ShinyFox Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Hei! Fikk i dag parkeringsbot på min 4hjuls moped. (Er for ordens skyld en SMC mistral på 50cc.) Begrunnelsen var at jeg ''parkerte i veikryss eller nærmere enn 5m'' Det i seg selv er jo ikke feil, da jeg nok gjorde det. Men, det er et par ting jeg lurer på, og om det nytter å klage. 1. På gebyret står det at ''Levering: Festet på kjøretøy'', den var festet i åpningen av hjelmen min. 2. Under kjøretøy står det at det er en MC. Det er jo så klart en moped. 3. Jeg sto så og si i grøften 4. Jeg sto ikke på noen måte til hinder for annen trafikk, da biler og andre kjøretøy fint klarer å se over mopeden, som er rimelig lav. Det at jeg sto i en grøft som vender nedover hjelper også på dette. 5. Det er tydelig at parkeringsvakten har forsøkt å finne en plass å feste den, ettersom jeg ser et svært fingermerke på mitt venstre speil. H*n har også vridd speilet mitt slik at jeg ikke så en dritt når jeg skulle sette meg å kjøre, så jeg måtte stoppe og vri det tilbake. Har jeg på noen måte en sak her? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Har jeg på noen måte en sak her? Takk for all hjelp! Nope. 1 Lenke til kommentar
Nøkkelknippe Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Vær obs på at trafikkreglene, inkludert skilt, gjelder "hele veiens konstruksjon", det vil si også veiskulderen og grøfta. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Du må være særskilt obs. siden du har 4hjuling, det er veldig vanlig av 4hjuling regnes som bil. Det gjøres for eksempel mange steder i Trondheim. Lenke til kommentar
ShinyFox Skrevet 11. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2016 Okei, takk folkens, er vel bare å bite i det sure eplet å betale da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå