Norb Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Det er et rusthull helt bak på den ene kanalen til en kompis. Jeg har blitt spurt om å sveise det for han. ( den eneste sveise erfaringen jeg har er vg1 TIP) Tror dere at jeg er flink nok til å gjøre dette? Er det bare å kappe bort rusten rundt hullet og sveise på en plate der? Det er flere som har sett på det, men har takket nei til jobben. Men jeg synes ikke det ser så vanskelig ut... Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 kommer litt ann på hva bilen er verdt og om kompisen din er forberedt på at det ikke går. Lenke til kommentar
Norb Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 Tror ikke den er verd noe mye og jeg sa at hvis jeg skulle gjøre det ble det mest sansynlig ikke fint. Men tror han bare bryr seg om at den kommer igjenom eu-kontrollen og ikke så mye mere Lenke til kommentar
Norb Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 Hvis jeg punktsveiser først så tar jeg og sveiser alt. Så tror jeg at jeg klarer å få den platen til å sitte,men vet ikke hvilke krav som stilles til eu kontroll... Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Hvis jeg punktsveiser først så tar jeg og sveiser alt. Så tror jeg at jeg klarer å få den platen til å sitte,men vet ikke hvilke krav som stilles til eu kontroll... Det er strenge krav sås lenge det er strukturelle deler. Lenke til kommentar
Norb Skrevet 10. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2016 (endret) Hvis jeg punktsveiser først så tar jeg og sveiser alt. Så tror jeg at jeg klarer å få den platen til å sitte,men vet ikke hvilke krav som stilles til eu kontroll... Det er strenge krav sås lenge det er strukturelle deler. Så kravet er ikke bare at platen skal sitte fast og være tett sveis rundt? Kan jo pusse ned sveisen etterpå og lakkere. Endret 10. mai 2016 av Norb Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 Strenge og strenge fru blom. Sist PKK fortalte kontrolløren hos NAF at det kunne være et rusthull opptil 15 cm i den ene retningen. På kanalen. Da ser jeg for meg at en sveist plate er mye bedre. Høres uansett ikke ut som at det er mye å miste her, bilen er vel i praksis klar for vraking om ikke den ikke blir sveisa. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 (endret) Strenge og strenge fru blom. Sist PKK fortalte kontrolløren hos NAF at det kunne være et rusthull opptil 15 cm i den ene retningen. På kanalen. Da ser jeg for meg at en sveist plate er mye bedre. Høres uansett ikke ut som at det er mye å miste her, bilen er vel i praksis klar for vraking om ikke den ikke blir sveisa. Helt enig, høres ut som det bare kan bli bedre, om det går til helvete får kompisen heller søke hjelp hos noen andre, har iallefall ikke ødelagt noe mer ved å prøve. edit: det må uansett gjøres skikkelig selvsagt. Du må vite hva du gjør så du ikke bare sveiser noe som ikke har effekt. Endret 11. mai 2016 av Sampson Lenke til kommentar
Norb Skrevet 12. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2016 Strenge og strenge fru blom. Sist PKK fortalte kontrolløren hos NAF at det kunne være et rusthull opptil 15 cm i den ene retningen. På kanalen. Da ser jeg for meg at en sveist plate er mye bedre. Høres uansett ikke ut som at det er mye å miste her, bilen er vel i praksis klar for vraking om ikke den ikke blir sveisa. Helt enig, høres ut som det bare kan bli bedre, om det går til helvete får kompisen heller søke hjelp hos noen andre, har iallefall ikke ødelagt noe mer ved å prøve. edit: det må uansett gjøres skikkelig selvsagt. Du må vite hva du gjør så du ikke bare sveiser noe som ikke har effekt. snakket med sveiselæreren min i dag og han trodde at jeg skulle klare det. Bare at måtte være nøye med og få bort alt av rust først. han anbefalte å punktsveise og sparkle oppå der igjen. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Kan være greit å spray over med tectyl når du er helt ferdig med å sveise. Både på innsiden og utsiden. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Hvis du kapper bort den gamle rusten og er forsiktig å ikke smelte hverken plata eller karoseriet bør det gå bra. Jeg hadde punktsveist først og så helsveist, og pusset ned sveisen til man ikke kan se at den er sveist når det er ny lakk på. Lenke til kommentar
Norb Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Hvis du kapper bort den gamle rusten og er forsiktig å ikke smelte hverken plata eller karoseriet bør det gå bra. Jeg hadde punktsveist først og så helsveist, og pusset ned sveisen til man ikke kan se at den er sveist når det er ny lakk på. Hva ville du ha brukt når du skulle ha pusset ned det? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hva ville du ha brukt når du skulle ha pusset ned det? Hadde bruk vinkelsliper. Først med slipeskive for å få det groveste vekk og fått det fint med en pusseskive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå