Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grøtete skjerm etter installasjon av W10


Anbefalte innlegg

Merkert svaret som fikset det hele. Med den driveren Windows installerte hadde jeg 9 FPS i League Of legends med Geforce 980 TI. Etter jeg fikk fjernet alt og windows update ikke lenger oppdaterer drivere til GPU er alt helt perfekt. 

Takk for svar og hjelp folkens.

 

Lastet bare ned den nyeste driveren fra nvidia sine sider og det fungerte som smurt. Jeg har også gjort det før, men ikke etter jeg avinstallerte med det programmet som er nevnt over. Så det er mulig at jeg klarte å stacke 2 drivere som kjempet imot hverandre, ikke vet jeg. Nå er det iallefall fikset. Kommer fortsatt til å hate w10, men nå er det kun en vanesak å bli vandt til at desktoppen min vil være ett nettbrett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkert svaret som fikset det hele. Med den driveren Windows installerte hadde jeg 9 FPS i League Of legends med Geforce 980 TI. Etter jeg fikk fjernet alt og windows update ikke lenger oppdaterer drivere til GPU er alt helt perfekt. 

Takk for svar og hjelp folkens.

 

Lastet bare ned den nyeste driveren fra nvidia sine sider og det fungerte som smurt. Jeg har også gjort det før, men ikke etter jeg avinstallerte med det programmet som er nevnt over. Så det er mulig at jeg klarte å stacke 2 drivere som kjempet imot hverandre, ikke vet jeg. Nå er det iallefall fikset. Kommer fortsatt til å hate w10, men nå er det kun en vanesak å bli vandt til at desktoppen min vil være ett nettbrett.

 

Det finnes det også råd for! :-) http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-vista/change-windows-to-classic-view

Lenke til kommentar

Det er fortsatt noe som ikke er som det skal med resolutionen ass. Jeg ser pixlene veldig godt både i spill og full HD film, noe jeg aldri har lagt merke til før som jeg gjør nå. Ser det veldig godt på diagonale linjer, hvor det blir "hakkete".

 

Hvis det er som bakgrunnen på dette forumet ser det ut som streker som går oppover, på begge skjermene. Men det er blitt TYDELIGERE, men er langt fra perfekt som jeg trodde i starten. Var bare at bedre virket perfekt for meg.

Lenke til kommentar

Da er det ingenting i veien med f.eks. dpi skalering o.l, den er korrekt stilt inn i nettleseren i hvert fall. Ser du enkeltpikselene tydelig og klart på sirkelen øverst til venstre på bildet mitt (og de hvite linjene i sirkelen under)? I så fall er alt i orden i nettleseren, skjermen og skjermdriveren (i hvert fall når du ikke er i fullscreen).

 

Når det gjelder film er det flere måter å skalere på, dette kommer inn i bildet hvis du har en film som ikke matcher skjermoppløsningen. Her er det enorme forskjeller avhengig av hva slags programmer man bruker. MadVR gjør dette med super kvalitet: http://madvr.com/

 

Når det gjelder spill så er det mange forskjellige innstillinger man kan stille på angående 3d. Spesielt antialiasing og texture filtering har mange innstillinger du kan velge i kontrollpanelet for nvidia.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Joda, ser pixlene i avrundingene til den sirkelen og ser linjene godt. Men alt ser på en måte ut som ett godt vevd portrett. Det er vansklig å forklare, har aldri lagt merke til det før. Men alt ser ut som små firkanter er satt sammen. Vet ikke om man kan se det på f.eks. dette bilde: post-32172-0-15734000-1463086871_thumb.jpg

 

Er bare ikke riktig for øynene mine. (og jeg har andre maskiner i huset å sammenligne med så jeg er ikke gal)

Lenke til kommentar
men noe av problemet er vel at jeg ser pixler litt for godt

Jeg tviler egentlig på at det er noe i veien med utstyret ditt når du sier det sånn. Når noe er feil blir ting som regel mer dratt utover, som på det første bildet ditt (ble ikke det bedre av ny driver?). Du kan ha blitt overfølsom både pga drivertrøbbelet du først hadde og fonten.

 

På spill er det som sagt å skru på antialiasing av rett type. Uten blir diagonale linjer hakkete. Den raskeste typen gir en slags antialiasing med mye synligere piksler. Så har man den normale typen AA som gir glatte linjer. Dette ser du mest tydelig langs kanten på objekter.

 

https://arzin.files.wordpress.com/2008/10/11-noaavsaa.png

 

Dessuten texture filtering. Det gjør overflaten mindre hakkete.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Ja, joa, det ble ikke så ille etter jeg fikk fjerna den driveren windows "Hjalp" meg med å installere. Nå er det meste bare litt grainy føles det ut som, og hvis jeg ser på f.eks den hvite bakgrunnen her så kan jeg se pixlene  mye bedre enn jeg kunne før mener jeg på. Men det er kanskje bare en vanesak, ikke vet jeg. Har SMAA a-a i farcry primal hvor det virker ganske grainy å spille, hvis jeg godt kan se pixlene som lager bildet, noe jeg mener på man ikke la merke til før. Men kan også hende jeg leter etter det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...