Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med harddisk/hovedkort?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle laste ned et spill på steam og fikk beskjed at det skjedde en skrive feil til harddisken.

Startet datan på nytt, og da kom det a disk read error occurred. Etter flere ganger med omstart fikk jeg aldri kommet inn på windows igjen og valgte å installere windows på nytt.

Jeg kom nå inn til skrivebordet, men opplevde flere ganger at i oppstarten i bios'en at det var problemer med å finne den ene disken min og det stod noen rare tegn der egentlig harddisken skulle bli registrert, og den hadde også forsvunnet fra "min datamaskin". Oppdaterte bios'en uten noe resultat.

koblet fra den ene harddisken og alt fungerte som normalt, fram til jeg lastet ned steam på denne harddisken og begynte å laste ned spillene igjen. da fikk jeg igjen problemer med skrive feil til harddisken (dette er ikke den samme harddisken som jeg lastet ned på første gang). Prøvde å flytte rundt på sata portene og det viser seg at noen fungerer normalt, mens på andre sata porter får jeg igjen skrive feil til harddisken feilmeldingen.

Tror jo selv at det er noe galt med hovedkortet, men tenkte å høre med dere om dere har noen andre ideer om hva som kan forårsake dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min ssd kunne "forsvinne" uten forvarsel og dermed gi meg en flott og fin blåskjerm. Dette kunne skje helt tifleldig, både under spilling og når maskinen idler. Ble tipset om å aktivere hotswap i bios, og etter at jeg gjorde det, har ikke maskinen krasjet en eneste gang p.g.a harddisk. Verd et forsøk i hvertfall. Disken min var en crucial mx100 480GB SSD.

Lenke til kommentar

Hvilke porter er det som fungerer da. er intel portene ok / og ekstra portene dårlige eller omvendt. Dersom du intel chipset på hovedkortet, så annbefales det å bruke intel portene først før man tar i bruk eventuelle tilleggsporter (som har egen chip,(for eks Asmedia sata controller eller lignende.) kompabiliteten pleier å  være bedre på portene fra intel chipsettene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...