Gjest medlem-329093 Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Jeg har droppet mobilt bredbånd triksingen min og bestemt meg for at bredbånd over telefonledning har riktigst pris og hastighet. Er det noen som har erfaring med modemene/ruterne som Homenet, NextGenTel og Telenor har på sine fastlinje-bredbånd abonnement? Er det noen av disse modemene/ruterne som har feil som gjør at jeg absolutt bør la være å bruke en eller flere av disse bredbåndsleverandørene? Telenor har ZyXEL P8702N som modem/ruter. Noen som vet hvilke de to andre selskapene bruker? Har lest mye dritt om samtlige selskapers rutere/modemer fra et par år tilbake. Håper det har bedret seg nå. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Haha, du trengte ikke å lage en ny tråd. Den gamle begynte jo å bli bra. Når det gjelder routere har jeg bare personlig erfaring med Telenor sin, og den er grei nok. Hjemmerouter er hjemmerouter, og før eller senere dør de på seg uansett. Det kan være verdt å merke seg at du ikke nødvendigvis får med router hvis du bestiller nett fra Homenet, kun et kjipt lite modem, mens NGT tar månedsleie for router. Telenor tar seg betalt, men har som oftest (og nå) halv pris på router. Operatørene har heller ikke alltid eget utstyr i sentralene (og lyver deg gjerne rett opp i trynet om det), men det har Telenor. Utrolig kjekt hvis man skal melde feil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Hehe :^) Det ble fiber på meg likevel i dag ;^) Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Det kan være verdt å merke seg at du ikke nødvendigvis får med router hvis du bestiller nett fra Homenet, kun et kjipt lite modem Dette er da absolutt å foretrekke? Routere man får via nettleverandøren er som regel dritt, og da kan man enkelt koble på sin egen router uten å måtte styre med bridgeing osv. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Ja, modem i bridgemodus er et veldig kjekt opplegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå