Haltvire Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Hei! Jeg har vurdert å begynne med kampsport, men vet ikke helt hva. Jeg er en ganske stor kar på 100 kg og er nesten 2 meter høy. Er atletisk med muskelmasse (trent styrketrening i 5+ år). Jeg skal helt ærlig si at jeg er ikke så stor fan av cardio... Så jeg tenkte en kampsport som kanskje ikke har så ekstremt mye fokus på cardiotrening? Jeg skjønner jo at du må ha god utholdenhet for alle kampsport, og noe cardio er det uansett. Men minst mulig kanskje? Akkurat nå står det mest på boxing. Noen tips/erfaringer?-Kasper Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Reis rundt og benytt deg av prøvetimer hvor dette gis bort så ser du selv hva du liker. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Har vært med på MMA en periode. Og noe hard cardio er det ikke. Oppvarmingen var tung de første månedene, men etterhvert så blir man mye mer utholdende. Mest fokus på teknikk og en del sparring hos oss. Under grappling (bryting) så kan man jo bestemme litt selv hvor mye energi man vil bruke, men om man går all in så er det utrolig tungt og man er helt utmattet etter en trening. Lenke til kommentar
Haltvire Skrevet 12. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2016 Takk for svar. Benytte meg av prøvetimer tror jeg er lurt ja! Så skal se litt rundt på det.Hvordan er erfaringen med MMA Apox i forhold til treninger? Jeg vil helst beholde timene jeg bruker på treningssenteret, men skjønner at det er mye tid som forventes av trenerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå