Rubba Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 CPU min er fortsatt varm etter at jeg har smurt på ny kjølepasta....den ligger oppi 50 - 62 grader, jeg har en Intel P4 3,06 GhZ..... Er det noen som har noen flere tips å komme med, eller nyttig info så skriv i vei plz. Er utrolig urolig og fortvilet for dette, hadde vært fint å fått fikse det lixom! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 R d rotete i kabinettet(D kan ødelegge luftgjennomstrømninga)? Har du kabinettvifter? isåfall hvor mange, og blåser/suger de rett vei? Prøv å kjøre med døra av/oppe. Lenke til kommentar
Brannbil Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hvem kjøleribbe bruker du ? Hvem silver bruker du ? Kjenn på ribba om den er varm. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hei, er maskinen stabil, er det bare og sove godt om natta, ha ellers en fin helg ! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 CPU min er fortsatt varm etter at jeg har smurt på ny kjølepasta....den ligger oppi 50 - 62 grader, jeg har en Intel P4 3,06 GhZ..... Er det noen som har noen flere tips å komme med, eller nyttig info så skriv i vei plz. Er utrolig urolig og fortvilet for dette, hadde vært fint å fått fikse det lixom! En P4 på 3 GHz blir varm. Den lager ca 100 Watt på det meste som må overføres til luft. Det blir varme av det. Når det er sagt så er CPU-en laget for det, og det er ikke noe å uroe seg over. Dersom du vil gjøre noe med det så kjøp deg en bedre kjøler. Du finner mange kobberbaserte kjølere som vil roe ned temperaturen vesentlig. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Som sagt, prøv å kjør uten kabinett døra. Og, hvilket program sier dette? Husk at ikke alle er like pålitlige Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 hvilken kjøler bruker du? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hei, bruk høstluft ! Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 pgressum: Jeg har en Spire CPU-Vifte Quie Tude II Socket 478 For Pentium 4 opp til 3,2 GhZ, så du mener at en kobber basert kjøler vil fikse mitt problem? Er ikke min vifte greit nok lixom! har nettop kjøpt den, byttet den ut med den som fulgte med prossessoren !! Takk for deres kloke råd *grin* Lenke til kommentar
gixer Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Tror du tjener en del på å kjøpe å kjøpe en kvalitetskjøler fra thermalright eller swiftech. Men som sagt tidligere så tåler prosessoren fint å ligge på den temperaturen så hvis den holder seg stabil så er det lite å være redd for. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 pgressum: Jeg har en Spire CPU-Vifte Quie Tude II Socket 478 For Pentium 4 opp til 3,2 GhZ, så du mener at en kobber basert kjøler vil fikse mitt problem? Er ikke min vifte greit nok lixom! har nettop kjøpt den, byttet den ut med den som fulgte med prossessoren !! Takk for deres kloke råd *grin* Jeg mener at dersom du går over til en bedre kjøler vil du få ned tempen på CPU-en. Når det er sagt, så gjentar jeg at du ikke burde uroe deg over dette. Intel vet hvordan en lager CPU-er, og de har laget den for at den skal tåle varmen. Derimot skal du se etter følgende: Mens du holder på med tunge oppgaver (spill, rendering osv) så faller ytelsen plutselig. Så øker den igjen og faller. Dersom dette skjer så er CPU-en for varm. Da klokker P4 seg ned til 50% av hastigheten. På dette tidspunktet må du ha en ny kjøler. Vi har merket på hardware.no at i noen tilfeller når vi overklokker P4 CPU-er faller ytelsen fordi CPU-ene blir for varme. Om det ikke skjer ville jeg ikke brydd meg noe om det. Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 pgressum: Hvor/Hvordan kan jeg se at ytelsen faller??? hadde vært en fordel ;D Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 62 grader full load er helt problemfritt. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 pgressum: Hvor/Hvordan kan jeg se at ytelsen faller??? hadde vært en fordel ;D Ta opp en framescounter i spiller og følg med. Evt kjør 3Dmark2001, CPUmark osv. CPUmark99 i et par loops er sikkert ok. mest du har den oppe tar du opp et program som leser av temperatur og hastighet. WinCPUID f.eks. leser av CPU-hastigheten din. Men, slapp av.. Nesten sikker på at dette ikke er et problem. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 pgressum: Jeg har en Spire CPU-Vifte Quie Tude II Socket 478 For Pentium 4 opp til 3,2 GhZ, så du mener at en kobber basert kjøler vil fikse mitt problem? Det vil nok medføre lavere temperatur. Se siggen min. Kjører denne kjøleren på 1600 rpm (maks er ca. 2800), og ved romtemp på 20 grader ligger cpu på 42-43 grader på full load. Ved å kjøre opp viftehastigheten faller tempen ytterligere. Kjernespenningen er i dette tilfellet 1.65 volt, og det bidrar også til å øke varmeutviklingen. Det understreker effektiviteten til denne kjøleren. Den er vel ikke den råeste kjøleren på markedet lengre, men sannsynligvis fortsatt den som byr på beste forhold mellom kjøleevne og støy. Lenke til kommentar
Rubba Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Dritt!!! akkurat waysta 225 spenn på ny CPU kjøler, så kjøler den ikke godt nok så jeg har planer om å kjøpe en i kobber Hva synes dere om mitt forslag? Er det wayst av meg å kjøpe en ny en some kjøler betraktelig mere eller burde jeg gjøre det??? Dette kjøpet er avhengig av dere folks! Vær ærlige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå