Har rundt 10/25 byer i AIs religion. Når jeg evt. tar over flere byer er de også den religionen som gjør til at det blir over halvparten. Skal ha konstant krig med han nå, slik at han ikke kommer med flere missionaries, men religion sprer seg vel på samme måte som civ 5? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Noen som vet m det er noen spesielle "regler" for barbarians? Har industrial era tech, men det popper jo opp outposts nesten konstant, sikkert hver 2/3 runde. Litt vel mye i lengden. AtW Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Vet bare at de bare kan spawne i områder med fog, så du kan prøve å dekke mappet med scouts, eller putte opp flere byer. Ellers idk Endret 30. oktober 2016 av Elefantmesteren Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Fungerer multiplayer nå, eller er det samme driten som i civ v? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Fungerer multiplayer nå, eller er det samme driten som i civ v? Fungerer out of the box. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Er glad jeg heller køpte alle tilleggspakkene til 5ern til 86,-. Hadde glemt hvor lett det er å sovne midgame. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Noen som vet m det er noen spesielle "regler" for barbarians? Har industrial era tech, men det popper jo opp outposts nesten konstant, sikkert hver 2/3 runde. Litt vel mye i lengden. AtW I tillegg til "fogbusting", som allerede er nevnt her, mener jeg at jeg leste et sted at de dukker opp oftere om folkene i byene dine er ulykkelige. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Noen som vet m det er noen spesielle "regler" for barbarians? Har industrial era tech, men det popper jo opp outposts nesten konstant, sikkert hver 2/3 runde. Litt vel mye i lengden. AtW I tillegg til "fogbusting", som allerede er nevnt her, mener jeg at jeg leste et sted at de dukker opp oftere om folkene i byene dine er ulykkelige. Ikke helt korrekt. Ved negativ amenities er det en viss prosents sjanse for at barbarer dukker opp rundt byen din som opprørere. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har hatt noen "opprør" der fire barbarians har dukket opp rundt byen. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Da må du bygge flere zoo og stadiums. Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Personlig syntes jeg forandringene de har gjort er dårlige. Virker mer som de bare ville pøse mest mulig inn istedenfor å gi det dybde. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Personlig syntes jeg forandringene de har gjort er dårlige. Virker mer som de bare ville pøse mest mulig inn istedenfor å gi det dybde. Noe spesielt du tenker på da? Selv synes jeg at city states og great people er ganske bra nå. Spion-systemet virker også mer interessant, selv om jeg ikke har mye erfaring med det ennå. Krig har moro mekanismer, slik som å ødelegge distrikter, city siege, support units. Units beveger seg litt tregt da. Det er ting som kunne vært bedre da. Jeg tenker at governments hadde vært bedre om policies funket mer som legacy government bonuser: at man har en liten base, samt en ekstra bonus som akkumuleres over tid, og som vil reduseres over tid hvis man fjerner policien. Det går litt langt mellom unit upgrades, og scouts er umulig å promote. Flåter er ubrukelige pga kystbyer og handelsskip ikke er gode nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå