Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil som fusker

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Har en mazda 323f (BJ) som fusker noe innmari, klarer nesten ikke få den fremover...

når jeg gir gass fra motorrom virker det som den bare drukner/nesten kveles. men når jeg spruter startgass inn i luftfilter, blir bilen som om den var ny.

Skyldes dette lamdasonde som gir feil? LMM virker da jeg kobla den ut og da stoppa nesten bilen.

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst? Unner du ikke en femtilapp til en OBD2-adapter? Eller kanskje bilen er for gammel?

Haha, jo det skal nok gå, men setter den ikke på verksted.

Har bare diagnose i motorrom, og det er ikke OBD2, for det har jeg faktisk her...

98mod BTW....

Takker for svar SEDSBERG

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

GAVEKORT: helt enig med deg der, men dette er bare en gammel reservebil serru :)

Vet at det ikke er noe annet enn LMM eller LAMBDA. men LMM dør når jeg kobler den fra, så kan aldri tenke meg at den er så ødelagt...

Takker for svar alle sammen

Lenke til kommentar

Tett besinfilter? Fullt av dritt i tanken? Sjekk leveringsmengden som kommer inn på fuelrail.

Det kan være? men greia her her at bilen er bedre om det er kaldt ute, er det fuktig eller veldig varmt er den værst... er vel ikke bare bensin da, må være noe med luft også.. derfor jeg tenker Lambda :)

Lenke til kommentar

Lambda sitter etter forbrenninga så den skal egentlig ikke bli påvirka av utetemperaturen. Jeg ville heller gjetta på en temperaturføler i så fall. Muligens tett luftfilter, dårlige plugger eller lignende. Kanskje noen defekte vakumslanger eller noe. Ta ut tennpluggene og sjekk fargen og tilstanden på de.

Lenke til kommentar

Lambda sitter etter forbrenninga så den skal egentlig ikke bli påvirka av utetemperaturen. Jeg ville heller gjetta på en temperaturføler i så fall. Muligens tett luftfilter, dårlige plugger eller lignende. Kanskje noen defekte vakumslanger eller noe. Ta ut tennpluggene og sjekk fargen og tilstanden på de.

Har bytta plugger, pluggledninger og gått over hele motoren med startgass for lekasje, uten og finne noe...

nye pluggende er veldig sota ser jeg, og det skjer vel om luft/bensin ikke er riktig? skal også sies at den starter lett og går veldig ok på tomgang

Lenke til kommentar

Er pluggene veldig mørke og sota kan det tyde på for mye bensin eller for lite luft. Både LMM og lambda styrer bensinforholdet. En diagnose burde avsløre problemet.

Sant, men vil en dårlig LMM nesten kvele bilen når den blir koblet ut da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...