Navido Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Jeg forstår bare ikke logikken her. Det er lov å sykle i en fart på 40km i timen, men elektrisk sparkesykkel skal være maks 20km. Hvor er logikken her?? Noen som vet hvorfor? Vet jo at hvis det er over 20km så blir det å ansett som en motorkjøretøy..men dette henger bare ikke på grep. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Jeg forstår bare ikke logikken her. Det er lov å sykle i en fart på 40km i timen, men elektrisk sparkesykkel skal være maks 20km. Hvor er logikken her?? Noen som vet hvorfor? Vet jo at hvis det er over 20km så blir det å ansett som en motorkjøretøy..men dette henger bare ikke på grep. Jeg trur det har litt med sikkerhet å gjøre. Hvor mye kontroll du har på en sparkesykkel vs sykkel. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 (endret) Sparkesykkel har ikke lov å kjøre 20km/t. Det gjelder kun "ståhjulinger". Må du balansere selv tror jeg hastigheten kan være maks 6km/t. Endret 11. mai 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg forstår bare ikke logikken her. Det er lov å sykle i en fart på 40km i timen, men elektrisk sparkesykkel skal være maks 20km. Hvor er logikken her?? Noen som vet hvorfor? Vet jo at hvis det er over 20km så blir det å ansett som en motorkjøretøy..men dette henger bare ikke på grep. Elektriske sparkesykler er i utgangspunktet ikke tillatt, det er kun som leketøy disse er lovlige og da i en hastighet på maksimalt ca 6km/t (gangfart). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) Du har ikke i nærheten av samme kontroll over en sparkesykkel. 40 km/t er galskap, og 20 er fort nok i massevis. Men mye av grunnen til forskjellene i begrensningene er nok at elektriske sparkesykler er nytt, og sykler er gammelt. Kanskje den vanlige sykkelen hadde blitt gjenstand for lignende innskrenkninger hvis den kom på markedet først i dag. Endret 12. mai 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå